• ledsenbedragen

Hittade min sambo på badoo...!

Min tjejkompis bad mig bli medlem på badoo för att hon skulle visa mig ett par killar hon dejtade, detta var enda anledningen till att jag blev medlem där. Hade inga andra avsikter whatsoever.

Hittade "av en slump" min sambo där. (Sökte på hans namn + ålder + badoo på google och fick upp hans profil, gjorde det för att jag kände mig så himla säker på att inte få någon träff på sökningen, men tji fick jag...)

Vi har varit tillsammans i snart 1½ år, sambos i 1 år. Gemensamma saker såsom bil, abonnemang, boende, mm.

Såg att han varit inne för drygt en vecka sedan, och i profilen står det att han söker någon vacker kvinna att resa med, att han är romantisk och kärleksfull med rätt person, att han vill ha en snygg och självständig kvinna.
    Står även att han är singel, bor ensam och är atletiskt byggd (pfffft...).

Han har även privata bilder som man bara får se med hans tillåtelse.... Antar att det är lättklädda sådana.

Är så ledsen just nu, känns som att han söker allt det jag inte är. Jag duger inte åt honom. Ändå säger han att han älskar mig, men jag tror bara mindre och mindre på det. Att han bara tog mig som någon slags mellanlandning fram tills dess att han hittat sin snygga, perfekta, självständiga (blonda) kvinna.
    Någon att knulla och leka sambo med medans han fortsätter dejta och leta efter den perfekta....

Känner mig så fruktansvärt värdelös.
    Han betonar verkligen orden vacker och snygg, vilket jag då antar att jag inte är. Jag är något jävla bottenskrap som han dras med bara för att slippa ensamheten mellan dejterna..... kul.

Vad ska jag göra? Gråter

Pratar jag med honom så kommer han undra varför jag snokar, att han inte klarar av svartsjuka i förhållanden och att jag är dum som tror att han skulle leta efter någon annan... men det är ju så himla uppenbart att det är just det han gör...

Jag är inte kontrollerade, han får leva sitt liv med jobb, gym och umgänge och har bara frågat honom en gång tidigare varför en tjej skrev på hans fb att hon ville "träffas igen, som vi brukar"... Då blev han arg och sa att det inte var något.
    Jag får däremot knappt prata med en manlig kollega ang upplägget för dagen förrän han undrar vem det är och varför vi egentligen pratade...

//Sårad 

• Svar på tråden Hittade min sambo på badoo...!
  • molly50
    Anonym (ledsenbedragen) skrev 2013-07-24 09:50:45 följande:
    Vi är fortfarande tillsammans, än så länge.
    Men han har börjat ta avstånd från mig, vill inte ligga och mysa i sängen om det inte leder till sex, ligger jämt med ryggen mot mig och han har slutat med att komma hem med blommor till hemmet en gång i veckan.. Han säger att det är jobbigt för honom att jag litar mer på vad andra säger än vad han säger ang det där med badoo-profilen.
    Är det något tv-program jag vill se så bläddrar han bara förbi för att hitta något annat (tråkigt) som han gillar att se på och som han vill att jag också ska visa intresse för.
    Lagar jag inte mat lagom tills han kommer hem så blir det ingen mat gjord, och har jag bara hunnit förbereda det vi ska ha till middag så vill han inte ha det utan måste åka och köpa pizza istället. Så får man ställa in allt i kylen igen och ta det nästa dag.

Ja, det är så mycket mer än detta.... får se vad som händer. 

Men varför stannar du kvar hos honom? Tycker du inte at du förtjänar bättre?
    Jag tycker inte att han har rätt att anklaga dig för att lita mer på andra än på honom när det är han själv som har ställt till det från första början.
    Hade han inte skapat den där profilen på Badoo och sökt andra kvinnor och du råkat hitta den så hade det ju aldrig behövt bli så här. Förstår han verkligen inte det? 
    Förstår han inte att det är han som måste jobba för att vinna tillbaka din tillit och respekt om ni ska kunna hitta tillbaka till varandra?
    Om han verkligen älskar dig så försöker han att,tillsammans med dig,hitta en lösning på era problem. Kanske boka en tid hos en familjeterapeut t ex.  
    Ni måste ju,hur som helst,prata ut ordentligt om det här. Så här kan ni ju inte ha det.
    Vill han inte kämpa för er så är han inget att ha,tycker jag. Då förtjänar han inte dig och din kärlek.  
    Då tycker jag att du ska lämna och leta efter någon bättre.

Kram och lycka till! Berätta gärna hur det går!   
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • Anonym (nu singel)

Lämna honom, det är mitt enda råd.

Jag har varit i exakt samma situation, bara en månad efter att min fd sambo flyttade in hos mig kom jag på honom med att han en kontaktannons på en sexsajt, ha la även ut nakenbilder på sig själv som han bytte ut med jämna mellanrum. Han skrev att han inte riktigt visste vad han ville, men att besökarna skulle överraska honom/göra honom nyfiken osv . Jag blev chockad (kom på honom av en liknande anledning som du), jag kände redan då att min attraktion och kärlek till honom dog, vi fortsatte ändå nästan 2 år, men idag ångrar jag att jag inte gjorde slut omgående, nu blev det han som gick eftersom han inte kände sig bekräftad.... hans annons hade ju inget med oss att göra sa han, bara nyfikenhet och helt oskyldigt...

• Ej okej
    Anonym (ledsenbedragen) skrev 2013-07-24 09:50:45 följande:
    Vi är fortfarande tillsammans, än så länge.
    Men han har börjat ta avstånd från mig, vill inte ligga och mysa i sängen om det inte leder till sex, ligger jämt med ryggen mot mig och han har slutat med att komma hem med blommor till hemmet en gång i veckan.. Han säger att det är jobbigt för honom att jag litar mer på vad andra säger än vad han säger ang det där med badoo-profilen.
    Är det något tv-program jag vill se så bläddrar han bara förbi för att hitta något annat (tråkigt) som han gillar att se på och som han vill att jag också ska visa intresse för.
    Lagar jag inte mat lagom tills han kommer hem så blir det ingen mat gjord, och har jag bara hunnit förbereda det vi ska ha till middag så vill han inte ha det utan måste åka och köpa pizza istället. Så får man ställa in allt i kylen igen och ta det nästa dag.

Ja, det är så mycket mer än detta.... får se vad som händer. 
    Tråkigt. Men vad har hänt mellan 11 juni och nu som fått honom att ändra beteende? 

Sätt er ner och prata igen. Om vad som hänt och hur ni har det nu. Säg att du inte vill ha det så här, att du vill att ni ska må bra tillsammans och lägga det här bakom er. Prata om vad ni vill i framtiden. Fråga honom om han älskar dig och vill vara tillsammans med dig och berätta vad du känner för honom.

Vad gäller Badoo och hans mejl som du inte hade lösenord till - känner du att det är utrett? Tror du på hans berättelse eller har han ändrat den under tiden. Kan du lägga det bakom dig och gå vidare? 
  • Hoyanna
    Ej okej skrev 2013-07-24 22:12:52 följande:
    Tråkigt. Men vad har hänt mellan 11 juni och nu som fått honom att ändra beteende?  Sätt er ner och prata igen. Om vad som hänt och hur ni har det nu. Säg att du inte vill ha det så här, att du vill att ni ska må bra tillsammans och lägga det här bakom er. Prata om vad ni vill i framtiden. Fråga honom om han älskar dig och vill vara tillsammans med dig och berätta vad du känner för honom. Vad gäller Badoo och hans mejl som du inte hade lösenord till - känner du att det är utrett? Tror du på hans berättelse eller har han ändrat den under tiden. Kan du lägga det bakom dig och gå vidare? 

Tyvärr är du nog inte ensam alls och ett förhållande anser i alla fall jag måste bygga på kärlek å tillit och det har han knappast visat, skulle omedelbart dumpa honom för han är inte tillförlitlig! Har varit sedan min skilsmässa då dejtingsajter av olika slag och det är många killar där som anger sig vara singel å inte är det! De är inte nöjda på hemmaplan å söker nog både spänning å kanske kärlek vad vet jag å trixar och är otrogna både hit å dit. Talar endast av erfarenheten jag fått. Tyvärr.
  • Pyskologen

Nämn för honom att en bekant till dig har hittat honom på en sajt och fråga om han vill kommentera det. För att få igång samtalsämnet. Sen går ni in samtidigt och tittar på den, så han får kommentera uppgifterna. Kanske har någon lagt in uppgifterna på honom, för att jävlas? Ta aldrig nåt som står på nätet för givet. Så mycket skit figurerar där... PRATA med varandra..., något som blir sllt ovanligare i samhället idag...

Ta vara på livet... Döden pågår så länge
  • FeliciaA2
    ledsenbedragen skrev 2013-06-08 13:21:46 följande:

Min tjejkompis bad mig bli medlem på badoo för att hon skulle visa mig ett par killar hon dejtade, detta var enda anledningen till att jag blev medlem där. Hade inga andra avsikter whatsoever.

Hittade "av en slump" min sambo där. (Sökte på hans namn + ålder + badoo på google och fick upp hans profil, gjorde det för att jag kände mig så himla säker på att inte få någon träff på sökningen, men tji fick jag...)

Vi har varit tillsammans i snart 1½ år, sambos i 1 år. Gemensamma saker såsom bil, abonnemang, boende, mm.

Såg att han varit inne för drygt en vecka sedan, och i profilen står det att han söker någon vacker kvinna att resa med, att han är romantisk och kärleksfull med rätt person, att han vill ha en snygg och självständig kvinna.
    Står även att han är singel, bor ensam och är atletiskt byggd (pfffft...).

Han har även privata bilder som man bara får se med hans tillåtelse.... Antar att det är lättklädda sådana.

Är så ledsen just nu, känns som att han söker allt det jag inte är. Jag duger inte åt honom. Ändå säger han att han älskar mig, men jag tror bara mindre och mindre på det. Att han bara tog mig som någon slags mellanlandning fram tills dess att han hittat sin snygga, perfekta, självständiga (blonda) kvinna.
    Någon att knulla och leka sambo med medans han fortsätter dejta och leta efter den perfekta....

Känner mig så fruktansvärt värdelös.
    Han betonar verkligen orden vacker och snygg, vilket jag då antar att jag inte är. Jag är något jävla bottenskrap som han dras med bara för att slippa ensamheten mellan dejterna..... kul.

Vad ska jag göra? Gråter

Pratar jag med honom så kommer han undra varför jag snokar, att han inte klarar av svartsjuka i förhållanden och att jag är dum som tror att han skulle leta efter någon annan... men det är ju så himla uppenbart att det är just det han gör... smile4.gif

Jag är inte kontrollerade, han får leva sitt liv med jobb, gym och umgänge och har bara frågat honom en gång tidigare varför en tjej skrev på hans fb att hon ville "träffas igen, som vi brukar"... Då blev han arg och sa att det inte var något.
    Jag får däremot knappt prata med en manlig kollega ang upplägget för dagen förrän han undrar vem det är och varför vi egentligen pratade...

//Sårad 

VIKTIGT!

Massor med människor finns med på Badoo utan att veta om det. De är helt utan skuld. Bado vittjar sina besökares maillådor för att skick ut inbjudningar i form av "Lisa har mailat dig, följ länken". Om då Lisa är ett bekant ansikte så är det lätt att klicka på länken. Sen är man fast.

Konto skapas. Alla dina mailkontakter sugs in och används på lilnande sätt. De som inte riktigt fattar att detta företag kidnappar ens uppgifter kan i de frågor som ställs råka släppa in dem i Facebook. Där kan de hitta personens profilbild och mobilnummer. Även kontaktuppgifterns i vanliga mailen kan ha mobilnummer och bild.

Fotot används i låtsasprofilen de skapar. Numret använder de till att skicka förföriska SMS "Vi ses på Badoo".

Får du ett sådant mail - klicka aldrig på någon länk.

Han kan vara helt oskyldig!
  • förstår dig

Hej!

Jag förstår precis vad du går igenom. Efter att jag hade varit tillsammans med mitt ex i 1 år ringer en tjej till mig och berättar att de har varit förlovade under hela den tiden!! Hon hade misstänkt att han höll på med något fuffens och tog hans mobil och låste i sig på toan. Då hittade hon sms, olika facebook konton mm. Och där hittade hon även mig då..
    Jag vet att för vem som helst låter sånt här så enkelt, det är väl bara att lämna honom?! Men det funkar inte så.. Jag var dödskär i honom och vi hade världens passion och hade ett ganska bra förhållande innan allt blev avslöjat. Men passionen var så stark och han verkade verkligen ångra sig så jag stannade :/ Men efter detta så började jag se hans sanna färger. Kom på att det var massa småsaker han ljög om. Han började bli mer lätt irriterad och kunde få utbrott på mig. Under dessa utbrott kunde han säga saker som att "jag har aldrig älskat dig" "jag har knullat 1000 tjejer samtidigt som jag var med dig" osv.. sedan en kort stund efteråt så kunde han bara flippa helt och säga att han inte menade det och bli världens gulligaste :O
    Och i samband med dessa bråk kunde han skaffa konton på massa sajter och på hans mobil fanns alltid massa osparade nummer. Så han verkar konstant hålla på med 1000 tjejer.
    Jag har bett honom flertal ggr att lämna mig ifred då detta inte är något jag vill leva med men då kan han säga saker som att han verkligen vill satsa på mig och att han vill gifta sig osv. Men ah det har bara varit samma historia om och om igen. Han fortsätter att ljuga, såra mig osv..
    Nu har jag blockerat hans nummer mm men det fortsätter att plåga mig. Kan inte förstå varför jag skulle utsättas för detta t.ex när jag bara har varit snäll? Och vet inte hur jag skall våga hitta kärlek igen? Känner mig helt förstörd och vill helst sova hela dagarna.
    Vet inte vad jag skall ge dig för råd för jag vet att det finns inga direkta råd som hjälper. Men som sagt, man skall inte behöva nöja sig med så lite. Och hans förflutna är ingen ursäkt. Jag har inte alls haft det bra när jag växte upp men jag gör inte så mot en människa. 
    Ensamheten är mitt problem också. Men man får försöka med allt möjligt. Jag försöker t.ex att träna mycket, plugga osv. Anmäl dig till någon gruppaktivitet eller något. Testa på saker. Åk på volentär eller äventyrsresa. Det sparar jag pengar till nu.
    Det kommer att vara jobbigt och jag har fortfarande kvällar som jag bara gråter hysteriskt. Men tänk framåt. Tänk om du får barn med den här killen. Är det en bra pappa? Kommer dina barn att växa upp tryggt med en sådan person? Vi lever bara ett liv här och nu, förtjänar vi inte då det bästa?
    Jag måste själv påminna mig själv om detta hela tiden och ibland kan jag bara känna att jag fortfarande vill ha honom. Men försök så gott du kan att tänka lite större. Kram på dig!! 

• coco channel

Ge honom chans och skaffa barn om du vill bli glad och inte känner dig ensam, fungerade för mig iallafall, lycka till.

• Anonym (ledsenbedragen)

tack för era svar. vi är tillsammans fortfarande och det rullar på i vanlig ordning.

han påstår att han mår dåligt för att han slutat med sina fritidsaktiviteter för min skull. bara för att jag inte gillar att gå till gymmet 4ggr/v så vill tydligen inte han heller det. jag har aldrig förbjudit honom något, snarare uppmuntrat. och när jag försöker komma nånvart med mina intressen så tycker han de är oviktiga och får dom att verka onödiga. fattar inte? jag vill kunna göra saker på egen hand också men han vill göra ALLT tillsammans.. allt som han vill förstås.

• EvelinasSyster
    Anonym (ledsenbedragen) skrev 2013-12-27 11:46:12 följande:
    tack för era svar. vi är tillsammans fortfarande och det rullar på i vanlig ordning.

han påstår att han mår dåligt för att han slutat med sina fritidsaktiviteter för min skull. bara för att jag inte gillar att gå till gymmet 4ggr/v så vill tydligen inte han heller det. jag har aldrig förbjudit honom något, snarare uppmuntrat. och när jag försöker komma nånvart med mina intressen så tycker han de är oviktiga och får dom att verka onödiga. fattar inte? jag vill kunna göra saker på egen hand också men han vill göra ALLT tillsammans.. allt som han vill förstås.

Oj han låter verkligen som ett kap! Grattis, du måste vara så lycklig i ditt förhållande!

Eller inte. Varför stannar du med honom?
  • Anonym (hmmm)

Civilingenjör eller civilekonom?

• snartsingel

samma sak hände nyss mig, gett honom massor med chanser men nu kommer det här fram. var tack vare en tjejkompis som såg honom av en slump. man känner sig så jävla besviken 

• Anonym (Njutaren)

Tyvärr bara att dumpa eländet.

• ManiLund

Seriöst, utan att moralisera över otrohet verkar just din sambo vara åtminstone en gnutta sämre än den typiska genomsnittliga otrogna sambon.

En del män och kvinnor har svårt för det monogama, är självdestruktiva, missbrukar sex bla bla bla, men vad du skriver och som får mig att hoppa högt av förfäran är att sänker dig genom psykiska manipulationer.

Lämna.

• Anonym (Anledningen)
    ledsenbedragen skrev 2013-06-08 13:21:46 följande:

Är det den enda avsikten tjejer har att kolla in sina kompisars dejter? 
    Skrattande
Svar på tråden Hittade min sambo på badoo...!