• Anonym (Psykopat!?)

Hon så att mina barn kommer bli psykopater pga vår hobby!!

Min väninna var på besök hos oss igår. Mina barn gillar verkligen henne och hon gillar dom. Nu under sommaren har vi så mycket flugor hemma att jag och barnen bestämde oss för att ha lite kul åt eländet.. Vi fångar in flugor, levande och döda och gör typ serier av dom. Har sett de på nån bild för länge länge sedan. På ett papper ritar vi en bakgrund och sen limmar vi fast flugorna och de blir superkul. Dottern ritade en väg med en cykel och limma fast flugan. Hahaha, en fluga som flaxar med vingarna och cyklar. Barnen visade några av sina mästerverk för min väninna som såg lite äcklad ut. När lilla sonen säger att de ser roligare ut när flugorna fortfarande levde och flaxa med vingarna såg jag hur arg hon blev, men hon sa inget. Sen tog barnen fram vår hemmagjorda räcerbana och burken med flugor och bad väninnan välja en fluga, men hon ville inte. Så barnen tog två och ryckte av dom vingarna och lät dom springa på banan för att se vilken som var snabbast. Då blev min väninna helt jävla galen och skäller på barnen att de är djurplågeri och att vi är sjuka i huvudet. Hon sa att jag lär barnen bli empatilösa psykopater!! Jag är så jävla arg på henne!! De är ju bara flugor! Hur äckliga djur som helst! Vad spelar de för roll? Stora tösen vill inte leka med flugorna längre och är ledsen över de väninnan sa! Hur ska jag få min väninna att komma till sina sinnes fulla bruk?

• Svar på tråden Hon så att mina barn kommer bli psykopater pga vår hobby!!
  • Zuzanne

Ja det är sjukt, vidrigt och empatilöst att rycka av vingarna på LEVANDE flugor. Du är lätt psykopat. Argumentet att de är "äckliga" är ju samma argument som användes när man bl.a. gasade ihjäl judar. Skulle det vara okej att jag gick och lemlästade småbarn för att jag tycker att de är äckliga? Nej. Hoppas dina barn lär sig att du är den som gör fel och inte tar efter ditt sjuka beteende.

• Lindsey Egot NO1
    Zuzanne skrev 2013-08-12 18:51:40 följande:

Ja det är sjukt, vidrigt och empatilöst att rycka av vingarna på LEVANDE flugor. Du är lätt psykopat. Argumentet att de är "äckliga" är ju samma argument som användes när man bl.a. gasade ihjäl judar. Skulle det vara okej att jag gick och lemlästade småbarn för att jag tycker att de är äckliga? Nej. Hoppas dina barn lär sig att du är den som gör fel och inte tar efter ditt sjuka beteende.

Men herregud det är ett skämt!

Men visst ohyra får man skada!
  • Dimisi
    Glesmustaschio skrev 2013-08-05 20:38:26 följande:
    Jag var ett elakt barn, och det är ingenting jag är stolt över, men det är ingenting jag kommer att göra om. 
    Det var faktiskt jag oxå.Skäms Men nu är jag helt tvärtom, vegetarian och engagerad för utsatta på olika sätt. Bär till och med ut insekter ibland om jag hinner/orkar, dock inte flugor.
  • Dimisi
    Lindsey Egot NO1 skrev 2013-08-05 21:20:15 följande:
    Min mamma bodde ute på landet och det var flugor som bara den i början av sommaren. Mamma dödade dom men lät de ligga kvar. Riktigt äckligt men tillslut kom det inga flugor och vi tror det var pga att de såg sina släktingar liggandes döda i fönstren.
    Hos oss samlas det oxå flugor på ett papper under kvällens gång. Men det verkar inte ha någon avskräckande effekt. Tvärtom! Det händer ganska ofta att en fluga vi inte har hunnit slå ihjäl än sätter på nån av de döda! Nekrofiler är de! SkrikandesKräks
  • Robespierre

Man lär sig ngt nytt varje dag (Dimisi) Nekrofilflugor haha

From dream to dream we have always been, like an everflowing stream
  • Ojsan

Vi använder flugfångare, klisterremsor som hänger från taket som flugorna fastnar på. Det är inte långt ifrån vad TS gör, men jag har faktiskt aldrig tänkt det som djurplågeri

• Dimisi
    Idis skrev 2013-08-05 19:03:08 följande:
    Har ni forskning som styrker att flugor varken känner smärta, ångest eller rädsla?
    Så här säger en forskare:

– Flugorna har ingen ryggrad, det är
    därför man får experimentera med dem
    utan etiska problem.

Källa:  http://www4.lu.se/upload/LUPDF/lum/lum0705.pdf
  • Lindsey Egot NO1
    Dimisi skrev 2013-08-15 00:29:21 följande:
    Så här säger en forskare:

? Flugorna har ingen ryggrad, det är
    därför man får experimentera med dem
    utan etiska problem.

Källa:  http://www4.lu.se/upload/LUPDF/lum/lum0705.pdf
    Så nu är det bara att rycka ben och vingar av dom äckliga krypen.

Visste ni om att när en fluga sätter sig på de mat är det första den för när den sätter ner sin lilla snabel är att den spyr upp sin magsaft så din mat blir mjuk och flytande precis där snabeln är så den kan suga upp det flytande. Det är riktiga vidriga djur och jag äter aldrig mat som en flyga suttit på utan skär bort eller slänger.
  • petrina

Jag skulle då aldrig låta min son göra något kryp illa. Att döda en mygga spindel eller fluga direkt är en helt annan sak. De känner ingen smärta. För mig är det en del av uppfostran. Man drar inte andra barn i håret även om de överlever detta. Samma gäller kryp de överlever men smärtan??? Barn skall läras att vissa saker gör ont och att man skall respektera allt levande. Visa empati även mot äklicka kryp.

Din vän reagerade nog eftersom barn med störningar, allvarliga sådana brukar börja med att dra vingar/ben på kryp o morrhår från katter sen blir det saktare värre.

Med detta menar ja inte något elakt om dina barn de gör bara va du lärt dom men tycker du ska tänka efter lite. Barn ser saker på ett annat sätt än vi vuxna. Dina barn kanske förstår skillnaden mellan en fluga o en spindels ben men alla gör inte det.

Kanske kan va en idé att bara använda de döda flugorna i ert konst?

Jag hoppas du tar ett snack med dina barn o sedan kollar upp med en kunnig om saken.

Detta KAN vara ALLVARLIGT skadande beteende beroende på dina barns utveckling. Något att tänka på!

• Lindsey Egot NO1
    maritbinge skrev 2013-08-15 01:41:35 följande:

TS, du verkar helt empatistörd. 

Ja du läs hela tråden så hade du sluppit göra bort dig!
  • maritbinge
    Lindsey Egot NO1 skrev 2013-08-15 10:40:27 följande:
    Ja du läs hela tråden så hade du sluppit göra bort dig!
    Anta att du säger till ditt barn att det är ok att döda och plåga, för att därefter ge henne en lista med undantag (vilka hon inte får döda). Tänk dig nu att du säger att alla liv har ett värde, och därefter ger henne en lista med arter som man blir så illa tvungen att döda i alla fall (bakterier, flugor etc). Vilket tror du är det bästa alternativet för att fostra henne till en ansvarsfull människa som respekterar andra?

• Lindsey Egot NO1
    maritbinge skrev 2013-08-15 16:20:52 följande:
    Anta att du säger till ditt barn att det är ok att döda och plåga, för att därefter ge henne en lista med undantag (vilka hon inte får döda). Tänk dig nu att du säger att alla liv har ett värde, och därefter ger henne en lista med arter som man blir så illa tvungen att döda i alla fall (bakterier, flugor etc). Vilket tror du är det bästa alternativet för att fostra henne till en ansvarsfull människa som respekterar andra?

Ja tyvärr får man inte säga att man anser allas lika värde för stackars bakterie som alla föräldrar plågar genom att ge sina barn penicillin. Det är väl bättre att det får läka ut av sig själv eller låta barnen dö! Alla har ju rätt att existera även en amöba.
  • maritbinge
    Lindsey Egot NO1 skrev 2013-08-15 17:21:57 följande:
    Ja tyvärr får man inte säga att man anser allas lika värde för stackars bakterie som alla föräldrar plågar genom att ge sina barn penicillin. Det är väl bättre att det får läka ut av sig själv eller låta barnen dö! Alla har ju rätt att existera även en amöba.
    Jag är mållös. Läs mitt inlägg igen, långsamt.
  • Lindsey Egot NO1
    maritbinge skrev 2013-08-15 17:23:30 följande:
    Jag är mållös. Läs mitt inlägg igen, långsamt.
    Jo jag förstod fullt ut tack för att du påminner och jag kommenterade utifrån ett lika värde för alla existerande varelser. Tyvärr har inte alla varelser lika värde.
  • maritbinge
    Lindsey Egot NO1 skrev 2013-08-15 17:46:15 följande:
    Jo jag förstod fullt ut tack för att du påminner och jag kommenterade utifrån ett lika värde för alla existerande varelser. Tyvärr har inte alla varelser lika värde.
    Inte går det att diskutera med dig. Du kan ju inte greppa ett enkelt resonemang. Ja, ditt barn lär bli psykopat. Have fun.
  • Lindsey Egot NO1
    maritbinge skrev 2013-08-15 18:01:37 följande:
    Inte går det att diskutera med dig. Du kan ju inte greppa ett enkelt resonemang. Ja, ditt barn lär bli psykopat. Have fun.
    Haha! Ditt? Om man har flera hur går det då?

Och vart har jag skrivit att MINA barn torterar djur? JAG ÄR INTE TS SOM DU VERKAR TRO!
  • maritbinge
    Lindsey Egot NO1 skrev 2013-08-15 18:46:16 följande:
    Haha! Ditt? Om man har flera hur går det då?
    Och vart har jag skrivit att MINA barn torterar djur? JAG ÄR INTE TS SOM DU VERKAR TRO!
    Oj, vilken klant jag är.
Svar på tråden Hon så att mina barn kommer bli psykopater pga vår hobby!!