vi som ruvar sommar 2013 :)
Hej jag och min sambo har försökt få barn under 5 års tid och nu håller vi äntligen på med vårt första ivf försök :)
Igår den 7 augusti fick jag insatt en fin blastocyst. Så tänkte vi ruvar kunde följas åt :)
Hej jag och min sambo har försökt få barn under 5 års tid och nu håller vi äntligen på med vårt första ivf försök :)
Igår den 7 augusti fick jag insatt en fin blastocyst. Så tänkte vi ruvar kunde följas åt :)
Fick samtal nu och inget av de tre dela sig som de skulle så får inget insatt . Blir att avbryta denna behandling o vänta o se när vi får påbörja ny.
Neeeeeej men usch !!!:( Tycker så synd om er. Vad händer nu? Hur tar du de? ;( Kramar
Det är mycket värre denna gången känner mig helt knäckt eftersom jag mått så dåligt under tiden med sprutorna sen äggplock som gjorde så ont. Jag hade hellre tagit ett minus än detta kpnstigt som de låter så nu väntar vi ett tag.
Usch ja men det förstår jag :( Det gör ni rätt i. Unna dej ett glas vin och försök tänka på annat fast det är svårt. Förstår din frustration när man bara vill få ett litet barn. Har dom gett någon förklaring varför det blev som de blev denna gång? :( säg till om jag kan göra något :( kramar
Hej fick besked idag att vi får påbörja så nu ger vi oss in i karusellen igen fast med menopur. Börjar spruta idag och skall på ul på lördag :) än har vi inte gett upp hoppet. Hur går de för dig kärleksdröm ?:) har tänkt mycket på dig o hoppas du växer o gror :)
Åh så otroligt mysigt längtar till de blir vår tur :) är så glad för er skull :) när är du beräknad ? :)
Är beräknad till den 26e april så kommer bli en underbar vår! Hihi men snart sitter du där med kulan i vädret. :)
hej på er, härligt att höra att det går bra för dig kärleksdröm! spännande! håller tummarna nu för er mirror! jag ska in imorn o få två tillbaka, nya tag nu!
Kom och tänka på det. Ska ni ha långa el korta protokollet ??
Va roligt att höra mrs we. :) nu håller vi tummarna :). Vad har du tagit för medicin osv ?. Jag har korta protokollet med menopur och orgalutran. Var på ultraljudet igår o de såg bra ut men ska fortsätta lite till med sprutorna :) så på tisdag ska vi ner igen o antagligen då få veta när vi ska plocka äggen. De da att de blir anragligen torsdag eller fredag nästa vecka :)
Åh vad skönt att ni fick korta proto kollet, Hoppas nu att dom växer till sig o blir många bra blåsor. Men känns som de kommer gå bra för er nu.
inga tabletter eller ngt för min del, känns skönt. vi kör insättning av fryst embryo i ostimulerad cykel. känns bra på ngt sätt att vila från all medicinering och testa så nära naturlig väg som vi ivf:are kan komma :) testdag nästa torsdag så håller tummarna men jag kommer förstås testa tidigare, kan verkligen inte bärga mig...
Åh va skönt :) håller tummarna för att de går denna gång. Själv fick jag ut 8 fina ägg ska ringa imorgon och se hur många som blev befruktade och när de isåfall blir insättning :)
det låter bra mirror, hur gick det med insättningen? Snart? Jag är på rd 10 och känner förtvivlan idag, har varit positiv tidigare men den känslan har svikit nu...
utav de 8 vi fick ut blev 2 befruktade skulle kommit ner igår (lördag) och sätta in men de ringde och sa de inte delat sig som de ska så blev inget denna gången iheller. är så trött på de . så nu väntar vi till efter årsskiftet innan vi kör igång igen :(( Jag håller tummar och tår för er mrs we
Läkaren ska ringa mig idag ang ny behandling i början på nästa år och ska säga jag vill ha långt protokoll igen för fick bäst resultat med de. har ju varit så här :
1 ggr långtprotokoll spruta med synarelnässpray i 1 mån börja sen med puregon sprutor i en vecka plocka ut 16 ägg varav 10 blev befruktade . de odla dem i 5 dagar och 8 befruktade ägg klara sig till blastocyst stadiet och fick tillbaka ett en blev minus.
2 ggr kort börja spruta med gonal-f på 2 mensdagen spruta i 10 dagar va på äggplock och fick ut 5 varav 1 blev befruktat men dela sig inte som de skulle så de avbröt behandlingen
3 ggr börja spruta med menopur på 2 mensdagen äggplock efter 9 dagar äggplock och fick ut 8 varav 2 blev befrukade men inget dela sig som de skulle avbröten behandling.
så tror min kropp behöver de långa protokollet
Ja det låter bäst med det långa protokollet. Men usch vad jag lider med dig att gå igenom all den medicinering utan att det blev något. Så ledsamt.
Fy fan rent ut sagt vad man ska gå igenom. Det hade varit en sak om man vetat att det någon gång kommer sluta lyckligt. Men alla dessa tårar, all denna längtan, alla dessa misslyckanden... Det förstör en ju som människa. Jag är inte mig själv, känner mig olycklig, ledsen och uppgiven. Och då har jag ens inte gått på massa sprutor eller sprayning sedan i somras. Jag vill känna mig positiv men känner mig skör vågar inte tro på att det ska hända.
Jag har testdag på torsdag, men har redan börjat testa dum som jag är och eftersom det är negativt än så länge så är det just negativ energi som blåser genom mig idag. Men mensen har iaf inte kommit.
Jag är så fruktansvärt ostrukturerad av mig och vill egentligen inte tänka på allt detta så därför har jag svårt att hålla räkningen och koll på ordningen. Vet bara att jag har fått två missfall (tidiga, vecka 5 båda två) och har genomgått två IVF:er varav första omgången blev två fet och nu är vi inne på andra fet på omgång 2. Har ett ägg kvar. Har fått återföra två embryon denna gång och gjorde så sist gång också.
Det mest frustrerande för mig är att det finns inga fel på varken mig eller mannen. Men ändå vill det inte fastna. Vi har försökt få barn i 4-5 år. Känns som om det vilar en förbannelse över mig. Jag lägger allt skuld på mig själv även om min hjärna säger annat...
Hej var längesedan jag var inne här. Behövde bara komma i bort från allt. Hur har det gått mrs wee? Vi har tagit tag i det igen med långt protokoll och var på är ingen går och fick ut 19 ägg. Dem ringde idag och meddela att 15 var mogna och 12 hade blivit befruktade. De blir insättning om 4 dagar alltså blasocyst på onsdag. Men är så rädd de ska ringa och säga att inga delar sig som det skall. Det måste va hemskt att inte få svar på varför de inte går. På de sättet är jag ändå "glad" att vi vet att sambon s spermier inte är bra, vi vet ju i alla fall varför. :/.