• Svea83

Någons bebis som använt flygplans-sängarna?

Ska flyga med min 9 månaders från usa till Sverige och har beställt en liten säng åt honom på det långa planet.
    Någon som använt dem och hur har det gått? Har er lille sovit?
    Vi flyger precis när det är sovdags för honom... Men man måste väl ta upp dem vid turbulens eller är dem fastspända där i?
    Tack

• Svar på tråden Någons bebis som använt flygplans-sängarna?
  • Svea83
    älskarlivet81 skrev 2013-01-05 12:21:47 följande:
    Ja precis men checkar du in den,så hjälper den ju inte vid turbulens

Nej det är klart :) tänkte att man kanske kunde kolla om det finns lediga platser så kanske man får använda den. Är lite orolig över detta med turbulens nu
  • älskarlivet81

Finns det lediga platser, vilket jag tvivlar på, så får ni ju den säkert.inte gratis..

Visst det kan bli turbulens men det är ju oerhört sällan som några olyckor inträffar pga det..

Svea83 skrev 2013-01-05 12:30:41 följande:
    Nej det är klart :) tänkte att man kanske kunde kolla om det finns lediga platser så kanske man får använda den. Är lite orolig över detta med turbulens nu

• Svea83
    älskarlivet81 skrev 2013-01-05 12:32:03 följande:
    Finns det lediga platser, vilket jag tvivlar på, så får ni ju den säkert.inte gratis..

Visst det kan bli turbulens men det är ju oerhört sällan som några olyckor inträffar pga det..

Ja nu för tiden så brukar dem ju fylla upp planen helt... Får sluta läsa hemska artiklar precis innan man ska åka, är ju livrädd nu! Tänk om man kunde få vara så lugn man var innan man fick barn :)
  • VåfflaMedGlass

Men balte far man val till bebis aven om de inte har egen plats? Det har jag i allafall fatt till var lillis. Ett forlaningsbalte som kan knapper ihop med sitt eget. 

• älskarlivet81

Jag var hur lugn som helst när vi flög med dottern.. Kommer flyga.nästa.vinter igen på ytterligare en långresa. Då har vi två barn med oss

Svea83 skrev 2013-01-05 12:44:09 följande:
    Ja nu för tiden så brukar dem ju fylla upp planen helt... Får sluta läsa hemska artiklar precis innan man ska åka, är ju livrädd nu! Tänk om man kunde få vara så lugn man var innan man fick barn :)

• Svea83

Jag önskade jag var sån :) använder ni bilstol då? skulle kanske köpt ett säte till lillen men får väl göra det bästa av situationen och hoppas att det finns lediga platser :)

• älskarlivet81

Det enda flygbolaget som gett oss bälte är sas!

VåfflaMedGlass skrev 2013-01-05 12:49:02 följande:
    Men balte far man val till bebis aven om de inte har egen plats? Det har jag i allafall fatt till var lillis. Ett forlaningsbalte som kan knapper ihop med sitt eget. 

• älskarlivet81

Vi höll vår dotter när vi åkte till usa och vid nästa resa kommer vi göra likadant med bebis. Dottern får eget säte då. Dottern hade korg när vi åkte till usa och kunde ligga där nästan hela resan från Europa.

Svea83 skrev 2013-01-05 13:01:22 följande:
    Jag önskade jag var sån :) använder ni bilstol då? skulle kanske köpt ett säte till lillen men får väl göra det bästa av situationen och hoppas att det finns lediga platser :)

• VåfflaMedGlass

Verkligen! Gud vad dassigt att de inte ens ger ut balte. Nu har jag bara flygit med FlyBee an sa lange men dar fick vi balte. Far se hur det gar om ett par veckor.

• älskarlivet81

Det,är nya direktiv, det där med att ge ut bälte.. De allra flesta bolag gör det inte längre.

VåfflaMedGlass skrev 2013-01-05 13:05:59 följande:
    Verkligen! Gud vad dassigt att de inte ens ger ut balte. Nu har jag bara flygit med FlyBee an sa lange men dar fick vi balte. Far se hur det gar om ett par veckor.

• VåfflaMedGlass

Jaha, dar ser man. Ska se om jag far ta med babyskyddet ombord eller i allafall till boarding. Det star pa hemsidan, Lufthansa, att de tar in det i kabinen om det finns utrymme annars tar de det fran mig vid boarding och lagger in i cargo. Hade varit bra att slippa checka in det da vi flyger pa en ratt orkistlig tid och lillisen kan sova gott i skyddet...eller man kan ju hoppas pa i allfall...

• Svea83

Det har något att göra med att bebisen inte ska sitta fast i dig, det är därför dem har tagit bort bältena. Men förstår inte hur det kan vara bättre att dem kan flyga iväg. Har en väst till min lilla som han kan ha som mitt bälte kan sättas fast i men vet inte om dem ens tillåter det.

Kommer ni ihåg om man får ha med sig både bilstol och barnvagn till boarding?

• älskarlivet81

Det beror på flygplatsen. Vi fick ha med vagnen ända fram och fick den direkt när vi gick av planet. Vi hade en sulky med oss så ingen stor vagn.

Svea83 skrev 2013-01-05 13:18:23 följande:
    Det har något att göra med att bebisen inte ska sitta fast i dig, det är därför dem har tagit bort bältena. Men förstår inte hur det kan vara bättre att dem kan flyga iväg. Har en väst till min lilla som han kan ha som mitt bälte kan sättas fast i men vet inte om dem ens tillåter det.

• älskarlivet81

Det är för att det finns risk att man klämmer ihjäl bebisen om den sitter fastspänd har jag för mig..

Svea83 skrev 2013-01-05 13:18:23 följande:

• Svea83

Ja Det kanske det var... Ska i alla fall sluta kolla på säkerhetsvideor och läsa hemska grejer. Jag som bott i usa och flugit fram och tillbaka i flera år har aldrig tänkt på detta förrän nu. Det slutar väl att jag får ligga i bassinetten med något lugnande ;)

älskarlivet81 skrev 2013-01-05 14:47:01 följande:
    Det är för att det finns risk att man klämmer ihjäl bebisen om den sitter fastspänd har jag för mig..

Svar på tråden Någons bebis som använt flygplans-sängarna?