• Lillalila

Vill ni ta en titt på detta??

Jag har funderingar kring om min föreslagna mathållning kan ge resultat på vågen.. 

Vad tror ni?

Morgon; 07.00
    Äggröra gjord på 2 ägg och 1 msk lättmjölk
    1 finn crisp med kalkon och paprika
    1 glas med brämhults färskpressade apelsinuice
    Kaffe

Fika; 9.30
    1 Frukt

Lunch; 12.00
    Mycket protein, nästan noll kolhydrater. Typ; 1/2 pkt minikeso, 2 ägg, kalkonskivor, tomat och gurka. 

Fika; 14.30
    En näve nötter och några russin. Kaffe 

Middag; ca 17.30
    Exempelvis en laxfile tillagad i foliepaket, broccolimos (bara broccoli och lite salt som mixas), rårivna morötter, ca 1 dl matvete.

Kväll; ca 20.00
    En kopp the
    Liten fruktsallad och kanske 2 msk lightglass (MÅSTE ha ngt på kvällen)

Vad tror ni om detta?  

• Svar på tråden Vill ni ta en titt på detta??
  • Kjell2

Vill du vara mera strikt på socker så skippa även frukostjuicen.

Sen är just glass och frukt på kvällen något som kanske borde ersättas. Klarar du dig med så pass lätt lunch med tanke på jobb, studier, familjeliv?

• Lillalila

Jag tänker att frukt är nyttigt, vilket det ju är Tänker ni att det blir för mycket fruktsocker kanske? Jag har enorma problem med att inte ha något att tugga på på kvällen sådär vid 20.30 tiden... Kan det finnas något annat sött då kanske? Tack för tipset med finn crisp och keso, men det är inte sött nog  

• Essie
    Lillalila skrev 2013-01-31 14:29:26 följande:
    Jag tänker att frukt är nyttigt, vilket det ju är Tänker ni att det blir för mycket fruktsocker kanske? Jag har enorma problem med att inte ha något att tugga på på kvällen sådär vid 20.30 tiden... Kan det finnas något annat sött då kanske? Tack för tipset med finn crisp och keso, men det är inte sött nog  
    Broccoli är nyttigare.....

Och det där med att äta på kvällen är en vanesak, precis som att äta på morgonen. drick en kanna te på kvällen istället, det både värmer och "mättar".
  • mrsStatham
    Frukost = Omega 3, Naturell lättyoghurt alt filmjölk, lätt kesella alt kvarg eller keso, hallon&blåbär mix.
    Alternativt havregrynsgröt med hallon/blåbär.
    Kaffe

Mellis = En halv röd grönsak

Lunch = Ris, bulgur eller Quinoa. Tillsammans med Kycklingfilé, kalkon, räkor eller kassler.

Mellis =  Ett äpple

Middag = Halva tallriken med blandad sallad, nötkött, ytterfilé, lax eller kotlett. Tillsammans med 1/4 ris, bulgur eller quinoa.

Kvällsmål = Omega 3, två hela ägg.
    Grönt te.

Se till att få i dig ett glas vatten till de olika målen och ett glas vatten emellan målen.
    För att gå ner ska detta bli sammanlagt 2000 kcal, absolut inte mindre än så.
    För att räkna ut hur mycket av allt du ska ta får du gå in här: www7.slv.se/Naringssok/ 
    Bara två saker är oändliga
  • Kjell2

Om du har problem med socker och sötsug bör du nog vara extra noga med att få bort just socker och även lightprodukter med fusksocker.

• Duckan

Kesella, valnötter och honung har jag fått som rekommendation på "nåt sött", men inte varje kväll då.

• Mollan

Det jag agerar på är att du till lunch och middag verkar köra någon slags lågkolhydratkost, men till frukost och mellanmål äter du snabba kolhydrater i form av juice, russin etc. Hur tänker du där?

• Lillalila
    Duckan skrev 2013-01-31 14:31:49 följande:

Det är väl sötsuget du ska försöka komma ifrån då?

Jag tänker att det minskar med tiden som jag märker att min kostomläggning funkar, jag kommer inte att klara att börja med allt samtidigt..
  • Lillalila
    Kjell2 skrev 2013-01-31 14:35:29 följande:
    Om du har problem med socker och sötsug bör du nog vara extra noga med att få bort just socker och även lightprodukter med fusksocker.
    Jag försöker att inte äta lightprodukter. Minikeson äter jag för att jag verkligen inte tycker att den vanliga (4%) keson är lika god. 
Svar på tråden Vill ni ta en titt på detta??