• Carla300

1:5 på KUB :(

Är gravid med vår lilla trea och gjorde KUB förra veckan. Resultatet kom som en chock, 1:5 att barnet har DS. Nacksvullnaden var 3,66. Min ålder borde inte ha påverkat negativt eftersom jag är 22 år. Det känns inte riktigt roligt kan jag säga. Hon som gjorde ul sa att något är det som orsakar nacksvullnaden. Antingen kromosomavvikelse, hjärtfel eller infektion. Hon gav oss alltså inget hopp alls att bebisen är frisk. Ska göra fostervattenprov om 15 dagar och får resultatet per telefon 6 dagar senare. Så nu är det tre veckors väntan som gäller.

Har någon erfarenhet av så dåliga siffror? Vill gärna höra solskenshistorier:) Det är riktigt tungt just nu både för mig och min man. Man tror inte att man ska hamna i den här situationen!

• Svar på tråden 1:5 på KUB :(
  • Carla300

Inga kromosomavvikelser!!:')

Fatta, vi ska få en bebis! Första gången jag kan säga så den här graviditeten:) Tusen tack för allt stöd! Ni är underbara:)

• Jolly23

Vad skönt carla!! Vet exakt hur det känns, är också 22 och fick 1:2 på kub med nackspalt på 3,5. Men allt har sett bra ut och nu är jag i v 31:)
    Ska ni på hjärt ul osv?

• Carla300

Tack!:)

Vi ska på vanliga ultra först. Vet inte om vi får komma på extra hjärtultra men ska prata med bm om det imorgon:)

• Jolly23

Ja okej! Fråga om det så får du säkert några extra. Även fast allt såg bra ut så är det ju alltid skönt att kolla allt extra noga:)

• germany

Åh, vad glad jag blir Carla att få läsa att liten i magen är frisk!!!!!
    Man blir så lätt berörd av andras historier att man ju blir lika fantastiskt glad när något sånt här fantastiskt får ske!
    Det bevisar att man aldrig ska ge upp hoppet oavsett hur prognoser av diverse "saker" kan se ut Solig.
    Hoppas du får en fin fortsatt graviditet!
    "KRAMAR om er" Hjärta

• Carla300

Tack så mycket!!:)

Ja visst påverkas man av andras berättelser!

Idag var jag till mvc och allt var bra med mig och vår lilla sons hjärta slog så fint såå!:) Lycka!

• Purlan
    Carla300 skrev 2013-03-19 11:42:39 följande:
    Tack så mycket!!:)
    Ja visst påverkas man av andras berättelser!

Idag var jag till mvc och allt var bra med mig och vår lilla sons hjärta slog så fint såå!:) Lycka!

Carla - hur mår ert barn nu? Föddes han helt frisk?
    ♥ Underbara E Charmiga A♥
Svar på tråden 1:5 på KUB :(