• Miss Happiee

Föräldraledig i Östhammar?

Hej! Någon mer än jag som är föräldraledig i Östhammar? Själv är jag hemma med min lilla dotter på tre månader. Vore roligt att träffa andra som oxå är hemma med sina små busar :) //Miss Happiee

• Svar på tråden Föräldraledig i Östhammar?
  • Miss Happiee

Hej! Haft en bra helg? =) Själv kom sambon hem från sin resa i fredags, fick en stor burk med Lindhs choklad (uppskattad) samt med en förkylning bagaget (inte så uppskattad) och stora tjejen har varit jätteförkyld så får se om vi klarar oss undan jag och Juni... Jo, prövade att sätta Juni i söndags och nu sitter hon själv, helt överlycklig när hon insåg att mamma inte behövde hålla i längre =)

Kramis! 

• Nyckelpigan13

Hej! Helgen har varit helt upp o ner. Fyra sjuka barn :( de stora är friska igen men tvillingarna mår inte någe bra :( verkar vara många som är sjuka nu.

Men sån snäll karl du har :)!

Vad skönt att hon sitter, underlättar för dig så slipper man bära så mycket.

Petra kryper mer nu för varje dag som går. Erika väljer att kråla sig fram fortfarande, det är lättare och hon e lite latare än Petra ;)

Doktorn ringer idag eller i morgon och meddelar om jag får operation för min rygg i september. Är lite nervös om jag inte får operation då jag vill för att jag har så ont.

Har du hört någe mer om pappret än som du skulle få från kommunen?

Kramiz

• Miss Happiee

Stackarna, aldrig kul när de är sjuka o extra jobbigt när de små är sjuka :( Ja, det är väl nu de underbara basiluskerna kommer för att stanna till våren, ugah... Visst är han snäll ;) Han brände sig på överkroppen och hade som små blåsor idag, hur många som helst, såg inget bra ut alls, han som aldrig bränner sig i solen annars. Ja, det är stor skillnad på Junis humör nu, hon kan både sitta och ligga en stund för sig själv och leka, känner mig riktigt bortskämd :) Lite lat måste man få vara, fast min stora är det fortfarande o gör mig tokig ibland ;) Hoppas doktorn ringer imorgon (om du inte fick samtalet idag), förstår att du är nervös , håller både tummar och tår att du får operationen så fort som möjligt (!) Jupps, hade fått dokumentet i fredags eftermiddag, så var hos han som skulle fixa ritningarna i helgen så förhoppningsvis kan vi söka bygglov i slutet av veckan o sen är det bara att vänta... Igen... :) Kramisar

• Nyckelpigan13

Tvillingarna fick lite feber i går kväll. Ingen feber i dag, men mår fortfarande dåligt. Jag har blivit snuvig jag med :(

Doktorn ringde och ingen planerad operation än. Jag kommer få en tid på Akademiska för att åka in och få en bedövningsspruta i den nerven som de tror ligger i kläm. Om smärtan då slutar så kommer det bli en operation och om den inte slutar så är något annat fel och så hjälper det inte att operera bort diskbrocket:(

Så nu är det bara vänta och vänta....igen...

Kram

• Miss Happiee

Usch, låter som en jobbig dag :(

Hoppas verkligen att det är nerven som ligger i kläm så att du blir av med smärtan... 

Själv har jag precis varit och tagit bort stygnen, känns som en lättnad, fick för mig att den vuxit tillbaka (men känns som lite ett lyxproblem)...

Kommer du ihåg om ni behövde spränga något på eran tomt? Min sambo hade pratat med entreprenören och han hade varit uppe vid tomten med han som ska göra markarbetet och hade sagt att det var "goda förutsättningar", vilket fick min sambo att vara positiv men själv vände jag på det och sa att det kunde tolkas på två sätt, antingen lite att göra vilket vore det bästa för våran del eller goda förutsättningar för mycket arbete ;) (Hoppas på det första).

Får ta och träffas sen när alla blivit lite friskare och när du känner att du orkar =)

Jättekram till dig!

• Nyckelpigan13

Vad skönt att du fått bort stygnen :)

Jo, vi fick spränga lite under huset. Vi valde också att höja huset lite vid utsättningen just för att slippa spränga så mycket. Vi har mycke berg under, har en bergsknalle uppe mitt på gården där vi har satt en lampa :)
    Tror nog att det är det första :) inte mycke sprängning och enkelt att gräva o flytta ev massor. Hör av mig när vi är bättre, hoppas på nästa vecka, denna ser inte ljus ut :( då kan vi ju gå och kolla på tomten :)

Kramiz

• Miss Happiee

Känns bra att den äntligen är borta :)

Ja, tror med att höja är bättre o vill nog hellre ha det lite högre, vet att nivåerna skiljer en hel del på kartan så får hoppas det går att få tomten någorlunda jämn utan för mkt krångel :)

Jupps, hörs när ni blivit bättre!

Kramis

• Nyckelpigan13

Hej hur står det till? Hör är det tydligen en långvarig förkylning på tvillingarna. De har hosta och är jätte snoriga :(

Annars rullar allt på. Håller på att packa och märka lite kläder till klädbytar dagen som är på frösåkersskolan i helgen. Tänkte sälja lite där och även köpa misstänker jag ;)

Kramiz

• Miss Happiee

Halloj! Jo, bara bra, fast nedräkningen tills jag börjar jobba börjar bli riktigt jobbig, vet inte hur det ska gå... *S* Men skrev äntligen kontrakt för husbygget i söndags och fick äntigen klart alla handlingar till bygglovet så det är inlämnat, får hoppas att det inte behövs kompletteras så att de kan komma igång... Vill ju kunna flytta in till våren iaf :)

Usch, stackarna...:( Hoppas de blir friska snart!

Ja, tänkte oxå gå dit och kika, fast det lär nog bli en del köpa med tror jag :) 

Kramar

• Miss Happiee

Hej! Gått bra med förberedelserna inför klädbytardagen? :)

Var ute på promenad för en stund sedan och nu känns det verkligen att det börjar bli höst, kommer sakna den underbara sommaren men tycker samtidigt att hösten kan vara riktigt mysig. 

Kommer du ihåg hur lång tid det tog för er att få bygglov från det att ni fått brev om att det var komplett?

Juni har börjat upptäcka att hon kan få ut ord från munnen,säger "mama" och "baba", fast mest mama när hon är missnöjd... :)

Kramis

• Nyckelpigan13

Halloj!

Förberedelserna har gått bra. Märkt upp ca 140 saker/kläder, hinner inte mer :)
    Ska du gå på söndag? Ska vi slå följe? Jag tänker vara där kl 9.00 utanför frösåkersskolans matsal så jag inte missar någe bra ;) :)

Men så kul att hon har upptäckt det. Petra och Erika säger också mamma när de blir frustrerade och Ka när de ser katten :)

Vi kommer inte ihåg tyvärr, men vi har för oss att det inte tog så lång tid. Har ni skickat in allt? :)

Kramiz

• Miss Happiee

Oj, det måste tagit lång tid att märka upp så mycket... Absolut, tänkte oxå vara där när det öppnar :) Brukar det vara mycket saker på loppisen? Ja, hon babblar o babblar, konstigt att mamma är den de ropar på när de är lite upprörda ;) Vi fick papper hemskickat i onsdags om att det var komplett (tur) där det stod att de hade tio veckor på sig enligt någon paragraf o i värsta fall ytterligare tio veckor men det måste vara i extremfall (hoppas jag). Sen stod det att beslutet skulle stå i tidningen i tre veckor o om inga klagomål kommit skulle det vinna laga kraft därefter, känns dom en lååång process *suck* :) Hört något från akademiska?

Kramar

• Nyckelpigan13

Ja, tog fyra dagar att märka. Lite här och lite där när alla ungar är tysta och lugna ;)

Oj, jösses vilken lång tid. Spännande och se den hur lång tid de egentligen behövde :)

Det brukar vara mycke kläder och en hel fel saker. Ska jag hämta upp dig? :) skicka ett mail med adressen så kan jag hämta dig 8.50? :) se till att ha kontanter, de tar inte kort.

Ska till ackis den 30/9 på en nervblockad. Måste vara kvar en timma efter besöket och får inte köra bil hem. Så Marcus följer med.

Kramiz

• Miss Happiee

Ja, krävs ju lite mer marginal när man ska göra något nu (o då har ju bara jag en liten) ;)

Får hoppas att bygglovet går fortare än alla de veckorna... :)

Håller tummarna att blockaden hjälper så att du förhoppningsvis blir av med all värk...

Ja, får du gärna göra, mailar dig adressen :) Kontanter var bra att du påminde mig om, glömsk som jag är ;)

Kramiss

Svar på tråden Föräldraledig i Östhammar?