• Queenie

Gravida Norrköping/Östergötland?

Skulle va kul med en tråd för oss gravida i Norrköping/Östergötland att samlas i. Själv är jag beräknad till 21 oktober och är i vecka 18. Hur mår ni andra, BF, ultraljud, tankar, välkommet att diskutera vad som helst runt våra kommande små 😊

Lillskiten 100715 Sockerbiten BF 110826 monicamercury.blogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-21 13:39
    BF-lista

19/9 - Jossi, 29år, Fyrby utanför Norrk, andra barnet

21/10 - Queenie, 27år, Smedby Norrk, tredje barnet

1/11 - Curlie, 25år, Norr Norrk, andra barnet

12/11 - Lkpg1987, 26år, Borensberg, första barnet

1/12 - Mammatilltvå85, 27år, Ektorp Norrk, tredje barnet
  • Svar på tråden Gravida Norrköping/Östergötland?
  • Jossi
    lkpg1987 skrev 2013-05-27 11:16:21 följande:
    Vad gäller facebook får ni gärna skaffa det. Jag har dessvärre ingen facebook sida, och får i så fall säga adjö för mig.

I helgen var jag och sambon iväg på spa i varberg, dunderskönt. Tittade även in på en babyaffär och kollade vagnar. Just nu lutar det åt en Trille Viper 4s eller en brio singer/smile. Får fundera vidare. 

Morsdag har firats, men helgen avslutades hemsk.

Vår ena innekatt lyckades bryta sig ut i det fria för snart 4 veckor sedan. Igår hittades han. Han levde och vi blev så glada. Åkte de 40 milen vi hade kvar och hämtade hem vår ståtliga älskling. Men synen var fruktansvärd, hemsk! Så smal katt har jag aldrig sett. Han kraxade, försökte jama men lät jättekonstigt. Tog hem honom och duschade av honom, han luktade hemsk - dött, gammalt och ruttet. Det visade sig vare ett fruktansvärt sår han hade på underkäke och hals. Ringde jourveterinären, som lyckligtvis bara ligger 1,5 km hemifrån. Väl där så fick vi reda på att älsklingen antagligen inte fått varken mat eller vatten under dessa veckor. Allt fett hade försvunnit, musklerna likaså - de hade förtvinat. Av djurskyddsskäl, menade veterinären, att det bara skulle vara plågsamt för vår lille plutt att sätta in intensivvård. Han skulle behöva omvårdna resten av sitt liv, om han nu skulle klara mer än några dagar till. Så han fick somna in inatt. 

Den synen av vår ståtliga, långhåriga, mysiga älskling...som det inte var något kvar av....var fruktansvärt. Och vetskapen om att han lidigt den senaste tiden. Usch. Jag bara gråter, klarade inte av att gå till jobbet idag. Fy, börjar ju störtgråta om någon frågar minsta lilla...

Nu blev detta långt, och hör inte alls till ämnet. Hoppas ni har överseende med detta. 

Fy så hemskt, stackarn. Men skönt att han kom till rätta så ni kunde hjälpa honom en sista gång. Klen tröst men ändå. Känner med dig. *kram*
  • Jossi

Hörrni tjejer, jag har lyckats köpa på mig lite gravidkläder som inte passar. Nån som är intresserad?
    Har lagt ut dem i gruppen "Urväxt - Norrköping" på facebook också. 

Helt nya PoP-jeans, slim modell strl 34 (alltså XS-S). 200kr.

Helt ny klänning från Asos, strukturmönster - jättesnygg! Dock stor i storleken. UK strl 8, ska motsvara 36, men jag skulle snarare säga 38. 140kr. 

Inboxa om ni är intresserade. :)

• Queenie

Lkpg1987 - usch så hemskt!! Kan inte ens tänka mig! Ens djur är ju de första bebisarna man har, skulle dö om nått hände min lilla hund på 8år :( Förstår att det inte blev en bra söndag då :( Mammatilltvå85 - Så kul med ultrat! Man vill ju bara ligga där hela dagen eller åtminstone ta med apparaten hem ;) Jag tycker din lilla med ser ut som en flicka enligt skull theory. Den har liksom inte det där flackande pannbenet som killar har. Såg det faktiskt tydligt idag på en kille jag känner som är rakad ;) Dock känns det som att de flesta bebisar vid kub-testet är rätt välvda i pannan. Vi får diskutera igen sen efter RUL ;)

Lillskiten 100715 Sockerbiten 110820 Trollet BF 131021http://monicamercury.blogg.se
  • Curlie
    Queenie skrev 2013-05-27 19:40:19 följande:
    Fungerar det att läggs upp bilder med mobilen för er eller sitter ni vid datorn?
    Tror inte att man kan lägga upp bilder från mobilen :(
  • Curlie

Jag försökte skapa en facebookgrupp, men var tvungen att bjuda in någon vän direkt för att kunna gruppen...

Någon som kan lägga till mig som vän, så att vi får igång Facebook-gruppen? inboxa mig isåfall!

• Queenie

Hur går det med gruppen Curlie? :) Och hur går det för alla? Själv är jag lite bitter, gick in i v.20 i tisdags men ändå känner jag knappt bebis alls :( Trodde ju att det skulle kännas lättare för varje barn på nått sätt. Den där jäkla moderkakan måste vara himla tjock o stötdämpande asså ;) Börjar iaf synas nu att jag inte bara kanske ätit lite för mkt godsaker. Speciellt på kvällen. Ett bevis på att jag är gravid iaf ;) skönt då de andra flesta gravidsymptomen försvunnit :(

Lillskiten 100715 Sockerbiten 110820 Trollet BF 131021http://monicamercury.blogg.se
  • mammatilltvå85
    Queenie skrev 2013-05-30 20:03:23 följande:
    Hur går det med gruppen Curlie? :) Och hur går det för alla? Själv är jag lite bitter, gick in i v.20 i tisdags men ändå känner jag knappt bebis alls :( Trodde ju att det skulle kännas lättare för varje barn på nått sätt. Den där jäkla moderkakan måste vara himla tjock o stötdämpande asså ;) Börjar iaf synas nu att jag inte bara kanske ätit lite för mkt godsaker. Speciellt på kvällen. Ett bevis på att jag är gravid iaf ;) skönt då de andra flesta gravidsymptomen försvunnit :(

Härligt att ha gått halvvägs=)

Jag är i v.14 nu. Var med äldsta sonen i skolan idag och alla hans klasskompisar (även killarna) ställde tusen frågor om bebisen i magen, hihi, så söta;=)

Jag mår jättebra. Har börjat få sammandragningar om jag tex går långt och snabbt eller blir stressad, precis som tidigare graviditeter med andra ord..*suck* inte för att jag trodde det skulle bli annorlunda nu men hoppas gör man ju. Blir bara rädd att jag ska föda väldigt mycket förtidigt denna gång=( ettan föddes i v.36, tvåan i v.34 men båda var ju påväg ut mycket tidigare på grund av alla mina sammandragningar...hoppas kroppen kan stå emot förtidig förlossning åtminstone till v.34 denna gången också....

Börjat få lite mage nu, känns som den kom plötsligt bara häromdagen. Nu tror jag att jag ser gravid ut och inte bara svullen....hoppas det iaf;=) Börjar växa i mina h&m muddbyxor i alla fall, vilket känns bra då de är så sköna och inga andra jeans går stänga längre....vill bara ha lite värme ute nu så man kan börja använda shorts/kjolar och klänningar....kommer förenkla klädvalen på morgonen avsevärt just nu känns det som jag har typ 3 plagg att växla mellan, hehe...        
  • Curlie
    Queenie skrev 2013-05-30 20:03:23 följande:
    Nu har jag skapat gruppen!

Den är helt dold och sluten vilket betyder att ingen annan kan skriva i eller ens hitta gruppen än befintliga medlemmar! Allt vi skriver där är 100% hemligt med andra ord.

Om någon mer är intresserad, inboxa mig så kan jag bjuda in er i gruppen! (Man måste först bli vänner på FB för att kunna bjuda in i gruppen, men så snart man är medlem så kan man unfrienda mig)
  • Curlie
    Jossi skrev 2013-05-31 21:49:11 följande:
    Men då, kan man inte inväxa via iPhone?

Jo men det är krångligt :p
  • Queenie

Hörrni girls! Vad händer o sker? Roligt o höra hur ni mår ju. Tipsar även om att inboxa Curlie så ni kan joina gruppen på Facebook!

• Curlie

Är det ingen som är intresserad av Facebook-gruppen??

• ElinDavidsson

Hejsan! Jag har bf den 1 oktober och går gärna med i er Grupp på fb om någon vill lägga till mig ? :) Heter där Elin Davidsson ljusbrunt hår i profilbild.. Kram

• Curlie
    ElinDavidsson skrev 2013-06-14 09:38:32 följande:
    Hejsan! Jag har bf den 1 oktober och går gärna med i er Grupp på fb om någon vill lägga till mig ? :) Heter där Elin Davidsson ljusbrunt hår i profilbild.. Kram

Lägger till dig! Misstänker att vi redan är vänner på FB!
Svar på tråden Gravida Norrköping/Östergötland?