• ledsenbedragen

    Hittade min sambo på badoo...!

    Min tjejkompis bad mig bli medlem på badoo för att hon skulle visa mig ett par killar hon dejtade, detta var enda anledningen till att jag blev medlem där. Hade inga andra avsikter whatsoever.

    Hittade "av en slump" min sambo där. (Sökte på hans namn + ålder + badoo på google och fick upp hans profil, gjorde det för att jag kände mig så himla säker på att inte få någon träff på sökningen, men tji fick jag...)

    Vi har varit tillsammans i snart 1½ år, sambos i 1 år. Gemensamma saker såsom bil, abonnemang, boende, mm.

    Såg att han varit inne för drygt en vecka sedan, och i profilen står det att han söker någon vacker kvinna att resa med, att han är romantisk och kärleksfull med rätt person, att han vill ha en snygg och självständig kvinna.
    Står även att han är singel, bor ensam och är atletiskt byggd (pfffft...).

    Han har även privata bilder som man bara får se med hans tillåtelse.... Antar att det är lättklädda sådana.

    Är så ledsen just nu, känns som att han söker allt det jag inte är. Jag duger inte åt honom. Ändå säger han att han älskar mig, men jag tror bara mindre och mindre på det. Att han bara tog mig som någon slags mellanlandning fram tills dess att han hittat sin snygga, perfekta, självständiga (blonda) kvinna.
    Någon att knulla och leka sambo med medans han fortsätter dejta och leta efter den perfekta....

    Känner mig så fruktansvärt värdelös.
    Han betonar verkligen orden vacker och snygg, vilket jag då antar att jag inte är. Jag är något jävla bottenskrap som han dras med bara för att slippa ensamheten mellan dejterna..... kul.

    Vad ska jag göra? Gråter

    Pratar jag med honom så kommer han undra varför jag snokar, att han inte klarar av svartsjuka i förhållanden och att jag är dum som tror att han skulle leta efter någon annan... men det är ju så himla uppenbart att det är just det han gör...

    Jag är inte kontrollerade, han får leva sitt liv med jobb, gym och umgänge och har bara frågat honom en gång tidigare varför en tjej skrev på hans fb att hon ville "träffas igen, som vi brukar"... Då blev han arg och sa att det inte var något.
    Jag får däremot knappt prata med en manlig kollega ang upplägget för dagen förrän han undrar vem det är och varför vi egentligen pratade...

    //Sårad 

  • Svar på tråden Hittade min sambo på badoo...!
  • Ej okej
    ledsenbedragen skrev 2013-06-08 17:43:41 följande:
    Det vet jag inte om han kan, men vi får se.... snart kommer han hem från jobbet i alla fall, har haft telefonen avstängd hela dagen så han kommer undra varför..
    TS- hur har det gått för dig/er?
  • Med Lem
    Spacefrog skrev 2013-06-11 19:58:43 följande:
    Alltså, jag fattar inte.

    VARFÖR fortsätter ni människor vara monogama?

    Och när jag skriver ni syftar jag på den majoritet som är det, oreflekterat, därför att det är så vi alla lärde oss att det skulle vara. Men nu finns det väl ändå tillräcklig tillgång till alternativa sätt att leva?

    Varför fortsätta plåga sig igenom meningslösa projekt, "trohet", att tro att man kan vara allt för sin partner, och att ens partner kan vara allt för en? Istället för att ta det som den självklara utgångspunkten, att så inte är fallet?

    TS, enda tipset jag kan ge är: lägg ner hela kärnfamiljsprojektet. Låt din partner göra vad han vill, och gör du själv som du vill. Lägg till respekt, transparens, ärlighet och reflexivitet, och ditt liv kommer aldrig vara sig likt.

    Slösat bort ytterligare tre minuter av mitt liv på någonting som inte kommer ge frukt. Att jag aldrig lär mig. 



    Halleluuuuuuujaaaah! Frälsningen är näääära!

    (Så fullständigt insiktslöst och okunnigt.

    Människor är olika. Jag förstår att det är svårt att inse, du och dina känslor och önskningar verkar ju så RÄTT, så självklart det enda möjliga.

    Du blir nog klokare med åren.)
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Alva) skrev 2013-06-11 20:59:22 följande:
    Jag har haft kontakter med andra män än min partner, mail, sexchatt o bytt bilder. Det pågår mkt på nätet och vi är många med bekräftelsebehov som kan få en boost. Jag började i en mycket dålig period i förhållandet, har slutat nu med det var inte lätt faktiskt. Så socialt och roligt.Många söker bara spänning och är öppna med det, att man inte vill träffas irl. Så det behöver inte ha varit hans plan att verkligen träffa nån, om det kan vara nån tröst.
    Hur vanligt är det egentligen? Att det bara är på nätet och inget IRL? Och är man så öppen med det egentligen? Dte är väl lite av spänningen att det kanske kan bli något i verkligheten även om man väljer att inte genomföra det? Jag tror många utger sig för att vilja träffas på sexdejting-sidor etc även om de inte gör det sen i verkligheten. Bland både män och kvinnor. 

    Sen tror jag man lurar sig själv att det inte är "farligt". Förr eller senare så dyker det upp någon som man k'nner är spännande nog att vilja gå ett steg längre med. Man leker med elden. 
  • Anonym (Mitt ex..?)
    Anonym (!!!) skrev 2013-06-11 19:34:41 följande:
    Ojoj! Det där skulle mycket väl kunna vara mitt ex. Utan att avslöja för mycket men är han rödhårig och bor i södra Sverige?

    Stad?
  • Anonym (ledsenbedragen)
    Ej okej skrev 2013-07-18 21:32:06 följande:
    TS- hur har det gått för dig/er?
    Vi är fortfarande tillsammans, än så länge.
    Men han har börjat ta avstånd från mig, vill inte ligga och mysa i sängen om det inte leder till sex, ligger jämt med ryggen mot mig och han har slutat med att komma hem med blommor till hemmet en gång i veckan.. Han säger att det är jobbigt för honom att jag litar mer på vad andra säger än vad han säger ang det där med badoo-profilen.
    Är det något tv-program jag vill se så bläddrar han bara förbi för att hitta något annat (tråkigt) som han gillar att se på och som han vill att jag också ska visa intresse för.
    Lagar jag inte mat lagom tills han kommer hem så blir det ingen mat gjord, och har jag bara hunnit förbereda det vi ska ha till middag så vill han inte ha det utan måste åka och köpa pizza istället. Så får man ställa in allt i kylen igen och ta det nästa dag.

    Ja, det är så mycket mer än detta.... får se vad som händer. 
  • Anonym (mio)
    Anonym (ledsenbedragen) skrev 2013-07-24 09:50:45 följande:
    Vi är fortfarande tillsammans, än så länge.
    Men han har börjat ta avstånd från mig, vill inte ligga och mysa i sängen om det inte leder till sex, ligger jämt med ryggen mot mig och han har slutat med att komma hem med blommor till hemmet en gång i veckan.. Han säger att det är jobbigt för honom att jag litar mer på vad andra säger än vad han säger ang det där med badoo-profilen.
    Är det något tv-program jag vill se så bläddrar han bara förbi för att hitta något annat (tråkigt) som han gillar att se på och som han vill att jag också ska visa intresse för.
    Lagar jag inte mat lagom tills han kommer hem så blir det ingen mat gjord, och har jag bara hunnit förbereda det vi ska ha till middag så vill han inte ha det utan måste åka och köpa pizza istället. Så får man ställa in allt i kylen igen och ta det nästa dag.

    Ja, det är så mycket mer än detta.... får se vad som händer. 

    Magstrakt av din sambo att behandla dig på det sättet du beskriver ovan när det är han som har betett sig som ett svin från början. Är detta verkligen mannen du ser en framtid med??
  • Anonym (Förstår)
    Spacefrog skrev 2013-06-11 19:58:43 följande:
    Alltså, jag fattar inte.

    VARFÖR fortsätter ni människor vara monogama?

    Och när jag skriver ni syftar jag på den majoritet som är det, oreflekterat, därför att det är så vi alla lärde oss att det skulle vara. Men nu finns det väl ändå tillräcklig tillgång till alternativa sätt att leva?

    Varför fortsätta plåga sig igenom meningslösa projekt, "trohet", att tro att man kan vara allt för sin partner, och att ens partner kan vara allt för en? Istället för att ta det som den självklara utgångspunkten, att så inte är fallet?

    TS, enda tipset jag kan ge är: lägg ner hela kärnfamiljsprojektet. Låt din partner göra vad han vill, och gör du själv som du vill. Lägg till respekt, transparens, ärlighet och reflexivitet, och ditt liv kommer aldrig vara sig likt.

    Slösat bort ytterligare tre minuter av mitt liv på någonting som inte kommer ge frukt. Att jag aldrig lär mig. 
    För mig och min fästman skulle det vara utopi att ha öppet förhållande, men vi är inte riktigt redo än, någon av oss. Men vetskapen om att låta partnern göra vad hen vill med någon annan(sex utan känslor, typ), och samtidigt vara trygga med varandra är liksom en grej vi båda strävar efter att uppnå någon gång.

    Men som sagt, ingen av oss är redo för det ÄN, men vi skulle kunna tänka oss det när det känns bra. Jag har stora problem med svartsjuka och sjävkänsla som det är nu, och min fästman är fortfarande osäker. Så tills vi båda blir starkare i oss själva så blir det nog ganska monogamt (förutom trekant and such).

    Jag förstår hur du tänker. Att man helt utan någon som helst tanke är monogam, bara för att "det ska vara så", men om man vet djupt inom sig att man är monogam tycker jag att det är okej.
Svar på tråden Hittade min sambo på badoo...!