• Eliasmamma

    Nya vänner i Linköping

    Jag undrar om det är fler än jag i Linköping eller Östergötland som vill ha lite nya vänner?

    Jag är i allafall 30 år och min sambo 34. Vi bor i Linköping och har 2 barn tillsammans. Elias som föddes 15 oktorber 2011 och Joline som föddes 13 december 2012.

    Jag tycker om att umgås med vänner, fika, shoppa, mysiga hemmakvällar osv osv, listan kan göras lång.

    Är du som jag också ute efter en ny vän så hör gärna av dig.     


  • Svar på tråden Nya vänner i Linköping
  • TeamX

    Vilken fin bild Eliasmamma

    I den här familjen har vi tre barn, men bara två är "mina", Den äldste som är 14 är min mans, men jag har funnits i hans liv sedan han var 3 år, och han bor på heltid hos oss (hans pappa har ensam vårdnad, hans mamma har inte umgängesrätt med honom).

    Våra två gemensamma gossar har båda på ngt sätt fastnat vid förlossningen...båda startade med vattenavgång och rejäla värkar. Förlossningen löpte på i alla faser, med ca 4-5 timmar krystvärkar på slutet med båda barnen, men öppnade mig bara 4 cm . Inte kul, trots vidriga värkar så att jag bara kräktes rakt ut. Båda slutade i akut snitt...den första efter ca 22 timmar, den andra efter ca 10 timmar. Inga roliga förlossningar alls...men underbara barn som nu är 8 och snart 2


    Max 20041010 och Alex 20110506, mina små hjärtan!!!
  • Eliasmamma
    TeamX skrev 2013-04-20 20:49:43 följande:
    Vilken fin bild Eliasmamma

    I den här familjen har vi tre barn, men bara två är "mina", Den äldste som är 14 är min mans, men jag har funnits i hans liv sedan han var 3 år, och han bor på heltid hos oss (hans pappa har ensam vårdnad, hans mamma har inte umgängesrätt med honom).

    Våra två gemensamma gossar har båda på ngt sätt fastnat vid förlossningen...båda startade med vattenavgång och rejäla värkar. Förlossningen löpte på i alla faser, med ca 4-5 timmar krystvärkar på slutet med båda barnen, men öppnade mig bara 4 cm . Inte kul, trots vidriga värkar så att jag bara kräktes rakt ut. Båda slutade i akut snitt...den första efter ca 22 timmar, den andra efter ca 10 timmar. Inga roliga förlossningar alls...men underbara barn som nu är 8 och snart 2
    Tack :)

    Vad hemskt att dom fastnade. Jag fastna också när jag föddes, värkarna slutade och dom fick typ dra ut mig enligt min mamma.

    På söndag har vi dop för lilltjejen. Min mamma kommer på torsdag, syrran, hennes kille och deras barn på fredagen, det blir full rulle och 4 dagar senare flyttar vi :-P   
  • Ekrlsn

    Våran eld blev inställd pga vinden. Lite typiskt när största dottern hade hållt sig vaken för att gå ner med hennes vän och hans mamma. Får bli att testa Skänninge nästa år :)


  • tokmonkan

    Hej!
    Tänkte höra med er om vadni har att säga om Lambohov???
    Vi har nämligen möjlighet att få hyra en lgh på Plöjaregatan...Men vi vet inte om det är ett bra område. Det verkar jättemysigt när man ser på bilderna iaf.
    Vad tror ni?   

  • Eliasmamma
    tokmonkan skrev 2013-05-08 08:13:57 följande:
    Hej!
    Tänkte höra med er om vadni har att säga om Lambohov???
    Vi har nämligen möjlighet att få hyra en lgh på Plöjaregatan...Men vi vet inte om det är ett bra område. Det verkar jättemysigt när man ser på bilderna iaf.
    Vad tror ni?   

    Jag har bott i Lambohov och jag gillar området och sådär men det var för långt ifrån stan. Tar närmare 30 min med buss in, bussförbindelsen är inte mycket att hurra för tycker jag. En annan nackdel är att det inte finns så mkt affärer, typ en konsum (har nog bytt namn nu) en pizzeria och så.
  • tokmonkan
    Eliasmamma skrev 2013-05-08 15:49:31 följande:

    Jag har bott i Lambohov och jag gillar området och sådär men det var för långt ifrån stan. Tar närmare 30 min med buss in, bussförbindelsen är inte mycket att hurra för tycker jag. En annan nackdel är att det inte finns så mkt affärer, typ en konsum (har nog bytt namn nu) en pizzeria och så.

    Ok. Enl google är det ca 3 km in till stan. Hur kan det då ta 30min med buss-?? Själv går jag ca 4km på en halvtimma=) I rask fart såklart! Det kanske är att bussarna tar en lång omväg-?
  • tokmonkan
    Ekrlsn skrev 2013-05-09 15:49:56 följande:
    ca 15:37 – 15:56
    Byten
    0
    Restid
    0:19
    Njae det e nog någon som pratar om att gå långsamt.

    ostgotatrafiken.se 

    Tack=) Det lät bättre! vad vet ni om barnomsorg och skola? Ris el ros?
  • Eliasmamma
    tokmonkan skrev 2013-05-09 15:25:25 följande:

    Ok. Enl google är det ca 3 km in till stan. Hur kan det då ta 30min med buss-?? Själv går jag ca 4km på en halvtimma=) I rask fart såklart! Det kanske är att bussarna tar en lång omväg-?

    Bussen kör ju via mjärdevi och hela universitetområdet först
  • tokmonkan

    Antar att det går fler bussar än en dock är det bara dryga tre km till sjukhuset. Dvs promenad/cykelavstånd. Ingen som har en cykel att sälja?!

  • Javli

    Hej!
    Roligt med fler från stan. Vi bor lite utanför stan och jag har en dotter på dryga året =)

  • Ekrlsn
    Eliasmamma skrev 2013-05-24 15:04:03 följande:

    Hoppas alla får en fin helg.

    Här planeras det bröllop för fullt, drygt en mån kvar nu bara :) ringen beställer vi imorgon, känns så overkligt 


    Grattis :) Helgen här spenderas först på cirkus och sen marknad med minitåg runt stan och ponnyridning :)
Svar på tråden Nya vänner i Linköping