Min son är 2,5 månad. Det började med såriga bröstvårtor, sedan tryckte min sambo på att vi skulle ta emot besök tidigt trots att jag inte kände mig redo då jag fortf kände mig osäker med amningen (speciellt inför folk), med en gång när vi började bråka om hans släkt så fick jag mjölkstockning, sedan 3 gånger till, sonen gick upp i vikt men lågsamt, efter dessa stockningar hade jag förskräckligt ont, hela tiden. Det visade sig att det var en infektion, utan att odla fick jag pencillin heracillin 1g 3st 3 ggr om dagen i tio dagar, sonen fick diarre och när jag avslutade kuren hade jag fortfarande ont, nu började sambon om besök igen trots att vi inte var varken friska eller säkra med amningen, jag gick i två veckor men hade så ont att jag bad bvc om att få ta en odling.. Det visade sig vara stafylokocker, en andra penicillinkur påbörjades och varade i 15 dagar till, och här är vi, sonen går upp långsamt i vikt men jag kämpar på, jag har gett honom ersätning efter amning men han har inte velat ga trots påtryckning från barnmorskan och MIN Mamma!, nu .. Efter att jag läst att bvc's kurva är 40 år gammal och baserad på flaskbarn så tänker jag inte ge ersättning sålänge min son är pigg och glad och växer som ha skall(han är längre än genomsnittet 62cm) och växer fint annars, han ligger två linjer under "sin kurva" viktmässigt, Oj vad långt inlägg men jag kämpar på och det jag ville säga var egentligen , lyssna inte så mycket på barnmorskan hon är en självutnämd expert och ger råd efter egen erfarenhet oftast, kolla istället kurvan för din bebbe på WHOs hemsida, där den är baserad på ammande barn! Och som sagt tidigare stress påverkar helt klart amningen! LITA PÅ DIG SJÄLV OCH ATT DU ,DIN KROPP OCH BEBIS FIXAR DETTA! Kämpa på där ute, det gör jag och tänker fortsätta göra!