• Nonac

    En fruktansvärd katastrof har inträffat!!

    HEMSKT! FRUKTANSVÄRT! FÖRSTÖRDE SEMESTERN! BRUTALT! KOMMER PERSONLIGEN TRÄFFA DE SOM DRABBATS!

    Är det en tsunami i Thailand? Är det ett blodigt vansinnesdåd i ett köpcentrum? Är det neddrogade och våldtagna små gatubarn i Guatemala?

    Nej. Det är en svensk familj som inte fick åka vattenrutschkana.

    Aldrig i mitt liv har någonsin läst något så fruktansvärt hemskt och förfärligt, jag gråter varje gång jag tänker på detta horribla som denna familj tvingats utstå, hur kan något sådant få hända i Sverige?? Nu måste den stackars familjen ha krisgruppssamtal i flera år för att komma över detta trauma, barnen är skadade för livet! Finns det ingen nåd??!

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17133430.ab

  • Svar på tråden En fruktansvärd katastrof har inträffat!!
  • hedersknyffel
    hedersknyffel skrev 2013-07-16 23:13:08 följande:


    LOL, Världsklass!:
     

    Stina fick beskedet att hennes midjemått inte var förenligt med attraktionens säkerhetsrutiner.


    – Vi hade köat en halvtimme. När jag skulle sätta på bältet så gick det inte. Jag kände mig kränkt och uttittad, säger hon.


    Inte heller karusellen Slänggungan hade rum för Stina – som fick stå bredvid och titta på medan de andra åkte.


    – Det kändes inte så bra. Jag blev väldigt ledsen.


    När Stina gick till biljettkassan för att kräva pengarna tillbaka fick hon nobben.


    – Man betalar ju ändå rätt mycket för att vara här en hel dag. Jag betalade för att gå in och åka, och det gick ju inte, säger hon.


    Efter Aftonbladets samtal fick Stina uppmaningen att uppsöka nöjesparkens gästservice, som ska hantera den här typen av ärenden.


    Där fick hon en tygkanin


    Det sista som lämnar kroppen är humorn...
  • Tom Araya

    Som vanligt en överdriven sensations-/skandal-/katastrofrubrik av skvallerpressen.

    Men jag kan förstå familjen som känner sig oerhört förnedrade.


    Jeff Hanneman (gitarrist i Slayer) *1964-01-31 D: 2013-05-02 R.I.P.
  • hedersknyffel
    Tom Araya skrev 2013-07-17 00:06:02 följande:
    Som vanligt en överdriven sensations-/skandal-/katastrofrubrik av skvallerpressen.

    Men jag kan förstå familjen som känner sig oerhört förnedrade.

    När de fick läste reportaget eller när de fick tygkaninen?
    Det sista som lämnar kroppen är humorn...
  • Krafs
    hedersknyffel skrev 2013-07-16 23:13:08 följande:


    LOL, Världsklass!:
     

    Stina fick beskedet att hennes midjemått inte var förenligt med attraktionens säkerhetsrutiner.


    – Vi hade köat en halvtimme. När jag skulle sätta på bältet så gick det inte. Jag kände mig kränkt och uttittad, säger hon.


    Inte heller karusellen Slänggungan hade rum för Stina – som fick stå bredvid och titta på medan de andra åkte.


    – Det kändes inte så bra. Jag blev väldigt ledsen.


    När Stina gick till biljettkassan för att kräva pengarna tillbaka fick hon nobben.


    – Man betalar ju ändå rätt mycket för att vara här en hel dag. Jag betalade för att gå in och åka, och det gick ju inte, säger hon.


    Hahaha!

    Såg en väldigt fet tjej försöka klämma sig ner i ett flygsäte på ett inrikesflyg, för några år sedan. Det gick inte och hon fick lämna planet, skitarg på personalen.

    Min uppfattning var att det var personalens fel att hon var superfet, alternativt  så var det flygbolagets fel att de inte bygger platser för superfeta. Kan såklart ha fel.
  • Ann Sjovis
    Tom Araya skrev 2013-07-17 00:06:02 följande:
    Som vanligt en överdriven sensations-/skandal-/katastrofrubrik av skvallerpressen.

    Men jag kan förstå familjen som känner sig oerhört förnedrade.
    Varför det?
  • sege70
    hedersknyffel skrev 2013-07-16 23:43:06 följande:

    Efter Aftonbladets samtal fick Stina uppmaningen att uppsöka nöjesparkens gästservice, som ska hantera den här typen av ärenden.


    Där fick hon en tygkanin


    Hade varit mer humor att ge henne en så där säck chips som man kan vinna.
  • Djinnie
    Tom Araya skrev 2013-07-17 00:06:02 följande:
    Som vanligt en överdriven sensations-/skandal-/katastrofrubrik av skvallerpressen.

    Men jag kan förstå familjen som känner sig oerhört förnedrade.

    Nu blev de ju förnedrade inför hela svenska folket istället... Sådant där är det bäst att hålla tyst om, hur kränkt man än är, så att så få som möjligt får reda på det. Och sedan tar man itu med sin egen del i det - som i detta fall övervikten. Mycket mer konstruktivt.

    Jag känner en kvinna som gjorde samma misstag. När hon blev beskylld för att ha blivit överförfriskad och kissat på sig på en restaurang, så att hon inte blev insläppt nästa gång, så blev hon så kränkt att hon polisanmälde restaurangägaren för förtal och gick ut i lokaltidningen och allt möjligt. (Hon sa att hon inte alls var särskilt full, och att det var utspilld öl som personalen tagit för kiss.) Polisanmälan las ner, och det enda som hände var att någon lustigkurre hittade på ett öknamn på henne, angående kisseriet, som hon sedan fick höra över hela stan i flera år... 
  • Tom Araya
    hedersknyffel skrev 2013-07-17 00:16:22 följande:

    När de fick läste reportaget eller när de fick tygkaninen?
    Ann Sjovis skrev 2013-07-17 09:06:40 följande:
    Varför det?

    För att de blev betraktade som för feta och nekades att åka.
    Jeff Hanneman (gitarrist i Slayer) *1964-01-31 D: 2013-05-02 R.I.P.
  • Ann Sjovis
    Tom Araya skrev 2013-07-17 11:28:28 följande:

    För att de blev betraktade som för feta och nekades att åka.
    Ja, de var ju det. 
    Har du verkligen läst allt?  
  • Tom Araya
    Ann Sjovis skrev 2013-07-17 11:30:33 följande:
    Ja, de var ju det. 
    Har du verkligen läst allt?  
    Jag läste hela artikeln, ja. Vilka belägg har du för att de var för feta/tunga?
    Hade anläggningens chef reagerat som han gjorde om han inte ansåg att vakten gjort fel?
    Jeff Hanneman (gitarrist i Slayer) *1964-01-31 D: 2013-05-02 R.I.P.
  • Ann Sjovis
    Tom Araya skrev 2013-07-17 11:50:04 följande:
    Jag läste hela artikeln, ja. Vilka belägg har du för att de var för feta/tunga?
    Hade anläggningens chef reagerat som han gjorde om han inte ansåg att vakten gjort fel?
    Jag har ögon att se med. 

    Sen så borde du kanske läsa allt.  T ex det här:

    Detta stod på Hallandsposten hemsida idag:


     

    Två systrar säger att badvakten på Äventyrslandet kallade dem feta. Men versionerna går isär om vad som sades.


      

    De två systrarna från Söderköping besökte Äventyrslandet i helgen, tillsammans med sina familjer.


    När de skulle åka rutschkanan ”Väggen” ihop blev de nekade på grund av sin vikt.


    – Badvakten sade att vi var för feta för att åka. Vi blev riktigt chockade, säger 27-åriga Catrine Berling.


    – Det finns kanske trevligare sätt att säga saker, än att häva ur sig någonting ­sådant.


    Familjerna valde att lämna parken efter händelsen, och berättade för personal i entrén hur de hade blivit behandlade. De funderar på att anmäla händelsen till diskrimineringsombudsmannen, och vill att Äventyrslandet ska be om ursäkt.


    Äventyrslandets ägare, Mikael Andreasson, säger att han blev helt förstörd när han hörde om händelsen och ville först kompensera kvinnorna.


    Men efter att ha fått mer information, så har han ändrat sig och tar sin medarbetare i försvar.


    – Den anställde skulle aldrig kalla någon fet och har varit otroligt ledsen för det här. Min medarbetare tog beslutet att de inte kunde åka tillsammans på grund av olycksrisken.


    Maxvikten på turen, där man kan åka en eller två personer, är 150 kilo.


    Enligt Mikael Andreasson styrks medarbetarens version också av en utomstående person.


    – Jag har fått ett samtal från en badande man som var i närheten och hörde konversationen. Han hade läst rapporteringen i andra medier och säger att min medarbetare inte alls sade det som systrarna påstår.


  • Tom Araya
    Ann Sjovis skrev 2013-07-17 12:00:00 följande:
    Jag har ögon att se med. 

    Sen så borde du kanske läsa allt.  T ex det här:

    Detta stod på Hallandsposten hemsida idag:

     
    HALMSTAD.

    Två systrar säger att badvakten på Äventyrslandet kallade dem feta. Men versionerna går isär om vad som sades.


      

    De två systrarna från Söderköping besökte Äventyrslandet i helgen, tillsammans med sina familjer.


    När de skulle åka rutschkanan ”Väggen” ihop blev de nekade på grund av sin vikt.


    – Badvakten sade att vi var för feta för att åka. Vi blev riktigt chockade, säger 27-åriga Catrine Berling.


    – Det finns kanske trevligare sätt att säga saker, än att häva ur sig någonting ­sådant.


    Familjerna valde att lämna parken efter händelsen, och berättade för personal i entrén hur de hade blivit behandlade. De funderar på att anmäla händelsen till diskrimineringsombudsmannen, och vill att Äventyrslandet ska be om ursäkt.


    Äventyrslandets ägare, Mikael Andreasson, säger att han blev helt förstörd när han hörde om händelsen och ville först kompensera kvinnorna.


    Men efter att ha fått mer information, så har han ändrat sig och tar sin medarbetare i försvar.


    – Den anställde skulle aldrig kalla någon fet och har varit otroligt ledsen för det här. Min medarbetare tog beslutet att de inte kunde åka tillsammans på grund av olycksrisken.


    Maxvikten på turen, där man kan åka en eller två personer, är 150 kilo.


    Enligt Mikael Andreasson styrks medarbetarens version också av en utomstående person.


    – Jag har fått ett samtal från en badande man som var i närheten och hörde konversationen. Han hade läst rapporteringen i andra medier och säger att min medarbetare inte alls sade det som systrarna påstår.


    Hallandsposten...nya artikel...nytt innehåll, okej.
    Nej detta hade jag inte läst och förändrar så klart saken.
    Jeff Hanneman (gitarrist i Slayer) *1964-01-31 D: 2013-05-02 R.I.P.
  • Malinka3
    Tom Araya skrev 2013-07-17 11:50:04 följande:
    Jag läste hela artikeln, ja. Vilka belägg har du för att de var för feta/tunga?
    Hade anläggningens chef reagerat som han gjorde om han inte ansåg att vakten gjort fel?
    kan ju va så att han inte bryr sig ett skit, klart han säger så för att de ska låta bra.
  • Polly74

    I chefens ställe hade jag varit glad för att personalen sa stopp. Det finns alltid människor som vill göra saker även när de egentligen är för stora/för små/för tunga och så vidare, för att de inte förstår eller bryr sig om riskerna. Men om nåt hade hänt så hade Äventyrslandet stått ansvarig, och även om detta inte är USA där man kan få skadestånd av McDonalds för att kaffet är för varmt så hade det varit ett jätteproblem.

  • Ann Sjovis
    Polly74 skrev 2013-07-18 07:41:47 följande:
    I chefens ställe hade jag varit glad för att personalen sa stopp. Det finns alltid människor som vill göra saker även när de egentligen är för stora/för små/för tunga och så vidare, för att de inte förstår eller bryr sig om riskerna. Men om nåt hade hänt så hade Äventyrslandet stått ansvarig, och även om detta inte är USA där man kan få skadestånd av McDonalds för att kaffet är för varmt så hade det varit ett jätteproblem.
    Fast tanten fick skadeståndet med rätta. 
  • Tulpanblomman

    Ytterligare en sensationsnyhet har inträffat enligt Aftonbladet.

    3-åring var 2 centimeter för lång och "tvingades" betala inträde på Ölands djurpark! Detta skyller man på djurparken!? Borde inte föräldrarna ha ansvaret för detta? Det står ju klart och tydligt på djurparkens hemsida att alla under 1 meter går in fritt.  

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17252677.ab

    Jag har slutat köpa Aftonbladet för jag tycker att deras reportage har blivit så dåliga, är det verkligen detta människor vill läsa om?  

  • overdose
    Tulpanblomman skrev 2013-08-07 08:18:47 följande:
    Ytterligare en sensationsnyhet har inträffat enligt Aftonbladet.

    3-åring var 2 centimeter för lång och "tvingades" betala inträde på Ölands djurpark! Detta skyller man på djurparken!? Borde inte föräldrarna ha ansvaret för detta? Det står ju klart och tydligt på djurparkens hemsida att alla under 1 meter går in fritt.  

    www.aftonbladet.se/nyheter/article17252677.ab

    Jag har slutat köpa Aftonbladet för jag tycker att deras reportage har blivit så dåliga, är det verkligen detta människor vill läsa om?  
    Det kan man inte så lätt svara på, men att tidningens läsare vill det är nog ganska troligt. De måste ha haft klickmätare och annat på sina artiklar i många år, och har väl därför en ganska bra uppfattning om vad folk läser mest.

  • Förkunnaren
    Tulpanblomman skrev 2013-08-07 08:18:47 följande:
    Ytterligare en sensationsnyhet har inträffat enligt Aftonbladet.

    3-åring var 2 centimeter för lång och "tvingades" betala inträde på Ölands djurpark! Detta skyller man på djurparken!? Borde inte föräldrarna ha ansvaret för detta? Det står ju klart och tydligt på djurparkens hemsida att alla under 1 meter går in fritt.  

    www.aftonbladet.se/nyheter/article17252677.ab

    Jag har slutat köpa Aftonbladet för jag tycker att deras reportage har blivit så dåliga, är det verkligen detta människor vill läsa om?  

    Jaaaaaaa jag såg den! Det knasiga är att de försökt vinkla det till en nyhet om KRÄNKTHET när artikeln egentligen borde handla om fattigdom.
Svar på tråden En fruktansvärd katastrof har inträffat!!