• Linnea77

Pergotimefrågor!

Hejsan! Ätit 2 kuren pergotime utan kontroller. Är idag på dag 22 o har antagligen inte haft ÄL. Har nu precis varit på akuten då jag i 3 dagar haft buksmärtor som bara blivit värre. Ville kolla så det inte blivit en överstimulering. Allt såg okey ut. Dock var slemmhinnan tunn 7 mm o ägget var på 17mm. Dr trodde inte jag haft ägglossning de 3 senaste dagarna. Nu känns det hopplöst. Inte nog med att ÄL uteblev skulle den kommit så har man för tunn slemmhinnan. Nu ligger jag här i soffan knäckt över min onda mage o knäckt över att det verka kört. Är det någon som kan ge mig ngt hopp?? Tabletter Mot tjockare slemmhinnan ville de inte ge mig då jag har en ökad risk för proppar o detta medlet kunde spä på den risken! Fasens fasens skit!!

• Svar på tråden Pergotimefrågor!
  • Lillebrorsfaster

Linnea, hur gick det? Var det en dyr spruta?! Hur mår du?

Mylady, hur går det för dig?!

Jag mår bra, fick inga biverkningar denna gång - alls egentligen. Men nu väntar jag ivrigt på äl. Är på dag 15. Fick ju äl dag 28 senast, så jag tror det är långt kvar. Har lite känningar, typ yttepytte lite dragningar, i magen idag. Hoppas att det blir äl tidigare än dag 28 denna gång...

• Lillebrorsfaster

Missade för övrigt VUL i fredags för att jag var hemma och sjuk. Ska ringa idag och rådgöra lite om de tycker att jag behöver kontrolleras på något annat sätt?

• Linnea77

Fasen också! Gjorde vul igårpå dag 12, var ett ägg som läkaren inte trodde skulle släppa o skulle det göra det så hade jag väldigt tunn slemmhinnan. Förra cykeln var den 7 mm dag 21 o nu runt 1mm . Så enligt läkaren kan jag verkligen inte bli gravid!!!! ( troligtvis har min ålder gjort detta 36, även om jag varit gravid innan). Nu trodde läkaren att en trippeldos inte skulle hjälpa. Han var borta från sitt jobb tills september o ev om jag ville skulle vi testa fsh sprutor vad det nu är. Har fått en trippeldos utskriven pergotime o jag få själv välja om jag vill testa med det även om han trodde det var kört!!!

Fasen vad tungt, vill så gärna ha ett barn med min make. Känner mig som en värdelös kvinna med en skräpig kropp som har inte bara ett fel utan flera på min kropp!!

Blir väl att ta en pausen nu då o lägga det på is. Skall om en månad åka med min make till Florida. O då tänkte jag skita i tabletterna pga att jag inte vill ha ngt illamående biverkningar där!! Fan fan fan

Ursäkta inte världens roligaste inlägg men var bara tvungen att skriva av mig l

• Linnea77

Spännande tid att vänta in ÄL! Hoppas du får ÄL lite tidigare denna gång. Håller tummarna !!

Lillebrorsfaster skrev 2013-07-16 08:34:13 följande:
    Linnea, hur gick det? Var det en dyr spruta?! Hur mår du?

Mylady, hur går det för dig?!

Jag mår bra, fick inga biverkningar denna gång - alls egentligen. Men nu väntar jag ivrigt på äl. Är på dag 15. Fick ju äl dag 28 senast, så jag tror det är långt kvar. Har lite känningar, typ yttepytte lite dragningar, i magen idag. Hoppas att det blir äl tidigare än dag 28 denna gång...

• Lillebrorsfaster

Usch! Va tråkigt att höra! Och du har all rätt och bli upprörd och förbannad! Men sen får man försöka resa sig från bakslag - ge inte upp!!! 36 är ingen ålder! Hade du barn sen innan? Är ivf inte ett alt?

• Linnea77

Ja jag har två underbara barn sedan tidigare, 6+12 år. Hade bara så gärna velat att min make i jag skulle få ett ihop då han inte har några egna. Verkar inte som ivf är ngt alternativ då jag inre svarar så bra på pergotime . Första barnet kom till genom 10månaders försök, fick 1 spontan ÄL. Den minsta kom till med pergotime enkelkur men tydligen så hade min ålder gjort att jag inte svarade så bra på detta. Tänkte att ibland kanske man svarar bra o ibland inte. Trodde inte att man var tvungen att få resultat jämnt. Nu undrar jag lite hur vi gå vidare? Skall man testa en trippelkur? El testa sprutor till hösten? Gahh

Lillebrorsfaster skrev 2013-07-16 08:42:08 följande:
    Usch! Va tråkigt att höra! Och du har all rätt och bli upprörd och förbannad! Men sen får man försöka resa sig från bakslag - ge inte upp!!! 36 är ingen ålder! Hade du barn sen innan? Är ivf inte ett alt?

• Linnea77

Jag tror nog jag hade velat det. Undrar ifall någon har blivit hjälpt med trippel när det visat noll på enkel o dubbel?

Lillebrorsfaster skrev 2013-07-16 09:38:01 följande:
    Jag hade provat med en trippelkur? Varför inte prova iaf?!

• Lillebrorsfaster

Jag har för mig att jag läst om någon sådan på familjeliv någonstans? Kasta ut frågan i en ny tråd kanske? Och se om någon svarar!?

• mylady

lillbrorsfaster:

det går bra för mig.
    var nog bara en släng av nån magsjuka
    fick feber men på nån dag mådde jag bra igen.

har ätit min 3e pergokur.
    och vi myser på för fullt nu.
    blodprov om ca 1,5 vecka för att se om äl skett.

• Esperanza80

Ska påbörja min 3:e enkelkur om några dagar men fick bara 6 kurer utskrivna av den läkare som gjorde utredningen på oss.. Utan några planerade VUL. Gjorde en spolning av äggledarna i samband med första kuren och fick då reda på att jag hade många fler äggblåsor än jag brukar ha...
    Andra kuren hade jag lite mer ont vid ÄL men tror inte jag blev överstimulerad i alla fall....
    Fortsätter nu varje månad tills IVF i september och hoppas att allt är som det ska... :/

Har inte vågat dricka alkohol under de 5 dagar jag äter tabletterna... Hur gör ni??

• Linnea77

Min doktor sa dag 12 att jag inte skulle få ÄL denna månad för ägget såg litet ut. Men idag dag25 så visar ÄL testet gör första gången jag sett fullt utslag, tom så är strecket starkare än kontrollstrecket! Hoppas fasen han har fel! Har ikväll även fått ÄL sekretet o molande värk! Hoppas hoppas hoppas

• ooemilyoo

Hej tjejer!
    Jag åt min första dos för snart tre veckor sedan.. Å läser nu att ni har äggloss dag 28 osv.. Men har ni ingen egen äggloss? För det har jag, hon ville bara speeda upp mig, å jag kan inte kolla med stickor då jag är pcosare.. Men som jag uppfattade det så skulle min cykel stanna på det samma som innan 28-30 dagar.. Eller blir min cykel helt skruvad nu? :-O

• Lillebrorsfaster

Jag har egen ägglossning och fick kortare cykel av pergotime. Ägglossning på dag 28 två kurer i rad. Har annars en menscykel på allt från 40-100 dagar. Med pergotime 39-40 dagar.

• Esperanza80

Jag har egen ägglossning och har inte PCO men fick tabletterna för att få bättre ägglossning och förlänga min cykel innan IVF. Har nu ägglossning på dag 14-15 och mens dag 28 men tidigare ägglossning dag 13 och mens dag 26.
    Har ätit 3 enkelkurer på raken nu men tyvärr har det inte hjälpt..

• Blingbling

Jag har haft regelbunden cykel som en klocka samt egen ÄL, men fick Pergo för att boosta fertiliteten. Nu visste inte jag att Pergo tydligen kan försena ÄL, men det gjorde den för mig med 5 dagar så mensen blev därför också sen med 5 dagar och kom på dag 33 istf 28. Nästa cykel jag tog Pergo var ÄL "bara" 2 dagar sen, så det är nog väldigt individuellt med vad som händer om man tar Pergo.

Svar på tråden Pergotimefrågor!