• Apelsinskal

    Hur beslöt ni er om att skaffa barn?

    Hur kom du och din partner fram till att ni båda var redo för barn? Fick du ta upp en diskussionen och det visade sig att han/hon också var redo? eller blev det "tjat" eller övertygelse från någons sida?

  • Svar på tråden Hur beslöt ni er om att skaffa barn?
  • Sömntutan

    För oss gick det allt väldigt snabbt. Blev gravid efter ca 3 månader tillsammans det var planerat. Jag tror vi båda kände att detta var helt rätt och då var det inga svårigheter att prata barn. Vår första son är född på vår ettårsdag, vilket är lite lustigt. Vi är idag gifta sen 7 år tillbaka. Har två söner och väntar nu ett syskon i juni. Ta upp det med din partner och fråga om hen är redo. Det värsta som kan hända är ju att det blir ett nej. Men då kanske du får ett hum om när din partner hade tänkt sig att börja försöka eller iaf hur hen tänker om det hela i stort.

  • faithfully

    Jag visste att han längtade efter familjeliv när vi träffades, hur han behandlade sin hund, sin familj så visste jag att han skulle bli en underbar pappa, efter ett år började vi försöka. Inte tjat alls :)

  • solros68

    Vi pratade om det tidigt i förhållandet och kom fram till att jag skulle bli klar med min utbildning och få ett jobb först.

  • Smulan 89

    Jag vill minnas att jag nämnde det och att jag ville ha barn ganska tidigt. Det visade sig att han ville det också, så vi började direkt, hehe.
    Andra barnet blev en kompromiss. Jag har velat ha tre barn och vill ha barnen tätt innan jag är 25 år. Han ville ha max två barn och inte för tätt, så det blev två barn ganska tätt, 19 mån mellan. VI är nu 23 och 24 år. 

  • Musungen

    Det blev nog lite halv seriöst när vi började prata om det..men man märkte att båda ville :) man känner helt enkelt när de känns rätt! Lita på magkänslan :)

  • Vinterankan

    Jag blev oplanerat gravid när vi varit tillsammans i 2,5 år och bott ihop ett tag och han gick med på att behålla eftersom att jag ville det. Andra barnet tog jag upp till diskussion när jag tyckte att det var dags och han ville inte men ändrade sig för min skull. Då hade jag först sagt till honom att tänka på saken och sedan en vecka senare hade vi en ordentlig diskussion där han gav med sig. Och nu ska vi inte ha några fler barn och jag är oerhört tacksam för att han har gått med på att bli pappa åt två barn.

Svar på tråden Hur beslöt ni er om att skaffa barn?