När det gäller värme är det ju minst lika viktigt vad du har på barnet under overallen, men det vet du ju säkert. Jag har tre barn och har använt Pop, Reima, Molo och Isbjörn. Favoriten är alla gånger Isbjörn, men minsta barnet hade Molo den vinter han var drygt ett år och höll sig varm utan större problem. Däremot upplevde jag den lite väl tight i resåren i benen, vilket gjorde att den kunde vara svår att få över kängorna och omöjlig att få över slalompjäxorna (yes, han gjorde tidig debut i backen).
Under brukar vi ha ett ullunderställ och sedan ett mellanlager i ullfrotté om det är lite kallare ute, och det funkar fint. En fleeceväst kan vara enkelt och smidigt att komplettera med de kallare dagarna också, värmer bålen bra.
Riktigt kalla skiddagar har vi ibland haft både ett fleeceset (fullkomligt älskar Houdinis, så det har vi alltid en uppsättning) och sedan en ullfrottéoverall över innan overallen har åkt på. Vantar skulle jag helt klart rekommendera Hestra, även om jag älskar nästan alla kläder Isbjörn gör, så tycker jag inte att de lyckas lika bra med sina vantar. En tunn ullvante under om det behövs, och tänk på att även om zip-varianten är smidig så blir den alltid lite kallare.
På fötterna har vi kört med Kamik till kidsen de senaste åren. Håller värmen bra, men vi har ibland fått lite måndagsex och även om butiken givetvis hävdar att de aldrig fått reklamationer förr så är jag lite tveksam till kvalitén. Men som sagt, fötterna har varit varma och goa och fodret/innerskon går att ta ur för att torka. I övrigt har vi använt Viking, Superfit, Ecco och Kavat och allmänna reflektioner är väl att Viking har en tendens att lukta illa lättare än andra (gäller säkert inte riktigt små barn, men när de blir några år äldre) och att barnen har frusit i Kavat. Återstår att se vad vi testar i år. :)