• Feel the love

    Rasister är så jävla töntiga!

    Åh jag är SÅ trött på hatiska, inskränkta rasister! Vad är det för FEL på er, allvarligt talat? Vad har man för slags liv egentligen om man hatar och kränker andra på grund av en mörkare hudfärg? Hur kan ni tro att ni besitter rätten att bestämma över vad andra får lov eller inte att bli kränkta av? Orden kränkt och rasism är oerhört slitna ord men tro det eller ej men rasism existerar och återfinns oftare i samhället än man tror! Rasism är INTE ok, rasism ÄR straffbart, olagligt men framförallt så jävla töntigt! Istället för att hata andra så borde ni leva livet i harmoni. Vad får ni ut av att sprida hat? Ni måste ju må så dåligt i er själva att ni vill trycka ner andra! Skäms ni inte över erat fruktansvärt trångsynta och omogna tankesätt? Vad är det som har hänt er i livet att ni kan bete er såhär mot andra enbart på grund av hudfärg? Rasism finns och det är både patetiskt skrattretande och skrämmande på samma gång. Varför försöker ni inte göra gott i världen och för andra människor istället för att hata? Världen skulle se så mycket vackrare ut utan rasism och jag fattar inte hur det fortfarande förekommer år 2012! Jag tycker synd om er för det är ni som lever i ett hat och ni missar så mycket gott som livet för med sig!


  • Svar på tråden Rasister är så jävla töntiga!
  • fettjock
    Velouria skrev 2012-09-29 16:27:12 följande:
    Fast det var ju inte du som förnekade rasism. Inte i det inlägg jag svarade på

    Jag själv är antirasist, men letar inte efter rasism någonstans. Sedan är hela det här med vem som är rasist eller inte så subjektivt i hur man tolkar, om inte personen är klar och tydlig över sin ståndpunkt. Vissa säger att de bara är kritiska, men uttrycker sig i själva verket mer fientligt än de vill erkänna. Andra är kritiska och ger inte alls intrycket av att de är fientliga. Det här med uttrycket "kritisk" är också något som missbrukas titt som tätt och gör att även de som enbart är kritiska utan att egentligen hysa någon fientlighet hamnar i samma kategori som de mer fientliga. Ordet rasism och främlingsfientlighet har mer och mer av de fientliga suddats ut till förmån för det mer rumsrena "invandringskritisk". Numera är alltså ALLA "kritiska"

     
    En antirasist för mig är dom där tokgalna som anser våld är en helt okey tom emot rasister.
    För mig kan du kanske vara emot rasism, men när man går över och kallar sig antirasist.
    Så man antingen gått övergränsen eller så förstår man inte riktigt vad det menas.

    Rasist och antirasist är motpoler och lika puckade.

    Rätt lustigt exempel är att man tex inte kan kritisera invandrarpolitiken och sen kanske komma med det undrande förslaget att minska invandringen.
    Säger man så är man direkt klassad som rasist eller vara SD'are, vilket är riktigt lustigt patetiskt.
    Vi lever i en värld där det är inte tillåtet att vara kritiskt emot invandrare utan riskera bli påhoppad kraftfullt, fast än det man säger är logiskt och rätt.
  • Velouria
    fettjock skrev 2012-09-29 16:38:55 följande:
    En antirasist för mig är dom där tokgalna som anser våld är en helt okey tom emot rasister.
    För mig kan du kanske vara emot rasism, men när man går över och kallar sig antirasist.
    Så man antingen gått övergränsen eller så förstår man inte riktigt vad det menas.

    Rasist och antirasist är motpoler och lika puckade.

    Rätt lustigt exempel är att man tex inte kan kritisera invandrarpolitiken och sen kanske komma med det undrande förslaget att minska invandringen.
    Säger man så är man direkt klassad som rasist eller vara SD'are, vilket är riktigt lustigt patetiskt.
    Vi lever i en värld där det är inte tillåtet att vara kritiskt emot invandrare utan riskera bli påhoppad kraftfullt, fast än det man säger är logiskt och rätt.
    Jag är antirasist och antivåld. Sedan får det stå för dig vad det innebär för dig.

    Och om det vore otillåtet att vara invandringskritisk så skulle SD aldrig ha funnits, än mindre klarat sig in till riksdagen. 
    Life's a piece of shit, when you look at it...
  • fettjock
    Velouria skrev 2012-09-29 18:18:37 följande:
    Jag är antirasist och antivåld. Sedan får det stå för dig vad det innebär för dig.

    Och om det vore otillåtet att vara invandringskritisk så skulle SD aldrig ha funnits, än mindre klarat sig in till riksdagen. 
    Det är ju tack vare såna som dig som SD idag är ett etablerat parti, men det förstår inte ni.
    För hade ni förstått detta så hade inte SD varit mer än en liten parentes i den Svenska politiken.

    Och desto mer ni fortsätter med vad ni håller på med, där man inte kan kritisera invandraren om h*n gjrot nått fel, eller invandrar politiken att den kanske borde stramas upp.
    Så kommer ni bara spela rätt i SD's händer, snacka om kontraproduktivt Skrattande
  • Anonym hej hej hoj

    Ja tex en kvinna som ville bli Finlands president. Men hon blev 3a i valet som tur

  • sarmsons
    Velouria skrev 2012-09-29 18:18:37 följande:
    Jag är antirasist och antivåld. Sedan får det stå för dig vad det innebär för dig.

    Och om det vore otillåtet att vara invandringskritisk så skulle SD aldrig ha funnits, än mindre klarat sig in till riksdagen. 
    Vilka metoder använder man mot SD om man jämför med andra partier,exempel när Aftonbladet hängde ut en SD för en olämplig kommentar, men en miljöpartist som våldtog ett spädbarn hänger man minsann inte ut ,han har ju annan hudfärg och pk åsikter där med så beskyddas han i pk media

    Så visst är det tillåtet att vara invandringskritisk men media kommer då förfölja dig hänga ut dig och förtala dig  . men har du rätt åsikter kan du våldta spädbarn utan konsekvens eller att media bryr sig ,våldtäkt bättre än invandringskritiska åsikter

    www.aftonbladet.se/nyheter/a/p66M2j/mp-ledamoten-har-polisanmalt-det-med-barnet-har-inte-hant
  • sarmsons
    Velouria skrev 2012-09-29 13:00:06 följande:
    Rasism existerar i hög grad. Inte för att du och jag delar in människor i olika raser, utan för att rasisterna gör det. Att påstå att rasism inte existerar är att blunda för de faktiska föhållandena.
    Vet du ens vad ras betyder? Det är ett franskt lånord som betyder ursprung ,så människor har inte olika ursprung enligt dig? Har du nånsin gått i skolan?
  • sarmsons

    Sen är ju ni snöflingor så söta, bakom skärmen ska rasismen krossas och man ska ta kampen, men när det kommer till kritan vågar ni aldrig göra nåt

    Om ni nu är så tuffa gå fram till en i smr och säg vad ni tycker =p ni är ett gäng fegisar små tuffingar bakom skärmen som kryper ihop som en skrämd liten hundvalp om man tittar snett på er irl ,snöflingor är ett bra ord för att beskriva er

  • vanlig svensk kille

    Främlingsfientliga är rädda och rasister är töntiga! Bort med alla svaga människor från politiken som dom små rädda pojkarna i SD!

  • sertihos
    vanlig svensk kille skrev 2018-01-29 21:37:13 följande:

    Främlingsfientliga är rädda och rasister är töntiga! Bort med alla svaga människor från politiken som dom små rädda pojkarna i SD!


    Förmodar att du är en produkt från sossarnas trollfabrik ,gulligt men kränkta små sossar
  • vanlig svensk kille
    sertihos skrev 2018-01-29 21:48:07 följande:
    Förmodar att du är en produkt från sossarnas trollfabrik ,gulligt men kränkta små sossar
    Du försöker klistra på mig nåt om sossarna fast du inte vet nåt om mig. Typiskt SD-klischer. Jag har hört samma trams så många gånger. Var ärlig med din rasism och bli lite smartare så kan jag respektera dig. Tönt!
  • Ggrodan

    Tycker anti-rasister är värre, okej om du är en god människa som sköter ditt oavsett du gillar invandringen eller inte, men om du tycker du är en bättre människa för att du är diskriminerande hatisk och föraktar rasister och kan gå på påhopp trakasserier och våld för att du är emot någons egna åsikt, då är du ju din egen värsta fiende i beteende.

    Förstår inte varför rasism är det värsta av alla åsikter i samhället heller. Tycker de som rättfärdigar eget våld (oavsett vad du röstar på) borde vara den sorten som är värst. Detta finns i relationer, i folkgrupper, i skolan och behöver inte ha något med just rasism att göra. Vad kallar vi dessa människor? Hycklare? Skyller ifrån sitt egna beteende på rasister som inte ens gör någon illa. Jag måste inte vara en elak människa för att jag är emot feminism t.ex jag kanske sköter mitt och hittat det som funkar för mig som passar mina värderingar. Måste jag hata feminister för det? Nej, men tro mig när jag säger detta, jag föraktar alla som har problem att låta folk tycka och tro vad de vill. DEN sorten skapar alla onödiga konflikter och gör mer skada än någonting annat.

    Så länge ingen går på häxjakt efter folk på gatan har de min respekt även fast att de tror på Gud, på invandring, emot invandring, bryr sig inte alls, feminist, eller vad du nu är för sort.

Svar på tråden Rasister är så jävla töntiga!