Sluta skuldbelägg oss flaskmatare
Läst det här?
Rebecka Weidmo-Uvell skriver i Aftonbladet om att vården inte bör driva opinion i amningsfrågan:
www.aftonbladet.se/debatt/kronikorer/rebeccaweidmouvell/article16034601.ab
Läst det här?
Rebecka Weidmo-Uvell skriver i Aftonbladet om att vården inte bör driva opinion i amningsfrågan:
www.aftonbladet.se/debatt/kronikorer/rebeccaweidmouvell/article16034601.ab
Börjar oxå bli riktigt trött på att folk ska tala om för en om man ska amma eller inte, å jag skiter i rättare sagt vad andra tycker. Man vet inte andras orsaker till varför man inte ammar. Som någon tidigare skrev, ska man låta sitt barn svälta om det inte kommer tillräckligt med mjölk. Mina båda barn har vart storleken större och jag har slutat ammat vid två månader för båda barnen har kronglan efter den tiden, och blir inte mätta och man ska inte behöva låta barnet hänga på bröstet 24tim om dygnet. Folk som förespråkar om amning visst det godtar jag men klanka inte på oss som inte ammar när det inte funkar eller att man inte vill. Själv har jag en 3,5 åring som oxå behöver tas hand om och funkar inte amningen så har jag valt flaskan för mitt andra barn behöver oxå min uppmärksamhet, tvätten ska tvättas, huset ska städas, det ska lagas mat, det ska handlas osv. Så länge jag vet att mina barn mår bra av den födan de får så ser jag inget problem. Och ni amnings "experter" eller vad ni tror ni är, ni snackar om immun, ja bebben har mamman immun så länge den ammar, men fort den slutar annars ska den bygga eget immun och som många jag vet har slutat amma vid ett år och sen ska de börja på dagis nästan direkt å då bygga eget med alla dessa dagisbakterier, hur ofta är inte de barnen sjukare än våra barn som vi "bara" ammat nån vecka månad tror ni? Jag kan räkna på en hand hur många gånger min älsta dotter har vart sjuk.
Rockan: Hon som sa så till din dotter var ju uppenbarligen en fullständig idiot. Sen kan jag rent allmänt tycka att det är stor skam att mödravården inte lyckas förmedla att det här med amning ofta är svårt och tar jättemycket träning och tid i början. Samt att delamning är ett jättebra alternativ.
Juppi: Hur sjuk eller friskt just ditt barn är är egalt. Individuella variationer finns alltid. Bara för att Bosse rökt hela sitt liv utan att få cancer betyder inte det att rökning inte ökar risken.
Juppi: rent generellt ökar risken för att ditt barn ska få sämre hälsa, ja. Men hur det blir i varje enskilt fall vet man ju inte.
Lina882: jag kan tänka mig att de har tvingats ändra sig. Så som de betedde sig när jag var där och så som jag hört andra berätta så var det bara en tidsfråga innan någon ansvarig tvingades stoppa eländet. Jag vet flera som klagat på dem och förhoppningsvis har de börjat skärpa sig nu då.