MajaK skrev 2014-07-11 23:46:19 följande:
Här går det prima. Men vår lilla tjej som alltid e glad o nöjd tycker verkligen inte om när det är såhär varmt. Många långa stunder spenderas naken i mammas o pappas säng under takfläkten, där trivs hon bäst när det e som varmast 
Hon chockar fortfarande med att sova hela nätterna o storasyster e fortfarande snäll o duktig mot lillasyster.
Var på aningens försenat återbesök nu i veckan, var kul o gå igenom papprena från förlossningen, fanns dock extremt lite skrivet men kul o jämföra med det man själv minns 
Har oxå bestämt mig för att sätta in en hormon-spiral nu, lite nervöst eftersom att jag innan käkat piller men känns säkrare med nått som sköter sig självt som jag inte kan glömma att ta
hur gör ni andra?
Härligt att allt går så bra och att hon är nöjd lilla tjejen! Underbart.

och att det går bra med syskonkärleken. Min mellan kille (3-åringen) är väldigt på och lite hårdhänt mot lillasyster. Vill gärna låna nappen osv. Vet inte om han menar att vara hårdhänt för det är inga dumma saker han gör egentligen utan han vill pussa, krama, busa och gulla med henne men på ett "fumligt" sätt så att hon blir ledsen. Han vill gärna vara där och pilla på henne när hon äter och för en gång skull sover. Lite irriterande när man precis fått henne till ro. Men försöker att uppmuntra deras syskonskap och säger att lillasyster tycker så mycket om honom och att han får vara med och hjälpa till. Psykologiskt rätt enligt syskonböckerna ha ha!
Kul att gå igenom förlossningsjournalen! Roligt att se vad som egentligen hände.
Jag har haft återbesök inbokat men missade det, får skylla på amningshjärnan.
Tror det blir kopparspiral för mig. Har både för och nackdelar men jag har inte så många val då jag inte kan använd något med hormoner.

Fick en del svampinfektioner förra ggn jag hade det men ska ge det en chans till.