LWE skrev 2013-01-27 20:56:15 följande:
Spännande! Hur långt gången är du? :) Vad har du för känslor kring det nu? Jag är så orolig för att det ska bli "för mycket" för en..ett barn kräver ju liksom sitt ;)
jag är i v 33
och känslorna är många, mycket kan man ju önska men det hänger ju såklart vad det blir för en liten person och om man klarar att hantera svartsjuka och ge storasyskonet egentid.
vår son ska få gå sina 15 h på förskolan och förhoppningsvis kunna leka av sig lite där, sen lär det bli en del tid på öppnaförskolan.
är lite orolig att man inte ska orka samma saker som med ettan typ babysim och mammaträffar etc. men det får väl bli så isåfall.
bara en sån tanke: hur gör man med 2 små barn om man ska åka iväg själv någonstans???
allt löser sig när man väl är där, alla graviditeter går ju som bekant inte att planera och det kan ju vara minst lika jobbigt att vara illamående etc som att ha en spädis ihop med syskonets trotsålder. och det är klart att den stora kommer trotsa och testa gränserna när han/hon får chansen tex när man sitter och matar den lilla/e
så jag tror inte att det finns någon "rätt" åldersskillnad
lycka till