Echo skrev 2013-02-06 22:37:07 följande:
Nu tänker du snett igen. Att man ställer in till ett önskat pH-värde är inte konstigt. Och inte ens en blandning av vatten och olja har ett idealt pH för hudvård (om man inte har en väldig tur, pH värdet på vattnet varierar kraftigt beroende på plats). Det finns mängder av naturliga företeelser som påverkar pH-vädet nämligen...
Man ska vara kritisk och medveten absolut. Men då bör man skaffa sig lite grundläggande kunskap om vad man kritiserar- inte bara tro att allt man inte vet vad det är är farligt eller sprida varenda panikrapport som fakta oavsett hur haltande slutsatserna är baserat på de fakta som finns.
Jag är fullt medveten om detta så jag förstår inte varför du tror att du måste skriva det till mig eller varför du tror att jag saknar grundläggande kunskaper för att jag kritiserar att man använder syntetiska ämnen för att stabilisera ph-värdet i kemiska produkter. Skillnaden om vi nu ska jämföra med olivolja är att olivoljan som sagt inte
behöver ph-stabiliseras eftersom den inte stänger några porer eller förstör hudens skydd till att börja med, huden reparerar sig själv vet du... om man tillåter den vs.