• ALLIEVERDO

Snälla hjälp mig med min mage efter snitt..

Hej,

jag är i akut behov av hjälp innan jag bryter ihop totalt.  :'(
    Det känns som jag kämpat och kämpat de senaste åren och aldrig når ett okej mål.

Jag är 27 år i sommar. Jag fick mitt första barn aug 2010. mitt andra aug 2012. båda med snitt och jag gick upp mellan 30-36kg båda ggr med JÄTTE mage. min mage är förstörd i magmuskler och överbliven hud. jag kämpar mig ner vikten och när min första dotter fyllde 1 kunde jag gömma magen hyfsat bra utan något som höll in så länge jag hade pösiga kläder. skulle dock aldrig visa mig i badhus med mina barn igen vilket jag "sörjer".

Denna gången känns det hopplöst.. trots plankan och ibland även andningsövningar mm så händer inget med magen. den står still i ett väldigt se-gravid-ut-femte-sjätte-månaden ut :'( Jag orkar inte med mer när jag inte vet om jag tränar rätt.. jag bor i en liten håla där INGEN kan någonting och har inte möjligheten att åka iväg till alla storstäder heller när jag inte vet vem jag söker och om det verkligen hjälper.

Enda jag ser och tänker på är magen. mitt humör åker ner i bott, jag är inte den mamman jag vill vara, jag ogillar människor som inte har denna magen.. jag tycker det borde räckt att mått så dåligt hela graviditeterna, sett ut som en valross (vägade ca 54 innan gravid och över 90 när åkte in).. fått kämpa mig ner med viktväktarna och sett alla andra äta och slappna av..  hela tiden pressad att jag MÅSTE ut och gå, MÅSTE äta det och inte det, MÅSTE träna det och det.. är såå stressad i huvudet och mår skit.

Speciellt när magen nu står still. underdelen är ju självklart massa överbliven hud, men sen över är den hård. den verkar den inte kan hålla inne nåt. Jag har varit ute på sidan nu länkade angående annan träning, men det var förvirrande. hur tränar jag magen genom att ligga ner och böja benen ha kudde mellan benen och spänna. händer inget. jag måste göra fel.

ryggen blir trött av plankan mer än magen. jag har tränat tupler osv. visst jag slarvar nu för jag har ingen kämpa anda kvar efter att magen inte minskat något :( att höra någon säga igen att det tar tid orkar jag inte höra mer om jag inte vet det verklgein blir mitt mål tillslut. SNÄLLA HJÄLP..    

• Svar på tråden Snälla hjälp mig med min mage efter snitt..
  • Träningsexpert Elmina

Tack för din fråga!

Det låter som du skulle behöva mer hjälp än vad jag kan ge dig här. 
    Har du berättat om dina problem för en läkare som kan hjälpa dig vidare?

Ge inte upp, se till att du slussas vidare till någon som kan hjälpa dig att må bättre och att få bra tränings- och kosthjälp.

Jag önskar dig all lycka till!

Svar på tråden Snälla hjälp mig med min mage efter snitt..