• Fatima

Nu ska vi fan ta tag i övervikten!

Trött på att byta om flera gånger om dagen, må ständigt dåligt speciellt när jag ser mina gamla kläder då jag va som smalast (64 kg)!
    Har en underbar man som peppar mig, idag väger jag 89 kg efter att jag har fått barn. Men nu gäller det, jag vill ha ett bra självförtroende och jag vill må bra!! Vet att det finns många där ute som mår dåligt men låt oss finnas för varandra och peppa varandra!
    Börja med å skriva in startvikt och målvikten, ni med bra tips till viktnedgång är välkomna. Jag är medlem i viktklubb och där räknar jag ut hur många kalorier jag bör få i mig, samt tar jag promenader varje dag! December 2013 kan jag nå mitt m

• Svar på tråden Nu ska vi fan ta tag i övervikten!
  • Lindsey Egot NO1
    Fatima skrev 2013-08-20 00:48:54 följande:

Hahaha, väg dig alltid på tom mage!

Vägde mig på fastande mage så 80,0 är dagens sanning. Så de där 0,2 kg var nutella frallan och yoghurten.
  • Fatima

Ungochgift

Välkommen :). Jag vägde 90 kg för nästan 3 veckor sen, nu ligger jag på 85 kg. När du väl börjar så vill du inte sluta!

• Mithi

Vilka metoder använder ni för att gå ner i vikt?

• UngOchGift
    Fatima skrev 2013-08-20 16:55:57 följande:
    Ungochgift

Välkommen :). Jag vägde 90 kg för nästan 3 veckor sen, nu ligger jag på 85 kg. När du väl börjar så vill du inte sluta!

Vad har du gjort för att gå ner då? :)
  • Fatima

Jag äter 1300 kalorier om dan, slutar äta efter 19.00. Samt går jag ut å går med barnvagnen varje dag innan frukost. Bränner ca 500 kalorier ( lägger till 20 % förbränning på grund av att jag promenerar med barnvagnen )

Bränner varje dag mellan 500-800 kalorier. På lördagar har ja min fria dag, då kan jag äta massa gott men det blir även en morgon promenad på lördag.

Det va svårt för mig i början men när ja såg resultat på vågen ville jag bara mer å mer.

Jag längtar tills jag hamnar på 68 kg, så vägde jag innan jag blev gravid..

• UngOchGift
    Fatima skrev 2013-08-21 00:50:46 följande:
    Jag äter 1300 kalorier om dan, slutar äta efter 19.00. Samt går jag ut å går med barnvagnen varje dag innan frukost. Bränner ca 500 kalorier ( lägger till 20 % förbränning på grund av att jag promenerar med barnvagnen )

Bränner varje dag mellan 500-800 kalorier. På lördagar har ja min fria dag, då kan jag äta massa gott men det blir även en morgon promenad på lördag.

Det va svårt för mig i början men när ja såg resultat på vågen ville jag bara mer å mer.

Frågan är.. när man jobbar/studerar hur man ska hinna/orka gå ut och gå på morgonen med.. ( är verkligen INTE en morgon människa!)
  • Fatima

Promenera till jobbet?

Det va jag inte med, men ändå blev jag en morgon människa

• Mithi
    Fatima skrev 2013-08-21 00:50:46 följande:

Promenerar du INNAN frukost? Äter du något före? 
    I skolan på våra idrott-, hälsa-, och friskvårdslektioner sa de att man ska äta frukost innan, annars förbränner man muskler (också). I måndags när jag var på gymmet fick jag höra samma sak. "Det är superbra att motionera, men glöm inte att äta något innan för det är ju fettet du vill förbränna, musklerna vill du ha kvar". Jag frågade aldrig om det men jag antog att hon menade samma sak som jag fick lära mig i skolan..
  • UngOchGift
    Fatima skrev 2013-08-21 08:25:51 följande:
    Promenera till jobbet?

Det va jag inte med, men ändå blev jag en morgon människa

Som vikarie så går det inte att gå till jobbet.. hinner ibland inte ens åka bil för att komma i tid;)
  • Fatima

Man bränner inte muskler om man tar en frukost direkt efteråt. Ta en eller två kopp kaffe samt ett stort glas vatten sen är det bara ut och gå.

Hade ja bränt muskler så hade ja haft massa träningsvärk, en gång brände ja mina muskler å vaknade med träningsvärk, då hade ja varit ute å gått med dn vännina i 2 timmar, alltså powerwalk i två timmar. Och det va inte skönt kan ja lova dig.

Jag går inte så raskt utan tar de lugnt, dricker massa vatten sen är de frukost som gäller.

Ungochgift: ta en kvällspromenad? Sluta äta efter 19.00 kl 21.00 kan du gå ut och ta 45 minuters promenad. Man kan äta massa på 1300 kalorier. Ja har aldrig mått så bra som ja gör just nu!!

På lördagar äter ja vad som helst å ändå går ja ner!

• Fatima
    UngOchGift skrev 2013-08-21 21:24:03 följande:

Det är det jag redan gör ;) hihi

Aa men jätte bra:)
  • Fatima

Hej allihop! Vill bara säga att jag har 3 kg kvar till min målvikt! Väger 71 kg! Hur går det för er andra??

• Arbetsmyran76

Fatima: tror du blandar ihop förbränna muskler pga energibrist och träningsvärk som man får pga att kroppen bygger nya muskelfibrer- det ena bra det andra dåligt. Det ena- nedbrytning, kan ske om kroppen inte har ngn annan energi att tillgå - t ex träna utan att tillföra energi i nära anslutning till träningen, det andra uppbyggande av musklerna - då får man träningsvärk

• mammagbg85

va roligt fatima, har du gått ner runt 20 kilo? på hur länge?
    på mindre kalorier och promenader?

• mammagbg85

va roligt fatima, har du gått ner runt 20 kilo? på hur länge?
    på mindre kalorier och promenader?

Svar på tråden Nu ska vi fan ta tag i övervikten!