• Anonym (Svag)

Nu passar det..

Hej!

Jag träffade min man då jag var 24år och han precis fyllt 25. (Gick även i skolan tillsammans)
    När vi träffades så var jag gravid och han har en dotter som var nyfödd, dottern hade ingen mamma då pga drog problem. Vi börjades följas åt och hjälpte varandra, fyra månader senare förlorade jag mitt barn. Han stod fortfarande kvar och stöttade mig och några månader efter det blev vi som tillsammans.

År gick och idag är jag 38år. Vi berättade aldrig att jag inte var hennes mamma, dottern kallar mig mamma och det känns fel att jag aldrig sa något i början. Nu har hennes biologiska mamma blivit friskare och har tagit kontakten med mannen, jag vet inte vad jag ska göra. Känns som hon är min men det är hon inte Rynkar på näsan Hur förklarar man det? Kommer hon någonsin förlåta mig?

• Svar på tråden Nu passar det..
  • Anonym (putte)

Ett allvarligt och känsligt ämne, en bekymrad mamma som ber om råd, och så börjar folk bråka om vilken typ av text man använder!

• Sandra1990a
    Anonym (putte) skrev 2013-07-19 12:04:47 följande:
    Ett allvarligt och känsligt ämne, en bekymrad mamma som ber om råd, och så börjar folk bråka om vilken typ av text man använder!
    Jag håller med dig.. försöker bara förklara att det e mina kommentarer och alla har rätt att få skriva även om det e fet text.. Håller också med om att det e hennes tråd men det finns ju folk som inte verkar fatta det utan bara som e ute efter att starta bråk för någon jävla fet text.. det e sjukt..
  • Anonym (hohoo)
    Sandra1990a skrev 2013-07-19 11:43:20 följande:
    Varför haka upp dig på fet text? Varför finns den om man inte får använda den? Det e väll ändå mina kommentarer så jag får väll bestämma hur dom ska se ut.... eller?
    Det är väl ungefär 5e gången nån säger åt dig att sluta feta din text, eller?
  • Sandra1990a
    Anonym (hohoo) skrev 2013-07-19 12:40:20 följande:
    Vad som.. men varför handlar helt plötsligt saken om fet text? har inte varenda människa rätt att få skriva som man vill? Då kanske ni skulle skaffa en riktig text-polis :)
  • Anonym (ja)
    Anonym (hohoo) skrev 2013-07-19 12:40:20 följande:
    Det är faktiskt extremt störande!!!!!
  • Sandra1990a
    Anonym (ja) skrev 2013-07-19 12:48:43 följande:
    Det är faktiskt extremt störande!!!!!
    Läs det inte då.. Om det stör dig så jäkla mycket =)
  • Anonym (hohoo)
    Sandra1990a skrev 2013-07-19 12:48:03 följande:
    Vad som.. men varför handlar helt plötsligt saken om fet text? har inte varenda människa rätt att få skriva som man vill? Då kanske ni skulle skaffa en riktig text-polis :)
    Sen kan man ju tycka att om man vill delta i en debatt på ett forum så bör man hålla sig till de oskrivna regler som gäller, påtalar folk (om och om igen) att man är störande så är det folkvett att justera sig så att man inte irriterar folk.  Uppenbart att det inte faller i god jord det du håller på med.
  • Sandra1990a
    Anonym (hohoo) skrev 2013-07-19 12:58:25 följande:
    Sen kan man ju tycka att om man vill delta i en debatt på ett forum så bör man hålla sig till de oskrivna regler som gäller, påtalar folk (om och om igen) att man är störande så är det folkvett att justera sig så att man inte irriterar folk.  Uppenbart att det inte faller i god jord det du håller på med.
    klart folk gaggar ihop sig när de stör sig på EN person men för det tycker jag då fan att man skulle få skriva hur man vill och stör det andra så kanske de skulle sluta bry sig ett slag och tänka på själva tråden lixom.. Det e ingen som ens behöver läsa min feta stil om det e så att folk stör sig så mycket på den.. gör inget att ni hoppas över den :)
  • Anonym (hohoo)
    Sandra1990a skrev 2013-07-19 13:02:03 följande:
    klart folk gaggar ihop sig när de stör sig på EN person men för det tycker jag då fan att man skulle få skriva hur man vill och stör det andra så kanske de skulle sluta bry sig ett slag och tänka på själva tråden lixom.. Det e ingen som ens behöver läsa min feta stil om det e så att folk stör sig så mycket på den.. gör inget att ni hoppas över den :)
    Nä på så sätt är det en fördel för du skriver så korkade saker att det är enklare att hoppa över dina dumdum-inlägg.
  • Sandra1990a
    Anonym (hohoo) skrev 2013-07-19 13:07:35 följande:
    Nä på så sätt är det en fördel för du skriver så korkade saker att det är enklare att hoppa över dina dumdum-inlägg.
    jag märker det ;) du svarar ju fortfarande på dom :)
  • Anonym (bravo!)
    h8him skrev 2013-07-19 10:59:58 följande:
    Nej, man använder fet text för att man vill att texten ska få uppmärksamhet. Skriver man med stora bokstäver skriker man. Hon skriver som normalt folk, men alla verkar inte kunna skrivreglerna.
    Var sparsam med kursiv och fet stil samt andra markeringar. Använd kursiv stil endast i enstaka ord, inte i långa meningar. 

Källa: http://www.sprakradet.se/kapitel1-skrivregler

Så, nu vet vi att det är Sandra och h8him som inte kan skrivreglerna. 
  • Sandra1990a
    Anonym (bravo!) skrev 2013-07-19 15:54:18 följande:
    Var sparsam med kursiv och fet stil samt andra markeringar. Använd kursiv stil endast i enstaka ord, inte i långa meningar. 

Källa: www.sprakradet.se/kapitel1-skrivregler

Så, nu vet vi att det är Sandra och h8him som inte kan skrivreglerna. 
    Men orka :D hehe att ni orkar hålla på fortfarande.. jag skrev fet text för att jag ville.. mer var det inte.. och om det inte råkar vara korrekt men vad fan gör det när man vill skriva som man sj känner?
  • Anonym (bravo!)
    Sandra1990a skrev 2013-07-19 15:58:53 följande:
    Men orka :D hehe att ni orkar hålla på fortfarande.. jag skrev fet text för att jag ville.. mer var det inte.. och om det inte råkar vara korrekt men vad fan gör det när man vill skriva som man sj känner?
    Jag vände mig inte till dig, utan till personen som ansåg att du skrev korrekt och resten av skribenterna inte kunde skrivreglerna. 
    Har du slutat med fet kursivstil nu så fine!

• Sandra1990a
    Anonym (bravo!) skrev 2013-07-19 16:01:06 följande:
    Jag vände mig inte till dig, utan till personen som ansåg att du skrev korrekt och resten av skribenterna inte kunde skrivreglerna. 
    Har du slutat med fet kursivstil nu så fine!

Ja jag antar det för att slippa höra folk påstå vem som har rätt eller fel :)
Svar på tråden Nu passar det..