• Lillalila

Vill ni ta en titt på detta??

Jag har funderingar kring om min föreslagna mathållning kan ge resultat på vågen.. 

Vad tror ni?

Morgon; 07.00
    Äggröra gjord på 2 ägg och 1 msk lättmjölk
    1 finn crisp med kalkon och paprika
    1 glas med brämhults färskpressade apelsinuice
    Kaffe

Fika; 9.30
    1 Frukt

Lunch; 12.00
    Mycket protein, nästan noll kolhydrater. Typ; 1/2 pkt minikeso, 2 ägg, kalkonskivor, tomat och gurka. 

Fika; 14.30
    En näve nötter och några russin. Kaffe 

Middag; ca 17.30
    Exempelvis en laxfile tillagad i foliepaket, broccolimos (bara broccoli och lite salt som mixas), rårivna morötter, ca 1 dl matvete.

Kväll; ca 20.00
    En kopp the
    Liten fruktsallad och kanske 2 msk lightglass (MÅSTE ha ngt på kvällen)

Vad tror ni om detta?  

• Svar på tråden Vill ni ta en titt på detta??
  • Lillalila
    Mollan skrev 2013-01-31 16:58:13 följande:
    Jag förstår ändå inte varför du ska späka dig på lunch och middag och unna dig på frukost, mellanmål och framför tv'n. Juice, russin och glass hör inte ihop med viktminskning - punkt slut. Ät hellre en apelsin till frukost (jo, det är nyttigare än juice). Russin och glass tycker jag du ska skippa helt. Sockret i russin går ju rakt ut i blodet! Man äter russin när man fjällvandrar och springer maraton - inte när man vill gå ner i vikt!
    Varför alla utropstecken och ilska i ditt inlägg? Kan man inte vara lite mer ödmjuk när man vill komma med råd? Jag har lättare att ta till mig råd då i alla fall... 
  • Mollan
    Lillalila skrev 2013-01-31 18:46:38 följande:
    Varför alla utropstecken och ilska i ditt inlägg? Kan man inte vara lite mer ödmjuk när man vill komma med råd? Jag har lättare att ta till mig råd då i alla fall... 

Oj, jag är inte arg! (Utropstecken igen!) Du får väl prova ett tag och äta som du tänkt dig så ser du ju om det fungerar. Är du väldigt tjock så kommer du säkert gå ner även på den där dieten. Om det är några skönhetskilon däremot så lär det nog bli svårt. Det är ju mycket svårare att tappa i vikt om man redan är normalviktig, men det vet du säkert redan.
  • Lillalila
    Mollan skrev 2013-01-31 19:47:40 följande:

Oj, jag är inte arg! (Utropstecken igen!) Du får väl prova ett tag och äta som du tänkt dig så ser du ju om det fungerar. Är du väldigt tjock så kommer du säkert gå ner även på den där dieten. Om det är några skönhetskilon däremot så lär det nog bli svårt. Det är ju mycket svårare att tappa i vikt om man redan är normalviktig, men det vet du säkert redan.
    Ok, lätt att tolka fel när man pratar i skrift

Ja, det är ca 9 kilo jag vill gå ner, kan kanske kalla det skönhetskilon.. Men jag skall ju träna också så det borde väl göra sitt? 
  • Mollan
    Lillalila skrev 2013-01-31 19:52:11 följande:
    Ok, lätt att tolka fel när man pratar i skrift Ja, det är ca 9 kilo jag vill gå ner, kan kanske kalla det skönhetskilon.. Men jag skall ju träna också så det borde väl göra sitt? 

Jag kan ju bara se till mig själv. Jag är 174 cm och väger runt 68 kg. Jag måste bara jättestrikt för att komma ner till 65 och med juice och russin går det absolut inte, tyvärr.... Jag tränar hårt ca 5 ggr/v.
  • Lillalila
    Mollan skrev 2013-01-31 20:04:24 följande:

Jag kan ju bara se till mig själv. Jag är 174 cm och väger runt 68 kg. Jag måste bara jättestrikt för att komma ner till 65 och med juice och russin går det absolut inte, tyvärr.... Jag tränar hårt ca 5 ggr/v.
    Jag är 171 cm och väger 69. 
  • dec2010

Men det låter väldigt lite? 60 kg till 171 cm. Hur har du kommit fram till det?

När jag vägt 61 har jag vart väldigt smal o jag är 1,65 lång.

• Lillalila
    dec2010 skrev 2013-01-31 23:03:56 följande:
    Men det låter väldigt lite? 60 kg till 171 cm. Hur har du kommit fram till det?

När jag vägt 61 har jag vart väldigt smal o jag är 1,65 lång.
    Jag var nere på 60 kilo för ca ett år sedan, och då hade jag ett kilo kvar. Jag gick då på viktväktarna och de såg absolut inget konstigt med det. Jag har en hel del runt midjan, och VÄLDIGT stora bröst (70 G)
  • dec2010

Ja bröst är lurigt. 75F har jag, så vet hur det känns.

Då är ju din plan sund om du vet att det blir bra :). Allas kroppar ser ju så olika ut. O vissa är tunga i benstommen som ger onödig vikt o vissa har nästan ingen.

Hoppas du når ditt mål. Men mitt konkreta tips är att skita i alla lightprodukter.

Sött till kvällen nu i början, vaniljkesella o hallon tillex. Men bäst är såklart att försöka klara sig utan nåt sånt.

• h8him
    dec2010 skrev 2013-01-31 23:36:32 följande:
    Ja bröst är lurigt. 75F har jag, så vet hur det känns.

Då är ju din plan sund om du vet att det blir bra :). Allas kroppar ser ju så olika ut. O vissa är tunga i benstommen som ger onödig vikt o vissa har nästan ingen.

Hoppas du når ditt mål. Men mitt konkreta tips är att skita i alla lightprodukter.

Sött till kvällen nu i början, vaniljkesella o hallon tillex. Men bäst är såklart att försöka klara sig utan nåt sånt.
    Myten om den tunga benstommen lever ser jag.
  • dec2010

Ja. Alla är olika. Muskler väger massor o det kan ge många kilon extra fast man är smal.

• Lillalila
    Kjell2 skrev 2013-02-05 20:49:10 följande:
    TS: Hur går det?
    Hej!

Jo, det går bra! Istället för juicen gör jag smoothie och käkar ägg till på morgonen...

Mellanmålen består av äpple eller morotsstänger...

Lunchen av exempelvis kokt torsk, morötter, färsk spenat och matvete

Middagen av exempelvis kycklingfilé´, ugnsgrönsaker och någon kall sås...

På kvällen äts det inget.  
  • Kjell2
    Lillalila skrev 2013-02-05 20:59:25 följande:
    Hej!

Jo, det går bra! Istället för juicen gör jag smoothie och käkar ägg till på morgonen...

Mellanmålen består av äpple eller morotsstänger...

Lunchen av exempelvis kokt torsk, morötter, färsk spenat och matvete

Middagen av exempelvis kycklingfilé´, ugnsgrönsaker och någon kall sås...

På kvällen äts det inget.  

Bra jobbat! Kämpa på!
Svar på tråden Vill ni ta en titt på detta??