• Anonym (Orolig)

Filma bebis?

Min äldste bonus12 år vill filma vår gemensamma bebis och visa för vänner och sin mamma och mormor. Men jag känner mej orolig för när de fick ta med kort så kom sedan kommentarer om att bebis minsann har utstående öron osv osv. Jag har inte blivit väl bemött av dem, kommentarer såsom blod är tjockare än vatten och att jag inte egentligen bryr mej om dem, att jag ser ut på ett visst vis osv har de sagt dvs bonusens mamma och mormor. Så jag är orolig för att mitt barn ska få samma behandling. Välviljan från deras håll är minst sagt begränsad och svartsjuka kommentarer har haglat genom åren. Hur hade ni tänkt?

• Svar på tråden Filma bebis?
  • Litet My

TS: Det låter klokt, men undrar fortfarande hur bonusen reagerade på mammans reaktion, för det var väl han som fick agera budbärare? Vet bara då min son kom hem med kort på pappans och pappans nyas bebisar så hade han varit totalförstörd om jag sagt att de var fula eller något sådant i H förmodligen hade han lärt sig läxan att inte visa kort för mig igen.

• Toppen9

Tycker det är underbart att storasyskonet är stolt över bebisen och vill visa för andra men samtidigt förstår jag dig ts.

• Anonym (bibo)

Jag tycker ni är snälla som ger det en chans. Kommer det elaka kommentarer så kan ni ju förklara varför ni inte vill att han ska fortsätta ta kort i så fall. En 11-åring förstår. Eller att han inte visar dom för mamman och Mormor.

Lycka till!

• Anonym (nn)
    Litet My skrev 2013-06-30 01:16:23 följande:
    Anonym(nn) För att förtydliga så just du förstår, jag tycker TS funderingar över filmförbud är fåniga, dels för att bonusens mamma faktiskt inte kan skada bebisen mig veterligen och dels för bonusens skull som förstås är stolt över sitt syskon. Om du läser mina inlägg så ser du att de är ganska konstruktiva, fast du kanske mer är sådan som skumläser och märker ord som anonym? Varför skriver du inte ett konstruktivt inlägg själv istället för att kapa tråden?

Så att just jag förstår. Tack för att du tar dig tid att förklara för just mig. Du som hade svårt att läsa vad som stod i ts
  • Litet My

Anonym(nn): Har inte det minsta svårt att läsa TS, däremot har jag kanske tillskillnad från dig inte så mycket fritid eller lust att haka upp mig på vart eller vartannat ord som du tycks ha.

• Anonym (nn)
    Litet My skrev 2013-06-30 13:54:03 följande:
    Anonym(nn): Har inte det minsta svårt att läsa TS, däremot har jag kanske tillskillnad från dig inte så mycket fritid eller lust att haka upp mig på vart eller vartannat ord som du tycks ha.

Okej. Vad bra.
  • Ruffa
    Litet My skrev 2013-06-30 13:54:03 följande:
    Vad otrevlig du är hela tiden.
  • Litet My

Ruffa: Japp och du är tydligen bitter efter vad jag läst i flertal andra trådar (av vad andra skrivit, brukar själv inte läsa dina inlägg). Nåt annat du ville?

• Ruffa
    Litet My skrev 2013-06-30 20:13:29 följande:
    Ruffa: Japp och du är tydligen bitter efter vad jag läst i flertal andra trådar (av vad andra skrivit, brukar själv inte läsa dina inlägg). Nåt annat du ville?

Jag anser dig vara otrevlig efter att ha läst dina inlägg inte efter vad andra anser.
    Om någon anser mig vara bitter dömt på mina inlägg får det stå för dem.

Det här inlägget tycker jag var ännu ett prov på din inte helt logiska tankeförmåga som du visar upp gång på gång
    Du läser uppenbarligen inte inläggen du svarar på ordentligt, du försöker hela tiden förminska människor genom att kalla dem otrevliga saker och i det stora hela tycker jag du mest svamlar dumheter med dina inlägg.

Hoppas du är annorlunda IRL.     
  • Ruffa
    Litet My skrev 2013-07-01 09:40:56 följande:
    Ruffa: Löjlig du är!!!

Lika konstruktivt som att prata med min dotter när hon var 13 års åldern... Skrattande
  • Litet My

Ruffa: Som man ropar får man svar finns det ett mycket passande utryck som heter

• Anonym (lisa)

Jag förstår inte 2 saker:

1 - varför berättade bonus vad mamma mormor hade sagt om bebisen??

2 - varför bryr du dig om vad mamma och mormor tycker om din bebis?

Finns ju säkert många människor som tycker din bebis är jätteful, finns också säkert många som tycker din bebis är jättefin. Är det extra känsligt med just mamma/mormor till bonus? 

• Ess
    Anonym (lisa) skrev 2013-07-01 11:56:02 följande:
    Jag förstår inte 2 saker:

1 - varför berättade bonus vad mamma mormor hade sagt om bebisen??

2 - varför bryr du dig om vad mamma och mormor tycker om din bebis?

Finns ju säkert många människor som tycker din bebis är jätteful, finns också säkert många som tycker din bebis är jättefin. Är det extra känsligt med just mamma/mormor till bonus? 
    Jag undrar också om det var bonus som berättade och i så fall varför. Men det kan ju bero på att hen inte är mogen att förstå att vissa saker håller man för sig själv.

Att deras skitsnack spelar roll kan bero på att dom har ett visst inflytande i ts familj genom  bonus, speciellt om hen inte är mogen att klara av att skaka det av sig.
  • MicRon
    Ess skrev 2013-07-01 19:23:04 följande:
    Jag undrar också om det var bonus som berättade och i så fall varför. Men det kan ju bero på att hen inte är mogen att förstå att vissa saker håller man för sig själv.

Att deras skitsnack spelar roll kan bero på att dom har ett visst inflytande i ts familj genom  bonus, speciellt om hen inte är mogen att klara av att skaka det av sig.
    Kan det inte vara för att bonus kände sig lite kluven om vad som sagts(om det nu var så)? Tänker mig ett barn som visar upp ngt stolt och bara får hånfulla kommentarer. Hade jag varit det barnet hade jag kanske blivit förvirrad och försökt bolla tillbaka det..? om inte annat så av felriktade skuldkänslor? den enda 11-åringen i min familj skulle nog ha svårt att skaka av sig det, fast han är iofs av den känsligare sorten....
  • Ess
    MicRon skrev 2013-07-03 18:48:12 följande:
    Kan det inte vara för att bonus kände sig lite kluven om vad som sagts(om det nu var så)? Tänker mig ett barn som visar upp ngt stolt och bara får hånfulla kommentarer. Hade jag varit det barnet hade jag kanske blivit förvirrad och försökt bolla tillbaka det..? om inte annat så av felriktade skuldkänslor? den enda 11-åringen i min familj skulle nog ha svårt att skaka av sig det, fast han är iofs av den känsligare sorten....
    Jo visst kan det va så. Men jag tror det är lättare för ett äldre och mer moget barn att hantera en sådan sak.
    Jag tycker det är dåligt av mamman och mormorn att säga som dom sade, ibland håller man god min och säger det som förväntas av en, att bebisen är söt. Sen om jag tycker den ser ut som Musse Pigg så håller jag det inom mig.
Svar på tråden Filma bebis?