• Saheell

    Det kallas PSD, igår hände det oss...

    Jag vet inte var jag ska börja, jag vet inte vad jag ska skriva. Igår kom den värsta tänkbara dagen vi någonsin kunnat föreställa oss. Jag lever i min egen mardröm.

    Vi hade varit på en promenad, jag och min man, vår son och dotter. Jag hade dottern i bärselen, som jag alltid har. Hon somnade i den, som hon alltid gör. Vi kom tillbaka från promenaden, jag lägger henne i sin vagn så hon får sova vidare. Hon rycker till och knorrar lite, som hon alltid gör. 

    Vi äter vår middag. Vi ringer barnens farmor och säger att vi kommer snart. Jag ska bara väcka tjejen och ge henne mat först. Jag går in till henne. Jag tar av täcket. Hon är helt blå, jag ser inget liv i min lilla tjej. Jag skriker, skriker och skriker. Det skriket som kom ur min hals. Det skriket. Herregud. 

    Min man kommer, tar upp henne, skakar henne. Hon lever inte. Herregud, hon andas inte. Jag ringer 112, ambulansen kommer inom fem minuter. De tar över den påbörjade hjärtlungräddningen. Dom håller på i över en timme. Det är lönlöst. Jag visste redan vid vagnen att hon inte levde mer. Det finns inget kvar. Hon är helt död. Herrgud.

    Min lilla tjej. Tre månader. Min lilla tjej. Fy fan. Ta mig istället. Snälla gör så hon kommer tillbaka! Min lilla tjej!

    Hur ska vi någonsin kunna leva med det tomrummet jag känner nu? Jag vill bara gå och hämta henne i sängen eller vagnen. Känns som att hon ligger där och sover bara och snart kommer hon vakna. Snart kommer hon knorra igen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-24 20:46
    Tack alla för ert stöd. Det behövs verkligen i denna situation. Vissa stunder är jag/vi stark och känner att jag kan ta tag i vad som helst. Andra sekunden vill jag bara falla ihop och aldrig mer öppna ögonen. Dock måste vi fixa detta för sonens skull. Vi måste!

  • Svar på tråden Det kallas PSD, igår hände det oss...
  • Saheell

    Det är sjukt orättvist. Vissa stunder känns det bra, jag kan ta tag i tvätten. Andra stunder så kan jag inte ens röra mig av smärtan vi känner... Allt är fel och upp o ner. Allt är så fel. Det var så bra förut, nu är det helt galet. Men vi måste klara det. För sonens skull!

  • GrönaDruvan

    Fy fan vad jag hatar att läsa sånt här. Det är så otroligt orättvist och onödigt att sånt här ska hända. Varje förälders värsta mardröm. Jag beklagar från djupet av mitt hjärta. Ta hand om er...

  • OnlyOne

    Oerhört tragiskt. Hoppas ni får all stöd och hjälp ni behöver. Sorgen kommer aldrig försvinna men ni kommer lära er att hantera den. Minnet av er lilla ängel kommer alltid att hålla henne levande. Beklagar er djupa sorg!

  • Ebba Caroline

    Kramar omHjärta


    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • guggenheim

    Det gör fysiskt ont att läsa ditt inlägg.
    Jag kan inte säga hur mycket jag önskar att allt vore annorlunda för er.
    Mina innerligaste kondoleanser, och styrkekramar.

  • emmohr

    Då hände det igen alltså. Jag förlorade min dotter i PSD den 14:e september i år. Jag har inte ens kunnat skrika utan det känns som om jag står bredvid mig själv och tittar på. Att vara en familj av 15 som varje år drabbas av detta känns så sjukt och ofattbart. Många säger att jag är stark, jag känner att det är jag inte alls. Jag har bara inga alternativ. Mina anda barn behöver mig och jag vill också att livet skall fortsätta vet bara inte hur. Jag skickar meddelande direkt till dig. Svara om du vill.

  • Saheell
    emmohr skrev 2012-10-25 17:17:07 följande:
    Då hände det igen alltså. Jag förlorade min dotter i PSD den 14:e september i år. Jag har inte ens kunnat skrika utan det känns som om jag står bredvid mig själv och tittar på. Att vara en familj av 15 som varje år drabbas av detta känns så sjukt och ofattbart. Många säger att jag är stark, jag känner att det är jag inte alls. Jag har bara inga alternativ. Mina anda barn behöver mig och jag vill också att livet skall fortsätta vet bara inte hur. Jag skickar meddelande direkt till dig. Svara om du vill.
    Det känns helt sjukt. Det känns helt sjukt. Vår barnskötare från BVC var här idag. Hon sa att det var ett barn på 4000 som drabbas av detta. Ett av 4000! Fy fan!

    Och våra är två av dessa... Det finns inget som hjälper. Inget som jag kan hålla fast vid som tröstar. Allt är bara... Ja, inget jag kan beskriva... 
  • Saheell

    ... Läser andras trådar om deras barn som omkommit. Många finns som nästan är exakt samma som vår situation. Gör så ont i mig att vi är så många. Världen är inte rätt.

  • fiori84

    Jag är hemskt ledsen för din/er skull, jag vet inte vad jag skulle göra om något hände mitt barn så jag kan bara föreställa mig hur du har det just nu. Massa varma kramar till dig och din familj!!Hjärta

Svar på tråden Det kallas PSD, igår hände det oss...