• Anonym (Tjejen)

Flickvän vill köra med strap-on men jag vill inte

Hallå gott folk
    Jag är ett hyfsat vanlig tjej som råkar vara lesbisk. Jag är med en tjej som är väldigt butch/tomboy.
    Vi har nu varit tillsammans i 5 månader och jag är faktiskt lycklig med henne, hon är en skitgo tjej!
    Sedan kommer det till sexet..  

Vi har rätt så bra sex i att hon gör mycket för att få mig att komma, varje gång det blir lek så kommer jag
    och hon går ner på mig och gör andra underbara saker, hon kommer dock inte vilket beror på att jag inte får
    röra henne mellan benen, är en butch grej.    
    Hon gör mycket i sängkammaren och jag njuter oftast men hon gillar mest att använda strap-on på mig vilket
    jag tycker känns lite obehagligt.. fast jag vet att det är min älskling ovanpå mig så känns det ibland som att 
    det är en man (asså lite våldtäkt aktigt då för jag är sjukt oattraherad av män).
    Jag vågar inte säga emot henne för det mesta och om jag yttrar mig lite grann om det hela så
    avfärdar hon mig snabbt och det blir inte mer om saken.
    Det blir väldigt jobbigt i längden och hon tror jag njuter för jag kommer varje gång, men det är
    mest för att hon är på mina känsliga delar och är så sexig, inte för jag gillar känslan av en kropp
    som trycker in ett kukformat föremål i mig.

Jag känner mig så jävla svag och vet inte hur jag ska ta mig till väga och diskutera det.
    Jag är jätte rädd att förlora henne om jag säger skarpt till henne att sluta med det. :(
    Hjälp!      

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-26 01:29
    Jag tog till hjärtat det jag har läst här och sa till henne lugnt och sansat att jag älskar henne väldigt mycket och vill bara vara med henne men det fungerar inte för mig hur sexet går nu.
    Som förr svarade hon med saker i stil som "men om du älskar mig vill du ha mig så nära" och "jag gör ju allt för dig, kan du inte göra detta för mig?", jag försökte kompromissa men desto längre konversationen gick desto argare och mer besviken blev hon.
    Till sist sa hon bara "okej då, vi gör som du vill då" och bara gick.
    Det känns lite awkward nu, vi har inte pratat i 3 dagar och jag vet inte vad nästa steg är :(

• Svar på tråden Flickvän vill köra med strap-on men jag vill inte
  • Haskel

Helt oavsett om man är kille, tjejj, hetro, homo eller bi, så är och ska väl alltid  ett nej vara ett NEJ!
    Säg ifrån TS, även om du är rädd. Men kan hon inte respektera ett nej, så respekterar hon inte dig och vill inte ditt bästa. Det är inte kärlek som du säkert förstår. Sen bör iof du göra vad du kan, för att göra henne lycklig, någon form av kompromiss, eller sex på helt annat sätt som båda gillar. Helt oavsett så måste man kunna prata med varandra i ett förhållande, lyssna på varandra. Säga vad man tycker och känner, utan rädsla för att sin partner ska lämna bara för det.
    Som din flickvän behandlar dig/som du låter dig behandlas är inte okej. Hade din flickvän varit man,  törs jag knappt tänka på vad han hade varit kallad i detta forum. 

Berätta för din flickvän hur mycket du älskar henne, men berätta hur du vill/inte vill ha det inom sex. Vill hon då lämna dig, hoppas jag du snart kan inse att hon inte är/var bra för dig.
    Förhoppningsvis förstår hon och lyssnar på dig, och ni kan fortsätta tillsammans i ett sundare förhållande.

Kram på dig      

• Anonym (f off)
    Tom Araya skrev 2012-11-22 18:27:57 följande:
    Då har du inte förstått vad jag menar och är ute efter.

Man kan, oavsett kön eller läggning föredra attribut som ses som typiska för det ena eller andra könet.
    Så vitt jag förstår är en tomboy/butch en lesbisk tjej som känner sig mer bekväm med delvis manliga attribut.
    Jag kan inte anta annat än att detta är en del av det TS ser i sin tjej och tänder på.

Rent fysiskt är en kvinnas anatomi skapad för att ta emot och njuta av en manslem men självklart innebär inte det att alla kvinnor gör det, det fattar jag också.

Men TS beskriver ju att hon njuter fysiskt men upplever det samtidigt som obehagligt och det sistnämnda uppfattar jag som en psykisk känsla.

Det jag undrar är hur det psykiska obehaget av en konstgjord manlig kroppsdel och ett manligt sätt att idka sex går ihop med dragningen till en med manliga attribut och jag undrar också om det inte bara är spärrar i huvudet då TS trots allt njuter fysiskt av det, t.o.m. så hon får orgasm.
    Jo och du är efterbliven. Nej en kvinnas anatonomi är skapt för att njuta av att bli smekt, vet du var klitoris sitter någonstans? Din anatomi är skapt för att njuta av att bli knullad i röven (män har ju sin g-punkt i röven) så betyder det att du respekterar din plikt att underkasta dig biologin?

Jag vet inte hur ts flickvän ser ut men min flickvän är så otroligt kvinnlig samtidigt som hon är stark som en oxe, är bra på teknik och att meka med bilar. Bara för att vissa attribut av TRADITION anses manliga så betyder inte det att de BILOGISKT är manliga. Det är bara ett påhitt att smink och långt hår är kvinnligt och kort hår och muskler är manligt, kvinnor kan också bli urstarka.

(Med det sagt så föredrar jag själv tjejer med långt hår och ganska mjuka kroppar men det har ju inte med ämnet att göra)
  • Tom Araya
    Anonym (f off) skrev 2012-11-22 23:18:09 följande:
    Jo och du är efterbliven. Nej en kvinnas anatonomi är skapt för att njuta av att bli smekt, vet du var klitoris sitter någonstans? Din anatomi är skapt för att njuta av att bli knullad i röven (män har ju sin g-punkt i röven) så betyder det att du respekterar din plikt att underkasta dig biologin?

Jag vet inte hur ts flickvän ser ut men min flickvän är så otroligt kvinnlig samtidigt som hon är stark som en oxe, är bra på teknik och att meka med bilar. Bara för att vissa attribut av TRADITION anses manliga så betyder inte det att de BILOGISKT är manliga. Det är bara ett påhitt att smink och långt hår är kvinnligt och kort hår och muskler är manligt, kvinnor kan också bli urstarka.

(Med det sagt så föredrar jag själv tjejer med långt hår och ganska mjuka kroppar men det har ju inte med ämnet att göra)
    Nu är du mer än lovligt korkad!
    Har det helt gått dig förbi att samtliga levande varelsers lust till sex huvudsakligen har fortplantning som syfte och det blir inga barn av varken rövknull eller klitorissmek.

Om min g-punkt sitter i röven så sitter min klitta i ollonet, räkna ut själv då hur respektive stimulans känns (om din hjärna räcker till Obestämd) och hur det ligger till med biologin.

Om du var lite mer påläst på kvinnlig anatomi så skulle du veta att den lilla knappen på framsidan som är bäst åtkomlig från utsidan, bara är "toppen på isberget" av hela klitoris.

Jag har aldrig nämnt ett ord om fysisk styrka eller att vara tekniskt lagd vad det gäller kvinnor vs män, det där tog du ur luften och är heller ingen nyhet för mig. Jag talar om medvetet valda attribut såsom stil och kläder och till viss del hur man beter sig.
  • Anonym (f off)
    Tom Araya skrev 2012-11-23 02:38:58 följande:
    Nu är du mer än lovligt korkad!
    Har det helt gått dig förbi att samtliga levande varelsers lust till sex huvudsakligen har fortplantning som syfte och det blir inga barn av varken rövknull eller klitorissmek.

Om min g-punkt sitter i röven så sitter min klitta i ollonet, räkna ut själv då hur respektive stimulans känns (om din hjärna räcker till Obestämd) och hur det ligger till med biologin.

Om du var lite mer påläst på kvinnlig anatomi så skulle du veta att den lilla knappen på framsidan som är bäst åtkomlig från utsidan, bara är "toppen på isberget" av hela klitoris.

Jag har aldrig nämnt ett ord om fysisk styrka eller att vara tekniskt lagd vad det gäller kvinnor vs män, det där tog du ur luften och är heller ingen nyhet för mig. Jag talar om medvetet valda attribut såsom stil och kläder och till viss del hur man beter sig.
    För det första Tom, vad gör du som är hetero i detta forum och försöker ge råd till lesbiska tjejer? Som att du vet något av värde överhuvudtaget? Jag kan garantera att alla skiter fullständigt i ditt svammel och du borde hålla dig till de trådar som är relevanta. Jag har tex inte barn så jag sitter inte och ger råd till gravida i gravidforumet.

Du kan ju googla var mannens G-punkt sitter innan du häver ur dig att det är jag som är korkad.

Att ALLA varelser på hela jorden endast har sex för att kunna få barn är så obildat så det är knappt värt att svara på. Du kan ju låtsas att inte miljoner tjejer älskar att ha sex med tjejer tex och inte tänder på killar.
    Jag tex föredrar att bli slickad jämfört med att min flickvän har en dildo, jag kommer inte av att ha något i mig.
    Så är det bara och det är fakta som du får acceptera. Patetiskt med en kille som känner ett behov av att tala om för lesbiska tjejer han aldrig träffat vad de tänder på och borde tända på.
    Du vet inte ens var din egen g-punkt sitter ffs...
  • Tom Araya
    Anonym (f off) skrev 2012-11-23 13:54:14 följande:
    För det första Tom, vad gör du som är hetero i detta forum och försöker ge råd till lesbiska tjejer? Som att du vet något av värde överhuvudtaget? Jag kan garantera att alla skiter fullständigt i ditt svammel och du borde hålla dig till de trådar som är relevanta. Jag har tex inte barn så jag sitter inte och ger råd till gravida i gravidforumet.
    Du varken läser eller fattar vad man skriver och än värre är det med det du skriver själv, så vad fan gör du i det här forumet?
    Du kan ju googla var mannens G-punkt sitter innan du häver ur dig att det är jag som är korkad.
    Varför ska jag googla på något jag redan vet? Jag har inte ens ifrågasatt detta?
    Kommentera det jag skriver istället för att svamla.

Mannens motsvarighet till klitoris sitter i ollonet, därför är stimulans av penis mer intressant än den sk G-punkten för de flesta män.

G-punkt är förresten en väldigt förrvirrande benämning då det är prostatan som sitter där och visst kan det vara njutbart att massera den men inte som G-punkt och klitoris på kvinnor.
    Att ALLA varelser på hela jorden endast har sex för att kunna få barn är så obildat så det är knappt värt att svara på.
    Börja med att läsa ordentligt och försök åtminstone förstå för det där har jag aldrig påstått.
     Du kan ju låtsas att inte miljoner tjejer älskar att ha sex med tjejer tex och inte tänder på killar.
    Jag låtsas ingenting och inget av det där har jag skrivit eller ens tänkt, du tar det från luften.
    Jag tex föredrar att bli slickad jämfört med att min flickvän har en dildo, jag kommer inte av att ha något i mig.
    Så är det bara och det är fakta som du får acceptera. 
    Vad har detta med TS historia att göra?
     Patetiskt med en kille som känner ett behov av att tala om för lesbiska tjejer han aldrig träffat vad de tänder på och borde tända på.
    Har något av detta betydelse i de frågor och påståenden jag hade till TS?

Har du träffat TS?
    Du vet inte ens var din egen g-punkt sitter ffs...
    Återkom när du lärt dig läsa och förstå svenska och klarar att kommentera det som står utan att fantisera ihop saker själv.

• Anonym (f off)
    Tom Araya skrev 2012-11-23 16:21:22 följande:
    bajs

Du är en straight kille som hänger i homo/trans/bi-forumet och försöker låtsas som du att vet bättre än lesbiska tjejer vad de själva tycker om. Allt du skriver är bara förvirrat svammel.

TS: Hur har det gått? :)

• Tom Araya
    Anonym (f off) skrev 2012-11-23 16:56:54 följande:
    Du är en straight kille som hänger i homo/trans/bi-forumet och försöker låtsas som du att vet bättre än lesbiska tjejer vad de själva tycker om. Allt du skriver är bara förvirrat svammel.

Tog argumenten slut?

Vad har du tillfört själv i tråden?
  • Anonym (Tjejen)
    Tom Araya skrev 2012-11-23 17:17:18 följande:
    Tog argumenten slut?

Vad har du tillfört själv i tråden?
    Kan du bara försvinna? jag är väldigt trött på det trams du häver ur dig i denna tråd och sedan hoppar på de andra som kallar dig på det.
    Snälla gör oss en alla en tjänst Tom och lämna denna tråd, den är inget för dig. Jag rekommenderar "Sex & Sånt" istället. 
    Anonym (f off) skrev 2012-11-23 16:56:54 följande:

Jag älskar dina inlägg, förlåt att jag inte har kunnat svara på några, det blev lite hettat med min flickvän när jag tog upp det hela med henne.
    Jag tog till hjärtat det jag har läst här och sa till henne lugnt och sansat att jag älskar henne väldigt mycket och vill bara vara med henne men det fungerar inte för mig hur sexet går nu.
    Som förr svarade hon med saker i stil som "men om du älskar mig vill du ha mig så nära" och "jag gör ju allt för dig, kan du inte göra detta för mig?", jag försökte kompromissa men desto längre konversationen gick desto argare och mer besviken blev hon.
    Till sist sa hon bara "okej då, vi gör som du vill då" och bara gick.
    Det känns lite awkward nu, vi har inte pratat i 3 dagar och jag vet inte vad nästa steg är :(

• Tom Araya
    Anonym (Tjejen) skrev 2012-11-26 01:28:34 följande:
    Kan du bara försvinna?
    Nej, kan du?
    Var lär man sig det tricket, Joe Labero?
     jag är väldigt trött på det trams du häver ur dig i denna tråd och sedan hoppar på de andra som kallar dig på det.  
    Jag bemöter det andra skriver till mig och det har jag rätt att göra även i trådar du startar.
    Det var dessutom inte jag som började med påhopp i denna tråd.
    Snälla gör oss en alla en tjänst Tom och lämna denna tråd, den är inget för dig. Jag rekommenderar "Sex & Sånt" istället.   
    Jag gör ingen en tjänst med att lämna tråden men jag kan göra det ändå om folk slutar skriva en massa dumheter jag tvingas bemöta.

Jag fattar förövrigt inte hur du kan gilla inlägg med så mycket okunskap och påhopp om påståenden i inlägg som inte ens finns.

• Anonym (green)
    Jag tog till hjärtat det jag har läst här och sa till henne lugnt och sansat att jag älskar henne väldigt mycket och vill bara vara med henne men det fungerar inte för mig hur sexet går nu.
    Som förr svarade hon med saker i stil som "men om du älskar mig vill du ha mig så nära" och "jag gör ju allt för dig, kan du inte göra detta för mig?", jag försökte kompromissa men desto längre konversationen gick desto argare och mer besviken blev hon.
    Det känns lite awkward nu, vi har inte pratat i 3 dagar och jag vet inte vad nästa steg är :(

Vad bra att du tog dig själv och dina egna känslor på allvar! Jag vet att det nu kan kännas lättare att ge mig sig för att det ska bli bättre, men då låter du henne köra över dig. Hon testar dina gränser och tycks inte respektera dig. Förhoppningsvis har hon lagt de senaste dagarna på att tänka över sitt beteende och kommer med en uppriktigt ursäkt. Oavsett tycker jag att du ska fundera på hur du vill bli bemött. Lycka till!
  • Anonym (f off)
    Kan du bara försvinna? jag är väldigt trött på det trams du häver ur dig i denna tråd och sedan hoppar på de andra som kallar dig på det.

Jag älskar dina inlägg, förlåt att jag inte har kunnat svara på några, det blev lite hettat med min flickvän när jag tog upp det hela med henne.

Hej Tjejen Solig
    O jag förstår dig så, jag vet hur det känns att vara i ett förhållande med någon som skuldbelägger och manipulerar. Det är ett fult sätt och det är egoistiskt. Istället för att vara vuxen och argumentera så blockerar hon kommunikationen genom att spela offer och ge dig dåligt samvete.
    Du har inte gjort något fel, det är hon som beter sig omoget och respektlöst tycker jag om som anklagar dig och sen "försvinner".
    Jag tycker det var väldigt oschysst att säga "kan du inte göra detta för mig". Att ha SEX är ju inget du ska göra för hennes skull det har man ju tillsammans och det borde vara i hennes intresse att DU njuter så mycket som möjligt och att det känns bra för dig.
    Inte att du ska gå med på saker som du tycker är obehagliga för hennes skull.
    Jag tycker du ska försöka komma över henne. Dock har jag varit EXAKT i den situationen att jag känt att utan min tjej hade jag INGENTING och jag trodde inte ens jag skulle orka överleva om jag lämnade.
    Önskar att jag kunde bjuda in dig på en kopp te så vi kunde prata IRL, jag förstår att det är väldigt svårt för dig.
    KRAM
  • Anonym
    Tom Araya skrev 2012-11-21 19:49:18 följande:
    Jag läste vad du skrev, gör inte du det?

Stimulans som leder till orgasm brukar inte vara obehaglig, snarare njutning.

Är det inte så att du njuter fysiskt men hjärnan säger nej, nej, det är obekvämt?

Orgasm under olika sexuella övergrepp förekommer, både bland barn som blir våldtagna av pedofiler och hos vuxna som blir våldtagna. Det är en av anledningarna till att barn inte vågar träda fram vid övergrepp eftersom de upplever orgasm (pedofiler försöker ofta "göra det skönt" för sina offer) och känner skam inför att ha "njutit" av något som de innerst inne känner är fel.

Så bara för att kroppen utsätts för ett stimuli som resulterar i en respons, i detta fall i form av en orgasm, betyder det inte att man njuter.

Jämför med att någon mot din vilja trycker ner ex. en tårtbit i din mun. Du vill inte men likväl kommer tårtbit efter tårtbit in i din mun. Dina smaklökar kommer att känna av tårtan och hjärnan kommer förmodligen registera dessa som välsmakande. Din kropp får energi, kanske blir du mätt om tillräckligt mycket tårta trycks in. Men skulle du kalla det njutning? 

Hoppas du nu bättre förstår varför TS kan få orgasm tillsammans med sin partner men inte finna njutning i det.   
  • Tom Araya
    Anonym skrev 2012-11-29 23:08:44 följande:

Orgasm under olika sexuella övergrepp förekommer, både bland barn som blir våldtagna av pedofiler och hos vuxna som blir våldtagna. Det är en av anledningarna till att barn inte vågar träda fram vid övergrepp eftersom de upplever orgasm (pedofiler försöker ofta "göra det skönt" för sina offer) och känner skam inför att ha "njutit" av något som de innerst inne känner är fel.

Så bara för att kroppen utsätts för ett stimuli som resulterar i en respons, i detta fall i form av en orgasm, betyder det inte att man njuter.

Jämför med att någon mot din vilja trycker ner ex. en tårtbit i din mun. Du vill inte men likväl kommer tårtbit efter tårtbit in i din mun. Dina smaklökar kommer att känna av tårtan och hjärnan kommer förmodligen registera dessa som välsmakande. Din kropp får energi, kanske blir du mätt om tillräckligt mycket tårta trycks in. Men skulle du kalla det njutning? 

Hoppas du nu bättre förstår varför TS kan få orgasm tillsammans med sin partner men inte finna njutning i det.   
    Bra inlägg med intressant tankesätt.

Jo, jag vet att det förekommer att offer vid sexuella övergrepp får orgasm.
    Jag håller dock inte med om att det inte är njutning om man njuter av sexuell stimulans och orgasm.
    Dock är njutningen rent fysisk medan övergreppet är plågsamt psykiskt.

Jämförelsen med tårtan är intressant.
    Här finns ju en massa faktorer att ta ställning till.
    1. Gillar jag tårta eller inte? Gillar jag inte tårta så saknas grundförutsättningarna för att jag ska kunna njuta av att äta den, oavsett hur det sker (om jag inte har en märklig läggning där jag psykiskt njuter av att bli matad med äckliga saker).

2. Om vi förutsätter att jag faktiskt gillar tårta så kan det vara precis som du säger, att detta matande, att det bara trycks in tårta i munnen på en som får en att inte njuta...men fortfarande gillar jag tårta, bara jag får äta den på mitt sätt...

Om vi bortser från just dessa exempel så har jag funderat lite i de här banorna men det ger inte självklart de slutsatser som tagits upp här, vilket var mitt syfte med tidigare inlägg.
Svar på tråden Flickvän vill köra med strap-on men jag vill inte