• Anonym (TS)

    Snorta heroin med sugrör?!

    Hej,

    Det är så att min man har tidigare missbrukat heroin, han har en dom från senast 2010. Innan vi träffades alltså. Jag hittar då och då avklippta sugrör från mcdonalds i hans byxfickor när jag ska tvätta, och idag såg jag som vitt pulver på kanterna på sugröret. KAN man snorta heroin med ett sugrör eller vad fasen gör han med sugrören? Jag är noll insatt i hur man gör, så någon kanske kan berätta OM man kan göra så. Han verkar ju så normal, vad är bieffekterna i så fall?

    Och ja, jag ska fråga honom sen, men vill ha lite på fötterna först.

    Snälla någon som kan ge mig lite klarhet?

  • Svar på tråden Snorta heroin med sugrör?!
  • Anonym (tsshahah)
    GullpuckotMe skrev 2013-01-09 18:59:06 följande:
    Kan inte se vad du skrivit. Det är tomt bara.
  • Hemlig123

    Knark som knark. Lika wt vilket man än använder..

    Sen har du då nog aldrig sett vilka konsekvenser hasch och sånt "ofarligt" knark kan ge..

    Inte direkt, men allvarliga psykoser månader efter..

  • Anonym
    Anonym (tsshahah) skrev 2013-01-09 18:46:31 följande:
    Håller med. Höll på att skratta ihjäl mig när jag läste endel av svaren!  TS: Kan annars vara Subutex. Och ni som säger att alla droger är så himla förödande och allt struntprat. Läs lite! Många "knarkare" är "knarkare" för att er syn på droger är sån som den är. Mer utbildning och rent allmänt vett behövs. Helt klart. Den som tror att Cannabis är samma sak som Heroin är rent ut sagt korkad.  

    Äh, skit påre. Har själv överlevt träsket, på hårstråt. Och nu snackar jag inte nån gay weed, vilket jag själv anser vara helt värdelöst, men fan så mycket bättre än alkohol. Tyngre skit är djävulen i fårakläder.
  • Anonym (tsshahah)
    Anonym skrev 2013-01-09 23:10:34 följande:

    Äh, skit påre. Har själv överlevt träsket, på hårstråt. Och nu snackar jag inte nån gay weed, vilket jag själv anser vara helt värdelöst, men fan så mycket bättre än alkohol. Tyngre skit är djävulen i fårakläder.
    Ja, men vad jag menar är att moraltanter sitter och säger att all knark är skit. All knark är inte likadant. Det är vad jag menar. Jag har aldrig rört heroin eller kokain och kommer heller inte göra det. Men har testat många hallucinogener, rc's och Cannabis, inte är jag någon missbrukare för det. För så fort det kommer knark på tal så är man en missbrukare enligt många, är man en alkoholist för att man super en gång i månaden också då? Det är vad jag menar, synen på droger är kass. Sen beror det mycket på individen själv också.
  • Thaleya1
    Anonym (tsshahah) skrev 2013-01-09 18:46:31 följande:
    Håller med. Höll på att skratta ihjäl mig när jag läste endel av svaren! 

    TS: Kan annars vara Subutex.

    Och ni som säger att alla droger är så himla förödande och allt struntprat. Läs lite! Många "knarkare" är "knarkare" för att er syn på droger är sån som den är. Mer utbildning och rent allmänt vett behövs. Helt klart. Den som tror att Cannabis är samma sak som Heroin är rent ut sagt korkad.  

    Fast hur fan ska man veta vad det är om man själv aldrig intresserat sig för droger?
    Jag tänkte också att det kunde vara för förvaring men då måste ju sugrören vara förslutna på ett eller annat sätt, och ts sade ju inget om det.

    Han kanske inte missbrukar men säljer. Lika illa det med tanke på fängelsestraffet, vem fan tar den risken när man ska ha barn?
  • RedHotDarling

    Herion är inte HELT vitt.. men effekterna upptäcker du ganska tydligt. Torr i munnen, dåsar ofta till mycket, trötthet. Beroende på mängd. Är det ganske lite han tar så kan han upplevas som väldigt glad och pysslig. Men kans också vara svår att ha förnuftiga konversationer med. Herion är ju väldigt dyrt så kan ju vara som en del säger subotex eller nån from av beszo. Kan vara mycket olika saker... allt beroende på han beteende.  

  • Anonym
    Anonym (tsshahah) skrev 2013-01-10 10:51:48 följande:
    Ja, men vad jag menar är att moraltanter sitter och säger att all knark är skit. All knark är inte likadant. Det är vad jag menar. Jag har aldrig rört heroin eller kokain och kommer heller inte göra det. Men har testat många hallucinogener, rc's och Cannabis, inte är jag någon missbrukare för det. För så fort det kommer knark på tal så är man en missbrukare enligt många, är man en alkoholist för att man super en gång i månaden också då? Det är vad jag menar, synen på droger är kass. Sen beror det mycket på individen själv också.

    Ja, ok, då fattar jag. Tycker själv att weed inte är en drog, det är bara typisk svensk non drug generation propaganda. Önskar alla äckliga fyllesvennar som super som svin och går hem sen och klår upp ungarna fem gånger om dagen borde röka på istället. Allt med måtta, gäller även valspäck, det som ger weed dåligt rykte är väl dom som suger på sin bong 24/7 och blir lite sega i intellektet, men ändå, det är ändå bättre än svensk fyllan. Har aldrig sett en våldsam 420 uberfriendly person. Har bott många år i Holland och ironiskt nog just nu i en amerikansk delstat där weed är helt legalt numera, dvs man behöver inte medical intyg från läkare. Säger inte det nåt? Om världens mest constipated, högfärdiga land kan legalisera weed och erkänna dess läkande fördelar, det måste ju faktiskt innebära att oops, det var visst inte så farligt. Tyvärr, för mig, ger det mig inget alls. Tror jag inte har receptorer för det? Tycker bara det luktar illa, verkligen påkörd skunk i tredagars ökensol. Men föredrar folk som röker en joint då och då än vidriga drängfulla individer. Spriten är värst!
  • tejpiii

    fråga han om det, sen säger du att det skulle kännas mkt lugnare och bättre för dig om ni tillsammans går till öppen vården vuxen eller nå och ber om att få göra ett piss test så du får se att han är ren...

    För om han verkligen knarkar så kommer han ljuga för kung och foster land, knarkare kan göra allt för att inte bli upptäckt tro mig jag vet. och gå gärna samma dag ditt eller dagen efter redan, så fort som möjligt, vissa droger kan gå ur kroppen ganska snabbt så dra inte ut på det...

    Var stark och stå på dig på detta 

  • Anonym (tsshahah)
    RedHotDarling skrev 2013-01-10 11:07:11 följande:
    Herion är inte HELT vitt.. men effekterna upptäcker du ganska tydligt. Torr i munnen, dåsar ofta till mycket, trötthet. Beroende på mängd. Är det ganske lite han tar så kan han upplevas som väldigt glad och pysslig. Men kans också vara svår att ha förnuftiga konversationer med. Herion är ju väldigt dyrt så kan ju vara som en del säger subotex eller nån from av beszo. Kan vara mycket olika saker... allt beroende på han beteende.  
    Benso kan det inte vara tycker jag.. det är ju gärna i pillerform. Stesolid, Xanor, Diazepam, Sobril, Valium och so on. Känns ovärt att snorta det.. det minskar effekten av dem. De ska tas oralt eller analt. Ovärt att ta skiten överhuvudtaget dock. Enligt mig är det en av de värsta drogerna alltså. Usch. Subutex är ju en annan sak, det är ju bättre att snorta.
  • jaghopparhögt
    Anonym (tsshahah) skrev 2013-01-13 16:36:36 följande:
    Benso kan det inte vara tycker jag.. det är ju gärna i pillerform. Stesolid, Xanor, Diazepam, Sobril, Valium och so on. Känns ovärt att snorta det.. det minskar effekten av dem. De ska tas oralt eller analt. Ovärt att ta skiten överhuvudtaget dock. Enligt mig är det en av de värsta drogerna alltså. Usch. Subutex är ju en annan sak, det är ju bättre att snorta.
    Det säljs mycket benzo i lösvikt också.
  • tusselisan

    TS: Jag har bara läst ditt inlägg men tänker direkt att om han varit Heroinmissbrukare så ÄR det troligtvis Sub (Subutex) som han har som substitut. Detta gör precis som du säger att han kan fungera normalt och det är ingenting som märks om han är van vid det!

    Har han försökt komma in på någon subutex-mottagning?

    Det är nämligen långa köer och tyvärr så att många unga "hoppar" över steget med heroin och går direkt på subutexen. För att komma in på en beroendemottagning där man kan få antingen sub eller metadon kräver att man kan visa genom tex polisingripande, droginnehav, eller soc-papper att man gått på Heroin för att få subutex. Många kan ju inte visa detta och det blir ett Moment 22.

    Men din pojkvän har en dom, är det heroin inblandat så kan han mycket väl söka sig till en mottagning..

    Där får han substitutet lagligt och det är numera så att missbruk räknas som en sjukdom exempelvis som en diabetiker behöver sitt insulin kan en missbrukare få sin subutex  el metadon, och det kan gälla hela livet och framförallt RÄDDA många liv!!

    Hoppas det går bra! Mitt råd är att försiktigt börja prata med honom och fråga om han kanske behöver och vill in på en sådan mottagning? Var öppen och försök hjälpas åt! Kram          

  • Nettan Skatben

    JA med99% säkerhet är det heroin/cocain han snortar.

    Det är rätt vanligt med sugrör som , hjälpmedel. Skulle å det bestämdaste hålla sten koll på ekonomi och kapitalvaror i ditt ställe. Om du frågar och får ett förnekande tillbaka råder jag dej att börja packa- antingen åt dej ellef honom eftersom du reduceras till en möjliggörare för

    hans fortsatta möten med den enda prioriterade kärleken jag av erfarenhet vet

    att en heroinberoende känner (då man är beredd att råna sina barn eller sälja mammas bil), och den kärleken kan du aldrig konkurera med. Hårt svar-men det är bättre att veta. SKYDDA DINA TILLGÅNGAR!

  • Nerfherder
    Nettan Skatben skrev 2015-05-24 23:25:53 följande:

    JA med99% säkerhet är det heroin/cocain han snortar.

    Det är rätt vanligt med sugrör som , hjälpmedel. Skulle å det bestämdaste hålla sten koll på ekonomi och kapitalvaror i ditt ställe. Om du frågar och får ett förnekande tillbaka råder jag dej att börja packa- antingen åt dej ellef honom eftersom du reduceras till en möjliggörare för

    hans fortsatta möten med den enda prioriterade kärleken jag av erfarenhet vet

    att en heroinberoende känner (då man är beredd att råna sina barn eller sälja mammas bil), och den kärleken kan du aldrig konkurera med. Hårt svar-men det är bättre att veta. SKYDDA DINA TILLGÅNGAR!


    3 år gammal tråd.
  • hoinrich7999999999

    Om man har tagit en drog även alkohol då är man väl inte bättre än någon annan som missbrukar man kan inte vara lite knarkare antingen är man eller inte.Om man aldrig tagit en enda drog och aldrig kommer göra det(om det finns såna) då kan man komma och dömma folk som tar droger om man nu tror att man är en bättre människa för det.Folk tar väl vilka droger dom vill när dom vill varför måste det alltid finnas människor som måste kommentera sköt er själva istället.

  • Anonym (F.d. bad girl.)

    Ja, det är vanligast att använda avklippta sugrör för att snorta. Heroin tror jag dock inte, men andra droger definitivt! Du har kommit på honom. Jag skulle frågat helt neutralt "varför har du avklippta sugrör med knark på i dina fickor?".

  • Anonym (U)

    Får väl hoppas att TS har fått svar och löst situationen nu 7 år senare..^^

  • Anonym (F.d. bad girl.)
    Anonym (U) skrev 2019-11-30 23:55:16 följande:

    Får väl hoppas att TS har fått svar och löst situationen nu 7 år senare..^^


    Haha såg inte det.
  • hoinrich7999999999

    Jag tror det bara var vetemjöl i sugröret du kan vara lugn såhär 7 år senare.Man kan nog iof snorta heroin tror jag.Det finns något som kallas kokain oxå som man kan snorta har du hört talas om det kan förekomma i vissa filmer oxå.

  • Anonym (Grov)
    Anonym (TS) skrev 2012-12-03 15:12:04 följande:

    Hej,

    Det är så att min man har tidigare missbrukat heroin, han har en dom från senast 2010. Innan vi träffades alltså. Jag hittar då och då avklippta sugrör från mcdonalds i hans byxfickor när jag ska tvätta, och idag såg jag som vitt pulver på kanterna på sugröret. KAN man snorta heroin med ett sugrör eller vad fasen gör han med sugrören? Jag är noll insatt i hur man gör, så någon kanske kan berätta OM man kan göra så. Han verkar ju så normal, vad är bieffekterna i så fall?

    Och ja, jag ska fråga honom sen, men vill ha lite på fötterna först.

    Snälla någon som kan ge mig lite klarhet?


    Har det inte bäst effekt om man tar det genom röven? 
Svar på tråden Snorta heroin med sugrör?!