• Anonym (Mitt inre)

Lesbisk??

Jag är en nybliven mamma, gift med min make sedan 1,5 år tillbaka och... Inser att jag är lesbisk. Tidigare har jag nöjt mig med att säga att jag är bisexuell, men det är inte jag. Det känns inte rätt. Men trots att jag nu VET att jag är lesbisk vill jag vara kvar i detta kärleksfulla äktenskap med min make. Jag älskar honom och han älskar mig. Men jag kan aldrig älska en man, förutom honom... Skulle det någonsin ta slut mellan honom och mig är det tjejer/kvinnor som kommer vara mitt "fokus" om man ska uttrycka sig så. 

Jag vet att detta låter knäppt, jag vet att det inte alls hör till vanligheterna men... Detta är jag. Och att på allt detta är jag ju också kristen, född och uppvuxen inom pingströrelsen. Hur går allt detta ihop egentligen?! 

• Svar på tråden Lesbisk??
  • Quarell
    Anonym (Mitt inre) skrev 2013-05-21 13:17:58 följande:
    Nej. Lesbisk. Det är så jag känner mig - alltså är det vad jag är. Lesbisk i heteroförhållande. 

Kan ta att det är svårt för dig att acceptera en sådan situation. Men det är honom jag älskar, inte könet. Men utan hans manliga kön är han inte han, det förstår du väl? För i en sådan "könsoperation" så blir man, oundvikligt, annorlunda och inte den man tidigare var...  Annars är det tjejer/ kvinnor för hela slanten. 

Du lever ju ihop och älskar en man?
  • Anonym (Mitt inre)
    Quarell skrev 2013-05-21 14:29:40 följande:

Du lever ju ihop och älskar en man?
    Ja, men som lesbisk. 
  • Quarell
    Anonym (Mitt inre) skrev 2013-05-21 19:21:01 följande:
    Ja, men som lesbisk. 

Som homosexuell älskar man personer av samma kön. Är man bisexuell kan man älska personer av båda könen. Vad är det som är svårt att förstå. Du är bisexuell.
  • FruMa

Quarell - vad jag inte förstår är att du verkar förneka TS's känslor? Hon vet väl vad hon själv är och vart hon står. Känner ett par där ena tjejen säger att hon är heterosexuell, i ett lesbiskt förhållande. Inget konstigt med det alls.

• Quarell
    FruMa skrev 2013-05-21 23:03:56 följande:
    Quarell - vad jag inte förstår är att du verkar förneka TS's känslor? Hon vet väl vad hon själv är och vart hon står. Känner ett par där ena tjejen säger att hon är heterosexuell, i ett lesbiskt förhållande. Inget konstigt med det alls.

Läs inlägg #13 igen.
  • FruMa

Så du bestämmer vad andra är, deras sexualitet?

• Quarell
    FruMa skrev 2013-05-22 07:36:41 följande:
    Så du bestämmer vad andra är, deras sexualitet?

Nej, det är redan bestämt. Du är inte homosexuell om du älskar en person av motsatt kön.
  • FruMa

Man kan vara det och ändå älska motsatta könet, men då är det just den personen - inte någon annan av det könet som påverkat känslorna. Helt klart inget att bråka om. Känner man sig så, då är det så det är.

• Quarell
    FruMa skrev 2013-05-22 07:57:14 följande:
    Man kan vara det och ändå älska motsatta könet, men då är det just den personen - inte någon annan av det könet som påverkat känslorna. Helt klart inget att bråka om. Känner man sig så, då är det så det är.

Jag bråkar inte, berättar bara hur det är. Om en kvinna älskar en man är hon inte lesbisk. Möjligen bisexuell om hon samtidigt tänder och kan älska kvinnor. Slutdiskuterat
  • FruMa

Inte om hon själv känner att hon är lesbisk :)

• Quarell
    FruMa skrev 2013-05-22 17:10:14 följande:
    Inte om hon själv känner att hon är lesbisk :)

Om hon "känner" sig lesbisk, hur kan hon då älska en man?
  • FruMa

Finns väl flera sorters kärlek

• Quarell
    FruMa skrev 2013-05-22 20:44:14 följande:
    Finns väl flera sorters kärlek

Finns massor.
  • Anonym (Lesbisk)

Jag tror du är lesbisk och behöver träffa en kvinna! Precis så som du känner nu kände jag innan jag träffade den tjejen jag lever med idag och förmodligen kommer vara med hela livet. Det är helt annorluna att vara med en tjej. Närheten, förstående, känslor, ALLT!

• Anonym (Mitt inre)
    Anonym (Lesbisk) skrev 2013-05-22 22:05:07 följande:
    Jag tror du är lesbisk och behöver träffa en kvinna! Precis så som du känner nu kände jag innan jag träffade den tjejen jag lever med idag och förmodligen kommer vara med hela livet. Det är helt annorluna att vara med en tjej. Närheten, förstående, känslor, ALLT!
    Ja. Jag vill ju det. Och för att på ett sätt göra Quarell "nöjd" så älskar jag ju min make men inte sådär himlastormande. ;) Och jag reagerar inte ens när han går ut och träffar killar (han är bi), så jag känner att på den fronten så är det helt grönt - att det ju inte blir så ofta som han och jag har sex, så självklart ska han ändå få "sitt". Men sex med en tjej... *ler* 

Har nu en dotter på 7 veckor så kommer inte lämna min make om inget drastiskt sker, då jag ändå älskar honom.  
  • Anonym (Isammasits)

Jag känner igen mig jätte mycket i det du skrivit. Jag själv har nästan bara varit med killar på ett sexuellt sett innan men samtidigt känt att jag dragits till tjejer. Jag har aldrig varit tänd på killar. Men, jag förnekade allt och började lite lätt med att erkänna för mig själv att jag var bi när jag var 15-16 år. Och under den tiden träffade jag en kille som fick mig att må bra, som jag kände mig trygg med. Men sedan blev det tydligare att jag faktiskt inte gillar killar, förutom min kille(men bara känslomässigt). Jag är näst intill äcklad av honom till och från, på grund av hans kön. Men samtidigt älskar jag honom och är trygg med honom. Och han vet om allt och jag behöver inte längre lotsas som att jag blir tänd av hans kropp eller av saker han gör. Vi har sex ändå, för oavsett så behöver jag bekräftelse och också den stimuleringen. Men kåt får han mig sällan att bli.

Men det är så svårt för nästan ingen förstår hur det går ihop. Men personligen tror jag inte att sexualitet och känslor alltid hänger ihop. Man kan ju liksom vara tänd på någon utan att vara kär? Varför kan man inte vara kär i någon utan att tända på personen? Fast i ditt fall så är det sexuella känslor för din man..? Men det kan man faktiskt förstå lite också, för ni har byggt upp något under eran tid. Så allt ni någonsin upplevt finns ju kvar och kanske är det därför. Sen så är det väl lite som i mitt fall, tryggheten kanske?

• Anonym (Mitt inre)
    Anonym (Isammasits) skrev 2013-06-03 21:40:19 följande:
    Jag känner igen mig jätte mycket i det du skrivit. Jag själv har nästan bara varit med killar på ett sexuellt sett innan men samtidigt känt att jag dragits till tjejer. Jag har aldrig varit tänd på killar. Men, jag förnekade allt och började lite lätt med att erkänna för mig själv att jag var bi när jag var 15-16 år. Och under den tiden träffade jag en kille som fick mig att må bra, som jag kände mig trygg med. Men sedan blev det tydligare att jag faktiskt inte gillar killar, förutom min kille(men bara känslomässigt). Jag är näst intill äcklad av honom till och från, på grund av hans kön. Men samtidigt älskar jag honom och är trygg med honom. Och han vet om allt och jag behöver inte längre lotsas som att jag blir tänd av hans kropp eller av saker han gör. Vi har sex ändå, för oavsett så behöver jag bekräftelse och också den stimuleringen. Men kåt får han mig sällan att bli.

Men det är så svårt för nästan ingen förstår hur det går ihop. Men personligen tror jag inte att sexualitet och känslor alltid hänger ihop. Man kan ju liksom vara tänd på någon utan att vara kär? Varför kan man inte vara kär i någon utan att tända på personen? Fast i ditt fall så är det sexuella känslor för din man..? Men det kan man faktiskt förstå lite också, för ni har byggt upp något under eran tid. Så allt ni någonsin upplevt finns ju kvar och kanske är det därför. Sen så är det väl lite som i mitt fall, tryggheten kanske?
    Åh, det satte verkligen ord på mycket som jag känner. Och jag kan ju säga att visserligen tycker jag om att ha sex med honom - men kåtheten kommer av att jag tänker tex på annat. Mycket sällan som det blir orgasm och sådant. Tryggheten och tilliten till varandra tror jag absolut spelar stor roll i mina känslor i allt. 
  • Iiish

Jag hoppas att du en dag träffar någon som kan ge dig den kärlek du ( och vi alla andra ) faktiskt förtjänar. Även om du älskar din man och han älskar dig tillbaka så kanske det inte är just den kärleken du vill ha. Du berättar att du är född inom pingströrelsen, kan inte detta påverka dig? att du undermedvetet inte låter dina riktiga känslor komma fram fullt ut. Att du har det i tankarna, men ibland är de tyvärr långt mellan tankar och handling..

många kramar !!!

Svar på tråden Lesbisk??