• Lumina77

Möbler/inredning som är mainstream

Blev inspirerad av en annan tråd där man tog upp saker som förknippas med white trash, så nu undrar jag, vad tycker ni att mainstream är? Glad

• Svar på tråden Möbler/inredning som är mainstream
  • Petrol

Såna där fyrkantiga divansoffor får väl räknas som mainstream gissar jag?

• Virriga Vera
    sextiotalist skrev 2013-03-31 09:12:08 följande:
    Jag vägrar köpa ny soffa nu, det är ju bara divansoffor var man än tittar. Vi måste ha en ny soffa, den gamla har gjort sitt, men den är väldigt skön, så vi har stor separationsångest från den.
    Men det är blocket som gäller, vi tittar till och från, men än så länge har vi inte sett soffan soffa.  

Våra hyllor i vardagsrummet är från 80-talet, men vi gillar dom också, vi brukar titta förbi Myrorna, Erikshjälpen och liknande ställen för att se om de får in så vi kan köpa till en sektion.

Vi har också en soffa från början av 1800-talet eller slutet av 1700-talet med vidhängande bord, så här är det blandad stil kan man lugnt säga.

Jag är så inåt norden "snål" så det finns inte i min värld att köpa en soffa för 10 000     
    Det tog oss nästan 4 månader innan vi hittade en soffa som vi gillade. Det är en svensk byggbar soffa och du kan få den precis som du vill. Vi älskar vår soffa den är verkligen inte mainstream.
  • PolyPond

Stora platta tv-apparater är så mainstream att det var det mest uppseendeväckande ett gäng bekanta från Mallorca noterade när de var här senast: "...och överallt dessa gigantiska tv-apparater!" (De besökte många svenska hem under sin resa)

Att ständigt förnya och ytrenovera sitt hem har blivit väldigt mainstream.

• PolyPond

OPERSONLIGT är väl nyckelordet för det som är mest mainstream 2013. Sedan är det förstås lite skillnad i olika ålderskategorier vad som är vanligast.

• On top

Ord på väggar/hyllor (Carpe fucking diem, LOVE, KÄRLEK etc.)

Doftljus ÖVERALLT 

Espressomaskiner 

iPad i varje barns hand 

• bitte67
    Lumina77 skrev 2013-03-31 08:42:48 följande:
    Här är exempel på ett hem som för mig är mainstream. Det är jättesnyggt och allt, men manistream.
    (Hoppas jag inte sårar någon nu, det är inte meningen)

Och då framförallt vardagsrummet, köket och badrummet:

www.styleroom.se/album/2761

Måste kännas som att bo i en inredningskatalog. Opersonligt, tråkigt och mainstream. Det enda rummet som var hyfsat okej var barnets rum. Där hade man åtminstone fått in lite färg och lite personlighet.

Men vad är det med folk och vitt? Tråkigt, tråkigt, tråkigt! Fräscht? Kanske, men tråkigt. 
  • Harmagedon

Jag har inget emot "mainstream". Det har oftast blivit populärt för att det är fint och funkar bra. Det jag tycket är en smula humoristiskt är när folk tycker att det dessutom är personligt.

• Delia

Lumina77: Fast den här tråden är ju precis likadan som den andra, här hatar man vita mainstreammöbler och känner sig lite bättre eftersom ens eget hem är lite mer personligt (vad det nu innebär).

• Lumina77
    Delia skrev 2013-03-31 21:03:43 följande:
    Lumina77: Fast den här tråden är ju precis likadan som den andra, här hatar man vita mainstreammöbler och känner sig lite bättre eftersom ens eget hem är lite mer personligt (vad det nu innebär).
    Tråden går inte ut på att hata, utan att medvetandegöra att många faktiskt är mainstream utan att veta om det, att inte våga sticka ut av rädsla för att vara t ex WT.

Själv har jag både WTgrejer och mainstream blandat med äldre möbler eftersom jag gillar det, så jag är inte ett dugg bättre än någon annan  
  • Nyfiken gul

att vara ansluten till Partylite och använda deras produkter är väl mainstream om något?

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul
    Harmagedon skrev 2013-04-01 19:27:15 följande:
    Vad är Partylite?
    ljus och produkter som har med ljus o doft att göra.

doftljus, blockljus, ljuslyktor av olika slag, rökelse osv

Man har homepartyn för dessa produkter. 

Ljusparty brukar det heta i folkmun.

Just därför anser jag att det är mainstream för när jag kikar runt på just tex styleroom så är 90% av inredningsdetaljerna just ljus och lyktor från partylite.  och just även där anser man att just det där gröna äppelljuset är personligt valt ... att 3000 andra också valt samma ljus ser man inte riktigt...  
  • Pastell1983
    Lumina77 skrev 2013-03-31 08:42:48 följande:
    Här är exempel på ett hem som för mig är mainstream. Det är jättesnyggt och allt, men manistream.
    (Hoppas jag inte sårar någon nu, det är inte meningen)

Och då framförallt vardagsrummet, köket och badrummet:

www.styleroom.se/album/2761

Ser ut som alla andra album på styleroom..typ. Alla ser likadana ut nästan och inreder likadant där.
  • PolyPond
    Pastell1983 skrev 2013-04-01 19:36:44 följande:
    Ser ut som alla andra album på styleroom..typ. Alla ser likadana ut nästan och inreder likadant där.

Pastell1983 skrev 2013-04-01 19:36:44 följande:

Men det finns godbitar!
  • Nyfiken gul

All inredning som går under titeln "New England" måste väl räknas som mainstream...  

• Lumina77
    Nyfiken gul skrev 2013-04-06 21:36:31 följande:
    All inredning som går under titeln "New England" måste väl räknas som mainstream...  

Ja just det! Med stjärnmotiv på kuddfodral mm.  Det är snyggt men numera finns det att köpa på närmaste MAXI stormarknad och blir inte så spännande och originellt längre..
Svar på tråden Möbler/inredning som är mainstream