• Anonym (hatar)

Avskyr barnets "familjehem" !

Jag verkligen avskyr det "jourhem/familjehem" som mitt barn är placerat hos!

Barnet kommer flytta hem i sommar och efter det vill jag aldrig någonsin ha någon som helst kontakt med detta s.k "familjehem".

Mitt barn är snart tonåring, visst måste det väl vara okej att all kontakt - OM det nu ens blir fortsatt kontakt - får ske direkt mellan barnet och familjen, jag behöver väl inte vara inblandad i den saken?!

Jag hoppas dock att även barnet bryter med dem HELT och för all framtid!  

Anledningen till min fråga är att jag orora mig för att familjen kommer gnälla och ljuga inför soc igen isåfall och att jag då kommer få soc på halsen igen!     

Jag har kämpat på att med att bete mig sjysst mot den där familjen, men när placeringen är avslutat vill jag helt enkelt sluta spela detta falskspel mellan mig och familjen.
    Jag vill bli lämnad ifred helt enkelt!   

• Svar på tråden Avskyr barnets "familjehem" !
  • Anonym (hatar)

Igår bad barnet mig att vi måste flytta när barnet har kommit hem igen och att vår nya adress måste vara hemlig.

Barnet själv vill nämligen ALDRIG mer ha kontakt med denna familj!

Så då är vi överens om den saken och dem ska aldrig komma i närheten av oss igen! 

• Anonym (soc)
    Anonym (hatar) skrev 2013-05-11 12:17:35 följande:

Igår bad barnet mig att vi måste flytta när barnet har kommit hem igen och att vår nya adress måste vara hemlig.

Så då är vi överens om den saken och dem ska aldrig komma i närheten av oss igen! 

Har du lovat barnet att ni ska ha hemlig adress? Så länge ni inte flyttar utomlands så blir det svårt. Det är dumt att liva för mycket.
  • Anonym (hatar)
    Anonym (soc) skrev 2013-05-11 12:19:43 följande:
    Har du lovat barnet att ni ska ha hemlig adress? Så länge ni inte flyttar utomlands så blir det svårt. Det är dumt att liva för mycket.

Nej, jag lovade inte det såklart. Det enda jag lovade var att jag inte kommer ge adressen till den där familjen, däremot kan dem såklart ta reda på den själv på eniro eller liknande.

Men jag hoppas dem bryr sig så pass mkt om barnet så dem lämnar oss ifred efter hemflytt efterssom det är barnets önskan! 
  • Anonym (4)
    Anonym (hatar) skrev 2013-05-11 12:17:35 följande:

Vad bra. Mina barns före detta familjehemsmamma ville ha kontakt med barnen, men jag sa glöm det. De har nu varit hemma i fem dagar.
  • Anonym (soc)
    Anonym (hatar) skrev 2013-05-11 12:21:47 följande:

Nej, jag lovade inte det såklart. Det enda jag lovade var att jag inte kommer ge adressen till den där familjen, däremot kan dem såklart ta reda på den själv på eniro eller liknande.

Men jag hoppas dem bryr sig så pass mkt om barnet så dem lämnar oss ifred efter hemflytt efterssom det är barnets önskan! 
    Varför är det farligt för barnet att behålla kontakten?

• Anonym (hatar)
    Anonym (soc) skrev 2013-05-11 12:26:38 följande:
    Varför är det farligt för barnet att behålla kontakten?

Farligt? Jag anser att det är min skyldighet som förälder att se till mitt barns bästa och skydda barnet mot sådant som skadar. Är det fel?
  • Anonym (soc)
    Anonym (hatar) skrev 2013-05-11 12:45:22 följande:

Farligt? Jag anser att det är min skyldighet som förälder att se till mitt barns bästa och skydda barnet mot sådant som skadar. Är det fel?
    Vad behöver du skydda barnet mot när det gäller familjehemmet?
  • Anonym (hatar)
    Anonym (4) skrev 2013-05-11 12:25:41 följande:
    Vad bra. Mina barns före detta familjehemsmamma ville ha kontakt med barnen, men jag sa glöm det. De har nu varit hemma i fem dagar.

Grattis till dig och dina barn!

Jag tror inte den här familjen bryr sig ett sk*t om mitt barn så jag hoppas jag slipper ta ett sånt snack med den "mamman". 
  • Anonym (4)

Själv vill jag bara glömma bort att mina barn har varit på familjehem, p.g.a ett felaktigt lvu. Nu så ska vi bara se framåt och inte bakåt.

• Anonym (hatar)
    Anonym (soc) skrev 2013-05-11 12:46:53 följande:
    Vad behöver du skydda barnet mot när det gäller familjehemmet?

Barnet mår dåligt i det hem barnet befinner sig i då dem är elaka..

Barnet tycker verkligen illa om de där människorna och då ska man väl inte utsätta barnet för dessa personer även efter hemflytt!
  • Anonym (anonym också)

Har inte läst de andra inläggen. Det jag funderar över är varför är varför du hatar jourfamiljen. Om det finns en anledning och ditt barn far illa är det jätteviktigt att du talar om det för soc. De allra flesta familjehem är jättebra, men det finns en liten klick som är helt olämpliga och då är det viktigt att det kommer fram så inte fler barn placeras där.

• Anonym (soc)
    Anonym (hatar) skrev 2013-05-11 14:28:26 följande:

Barnet mår dåligt i det hem barnet befinner sig i då dem är elaka..

Barnet tycker verkligen illa om de där människorna och då ska man väl inte utsätta barnet för dessa personer även efter hemflytt!
    På vilket sätt är de elaka?
  • Anonym (hatar)
    Anonym (anonym också) skrev 2013-05-11 23:27:20 följande:
    Har inte läst de andra inläggen. Det jag funderar över är varför är varför du hatar jourfamiljen. Om det finns en anledning och ditt barn far illa är det jätteviktigt att du talar om det för soc. De allra flesta familjehem är jättebra, men det finns en liten klick som är helt olämpliga och då är det viktigt att det kommer fram så inte fler barn placeras där.

Jag har berättat för soc som tog det allvarligt. Det här är inget riktigt famiiljehem utan en vanlig familj.
  • Anonym (Erfaren)

Skönt att soc tog det på allvar.

Mina barn satt på ett ställe där de blev både fysiskt och psykisk misshandlade. Ena fick psykosomatiska problem, andra ville ta sitt liv.
    Soc sa "Det är inte så farligt" och att både jag och barnen överdrev.

• Anonym (undrande.....)

Finns nog många familjehem som inte alls skulle få lov att vara det och om man läser historier här så är soc ganska ointresserade av detta. Dom verkar mest tacksamma att det finns ngn familj som tar dessa barn utan att lyssna på hur barnet sedan blir bemött/behandlat där. Tänker även på dokumentären som gick nyligen på svt om familjehemsplacerade ungdomar där familjehemspappan var en psykopat. Ingen lyssnade och ingen brydde sig om hur trasiga dessa unga var efter placeringen.

• Anonym (2BarnsMamma)

Man måste inte finnas på eniro (jag har inget hemnummer och har inte reg mig hos mobiloperatören (man kan vara anonym, prata med din operatör att du inte vill synas på eniro)).

Jag tycker att du ska säga att ni inte vill ha någon kontakt och tacka för den här tiden. Säg att det beror på dig själv så de inte får nån agg mot dig. Då är det större sannolikhet att de lämnar er ifred tror jag. Känner de att du är fientlig kan de snacka skit och tro att de måste "skydda" ditt barn etc. Jag har hört om en del idiot familjer som tror de har alla rätt fast de inte vet vad de snackar om.

Nu behöver ni ert liv tillsammans, lycka till  

• Anonym (hatar)
    Anonym (2BarnsMamma) skrev 2013-05-14 09:03:34 följande:
    Man måste inte finnas på eniro (jag har inget hemnummer och har inte reg mig hos mobiloperatören (man kan vara anonym, prata med din operatör att du inte vill synas på eniro)).

Jag tycker att du ska säga att ni inte vill ha någon kontakt och tacka för den här tiden. Säg att det beror på dig själv så de inte får nån agg mot dig. Då är det större sannolikhet att de lämnar er ifred tror jag. Känner de att du är fientlig kan de snacka skit och tro att de måste "skydda" ditt barn etc. Jag har hört om en del idiot familjer som tror de har alla rätt fast de inte vet vad de snackar om.

Nu behöver ni ert liv tillsammans, lycka till  

Tack för ditt inlägg och dina lyckönskningar!
  • Anonym (2BarnsMamma)

Tack själv för att du delar med dig
    Kram till er! 

Svar på tråden Avskyr barnets "familjehem" !