• Anonym (*tjockismagen*)

Maghjälp!

Hej, jag behöver lite hjälp av en expert!!

Sedan November 2010 har jag tränat regelbundet - mitt mål är att gå upp i vikt (60 kg - väger 55 nu) och skaffa muskler.

Maj 2012 började jag äta LCHF (eftersom jag har IBS och det är tydligen en väldigt bra ''diet'' för de med IBS - vilket stämmer på mig!) men jag äter inte så mycket fett som de flesta andra gör, jag steker t.ex baconet och äggen i rapsolja istället för smör.

Sedan 1 Juli 2012 har jag endast tränat 29 pass - vilket blir 1 pass/vecka, i snitt. Det har varit sjukdomar (både mig, sambon & sonen), resor, inte haft barnpassning, m.m.... Så nu har jag fläskat på mig, tycker min mage ser så tjock ut!

Mina mål är:
    1.) Att gå upp i vikt till 60 kg, och sedan hålla det.
    2.) Få tillbaka mina magrutor, och att de blir ÄNNU tydligare än de varit innan.
    3.) Jag vill ha en fast/hård/platt mage då man står upp i avslappnat tillstånd, och även då man sitter ner - INGEN ful ''fläskmage'' som hänger över troskanten.
    4.) Vill ha en större rumpa (har fått större, men vill ha lite till! ) men vill ha bort ''kärlekshandtagen'' som man ser på den högra bilden.

Vårat gym har köpt in träningsmaskinen ''Milon'' till mitten av Januari, som gör träningen mer effektiv. Kan den hjälpa mig att få resultat snabbare??

HJÄLP!

• Svar på tråden Maghjälp!
  • Träningsexpert Elmina

Hej För att gå upp i vikt behöver du äta och styrketräna mer. 3-4 pass i veckan och det behöver inte vara på gym om du har svårt med barnpassning. Ät direkt efter träningen, men undvik inte kolhydrater helt, de hjälper dug att bygga muskler. Glöm inte heller att äta något på kvällen, ett litet mål någon timme innan du lägger dig hjälper kroppen att bygga muskler. Det är svårt att både deffa, för att få synligare magmuskler och gå upp i vikt. Du måste träna magen, framförallt plankan och rotationsövningar som russian twist. Det är svårt att ha fast mage när du sitter ner, huden behöver ju finnas när du rätar på dig, så när man sitter ner kan den inte vara lika platt.- Träna mycket knäböj och utfall med vikter för rumpan. Jag är inte speciellt insatt i milon men det verkar vara smart och tidsbesparande då den kommer ihåg ditt motstånd sedan sist, men ibland kan man ju känna sig starkare än vanligt och då behöver du ju ändå ställs in nytt motstånd. Så jag är skeptisk till att du skulle få snabbare resultat av dessa jmf med annan gymutrustning.

Svar på tråden Maghjälp!