Dr Mupp skrev 2013-04-14 09:53:12 följande:
Ännu en okunnig BVC sköterska som lägger engan värderingar utan att ha några fakta bakom sina påståenden.
Det är inte ett dugg farligt eller olämpligt att amma barn till sömns eller amma dem på natten. Det är vetenskapligt bevisat att bröstmjölken ger ett skydd mot karies.
mikroE skrev 2013-04-14 10:06:11 följande:
Lyssna inte på sådant, självklart kan du amma till sömns nu och länge framöver. Påstår de att bröstmjölk förstör tänderna så är det rent trams. Vill du sluta amma till sömns själv är det en annan sak men gör det absolut inte för tändernas skull.
Natulcien skrev 2013-04-14 10:13:43 följande:
En majoritet av BVC-sköterskorna är tyvärr skrämmande okunniga och kör utefter eget huvud och inte efter rådande rekommendationer och forskningsrön.
Funkar det att amma till sömns så är det ju lysande. Varför ändra på ett fungerande koncept när det gäller en sån liten bebis? Jag hade förstått det om barnet varit 18 månader...men inte om hon inte ens är 6 månader...
livhog skrev 2013-04-14 11:59:30 följande:
Som många redan skrivit så är det falskt att barnet får karies av bröstmjölk. Amma så länge det känns bra för dig och ditt barn! Jag ammade mitt barn till sömns i två år trots människors tyckande. Att amma till sömns är den bästa metoden. Gör det som är lättast för er.
EllisBell skrev 2013-04-14 13:02:05 följande:
Du borde anmäla din BVC-sköterska TS, hon är helt och hållet inkompetent och borde inte få tillåtas fortsätta sprida irrläror. Bröstmjölk är tidernas bästa sömnmedel och det går utmärkt att amma barn till sömns i flera år om det funkar för mor och barn. Att inte låta din bebis amma till sömns när hon visar att hon behöver det är bara grymt! Så skit i BVC- tanten och gör som du gjort!
Håller med alla ovan!