Anonym (123) skrev 2013-01-22 14:12:44 följande:
De bor inte ihop. Jag står kvar på bostadsrätten fortfarande och har saker kvar men det är alltså så att han ska låta sin nya flickvän bestämma det? Enligt dig?
Jag får överväga att ta med mig min dejt också då så att det blir lika löjligt från mitt håll. Sänka sig till samma nivå.
Anonym (123) skrev 2013-01-22 14:16:29 följande:
Iam, det måste väl vara okej? Att jag tar med mig min dejt så att jag också har någon med mig som är på min sida? Eller gäller ditt resonemang bara pappor?
Jag har inte varit otrevlig mot dig.. så varför du känner dig manad att gå i försvar förstår jag inte.
Det handlar inte om att låta någon bestämma..
Men om det är så att ditt ex och hans flickvän ska påbörja ett liv tillsammans så är det ju dom två som bestämmer tillsammans hur deras liv ska se ut. Alltså är det inte konstigt om han vill ta hem informationen innan det skrivs avtal. Dom flesta sunda relationer fungerar så att man pratar med varandra och tar gemensamma beslut.
Och om du känner att du har en såpass seriös relation till din dejt att du vill att han ska vara delaktig i era beslut så är det väl bara att säga att om ditt ex flickvän ska följa med så vill du ha med din pojkvän.
Sen känns det ju löjligt att göra det till en hämndgrej, det handlar väl om behov.