• Anonym (.....)

    Överreagerade min kompis?

    I lördags var jag ute på korgen och hade jätte kul hela natten lång. Jag följde med en kille hem den kvällen och hade sex men senare mådde jag lite dåligt så jag ville bara gå hem eller sova någon annan stans så jag ringde min kompis då var kl 5 på natten visserligen. Men jag mådde verkligen inte bra och orkade inte gå hem ensam cirka 2 mil när det var mörkt. Så jag ringde då min kompis men hon svarade inte så jag började smått gå hem. På vägen så får jag världens arga sms att jag ska skämmas att jag ringer och väcker folk 5 på morgonen. Jag bad om ursäkt och sa att jag var i hennes kvarter och vågade inte gå hem ensam. Då sa hon att man fortfarande inte ringer 5 på morgonen men att jag kunde komma upp om det så behövdes. Jag valde då att inte gå dit för att hon verkade så sur och ville inte skapa mer dålig stämning. 

    Så jag gick hela vägen hem själv när det var halvmörkt ute och kallt.

    När jag kom hem var jag helt säker på att hon hade skrivit och wainat på twitter vilket hon hade gjort. Hon skrev det riktat till mig och hon vet att jag kan läsa det. Hon skrev iaf att ''jag'' borde skämmas som ringer henne och väcker. Sen började vi bråka om detta och hon verkade inte ett dugg fatta och bry sig. 

    En gång i tiden var vi ungefär bästisar nu har hon raderat mig på facebook och bett mig flyga och fara och aldrig mer kontakta henne.

    Gjorde jag verkligen fel? Jag har aldrig ringt henne om det verkligen inte behövdes så sent. Har aldrig ringt henne någon annan gång så ''sent''

    Överreagerade hon en smula?  

  • Svar på tråden Överreagerade min kompis?
  • Gullebulle25
    Anonym (.....) skrev 2013-08-13 18:24:21 följande:
    I lördags var jag ute på korgen och hade jätte kul hela natten lång. Jag följde med en kille hem den kvällen och hade sex men senare mådde jag lite dåligt så jag ville bara gå hem eller sova någon annan stans så jag ringde min kompis då var kl 5 på natten visserligen. Men jag mådde verkligen inte bra och orkade inte gå hem ensam cirka 2 mil när det var mörkt. Så jag ringde då min kompis men hon svarade inte så jag började smått gå hem. På vägen så får jag världens arga sms att jag ska skämmas att jag ringer och väcker folk 5 på morgonen. Jag bad om ursäkt och sa att jag var i hennes kvarter och vågade inte gå hem ensam. Då sa hon att man fortfarande inte ringer 5 på morgonen men att jag kunde komma upp om det så behövdes. Jag valde då att inte gå dit för att hon verkade så sur och ville inte skapa mer dålig stämning. 

    Så jag gick hela vägen hem själv när det var halvmörkt ute och kallt.

    När jag kom hem var jag helt säker på att hon hade skrivit och wainat på twitter vilket hon hade gjort. Hon skrev det riktat till mig och hon vet att jag kan läsa det. Hon skrev iaf att ''jag'' borde skämmas som ringer henne och väcker. Sen började vi bråka om detta och hon verkade inte ett dugg fatta och bry sig. 

    En gång i tiden var vi ungefär bästisar nu har hon raderat mig på facebook och bett mig flyga och fara och aldrig mer kontakta henne.

    Gjorde jag verkligen fel? Jag har aldrig ringt henne om det verkligen inte behövdes så sent. Har aldrig ringt henne någon annan gång så ''sent''

    Överreagerade hon en smula?  
    Hon överreagerade som själva faaaaan ja! pinsamt att uppföra sig som en dramaqueen. måste ligga nåt annat bakom...
  • molly50
    gertie skrev 2013-08-15 08:07:57 följande:
    Rädd/ledsen? Lät mer som att ts var dyngfull och lat och inte orkade gå 2 mil hem. 

    Men du,2 mil kan nog vara nog så jobbigt att gå även om man är nykter.
    Men nu verkade det inte vara fylla och lathet som var problemet här,om man läser vad TS har skrivit.
    Hon skrev att något ganska allvarligt hade hänt och att hon behövde prata. Och då tycker i alla fall jag att man,om man är en riktig vän,ska ställa upp.
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • Sebastian72

    Nu vet jag inte hur gamla ni är, men när jag var singel och 20-25 kunde polare ramla in närsom och jag skulle med glädje ta hand om dom.

    Nu, 15 år senare, tror jag att jag skulle blivit lite trött på någon som inte kan hantera ett nattragg eller en taxifärd hem.

    Vid en RIKTIG kris kan alla så klart ringa vid vilken tid som helst. 

  • Oktoberr

    Dålig kompis! Alla mina vänner är välkomna till mig vilken tid på dygnet det än är, speciellt om det är på natten.

  • Poison82

    Det kan ju inte ha varit speciellt farligt då du ändå valde att gå hem när hon sa att du kunde komma upp. Du kan ju inte förvänta dig att hon ska hoppa och studsa av glädje när du väcker henne mitt i natten. Men att först väcka henne för att be om att få komma dit och sen inte gå dit, då hade jag fan med blivit sur

  • Åsa
    Sebastian72 skrev 2013-08-15 11:51:51 följande:
    Nu vet jag inte hur gamla ni är, men när jag var singel och 20-25 kunde polare ramla in närsom och jag skulle med glädje ta hand om dom.

    Nu, 15 år senare, tror jag att jag skulle blivit lite trött på någon som inte kan hantera ett nattragg eller en taxifärd hem.

    Vid en RIKTIG kris kan alla så klart ringa vid vilken tid som helst. 
    Ungefär så jag resonerar.
  • Åsa
    Åsa skrev 2013-08-15 13:36:18 följande:
    Ungefär så jag resonerar.
    Däremot skulle jag inte få för mig att tråka ut min omgivning via sociala media med min irritation.
  • lollisen

    Men hon skrev ju att du kunde komma upp? Varför valde du att fortsätta striden?

    Hade jag blivit väckt och inte förstått att det låg annat bakom än fylla, så hade jag säkert kunnat skicka ett lite halvsurt sms tillbaka. Inte för att jag är en dålig människa, utan för att jag har ett hiskeligt taskigt humör när jag är nyvaken och icke utsövd.
    Sedan hade jag självklart erbjudit vännen att komma hem till mig. Hade vännen då avvisat och tjurat ihop, så hade jag trott att det var ett fyllesamtal och att vännen är omogen. Typ...


    Per Aspera ad Astra!
  • Tealhawk

    Lika bra att hon slutat kontaktat dig. Vem skulle vilja ha ett sånt fån som vän?


    These are not the droids you're looking for
  • Mizca

    Jag är just nu mest nyfiken på hur det har gått med dig och din vän? Har ni kunnat reda ut detta eller är det som om att ni aldrig känt varandra?

    TS är rätt dålig på att kommentera här inne själv så man undrar lite vad som händer nu.  

  • Anonym (ja)
    Anonym (.....) skrev 2013-08-13 18:24:21 följande:
    I lördags var jag ute på korgen och hade jätte kul hela natten lång. Jag följde med en kille hem den kvällen och hade sex men senare mådde jag lite dåligt så jag ville bara gå hem eller sova någon annan stans så jag ringde min kompis då var kl 5 på natten visserligen. Men jag mådde verkligen inte bra och orkade inte gå hem ensam cirka 2 mil när det var mörkt. Så jag ringde då min kompis men hon svarade inte så jag började smått gå hem. På vägen så får jag världens arga sms att jag ska skämmas att jag ringer och väcker folk 5 på morgonen. Jag bad om ursäkt och sa att jag var i hennes kvarter och vågade inte gå hem ensam. Då sa hon att man fortfarande inte ringer 5 på morgonen men att jag kunde komma upp om det så behövdes. Jag valde då att inte gå dit för att hon verkade så sur och ville inte skapa mer dålig stämning. 

    Så jag gick hela vägen hem själv när det var halvmörkt ute och kallt.

    När jag kom hem var jag helt säker på att hon hade skrivit och wainat på twitter vilket hon hade gjort. Hon skrev det riktat till mig och hon vet att jag kan läsa det. Hon skrev iaf att ''jag'' borde skämmas som ringer henne och väcker. Sen började vi bråka om detta och hon verkade inte ett dugg fatta och bry sig. 

    En gång i tiden var vi ungefär bästisar nu har hon raderat mig på facebook och bett mig flyga och fara och aldrig mer kontakta henne.

    Gjorde jag verkligen fel? Jag har aldrig ringt henne om det verkligen inte behövdes så sent. Har aldrig ringt henne någon annan gång så ''sent''

    Överreagerade hon en smula?  
    Ja, jag tycker att hon överreagerar. Alla har rätt att bli sura om de blir väckta 5 på morgonen, men man behöver inte skälla och gorma och sedan twittra om det. Man ställer upp för sina vänner.
  • Reclaimyourself
    gertie skrev 2013-08-15 08:07:57 följande:
    Rädd/ledsen? Lät mer som att ts var dyngfull och lat och inte orkade gå 2 mil hem. 
    Men vafan, två MIL är ju omänskligt långt att gå, speciellt om man varit ute hela natten, druckit, samt är ledsen för saker som hänt under natten! Hade det varit två kilometer hade det varit en annan sak! 

    Jag tycker att många här i tråden överreagerar och är taskiga mot TS;  vi vet inte vad som hände med killen och med kompisarna som försvann, TS är väldigt ung, och vem som helst kan göra det misstaget hon gjort! Sedan har jag full förståelse för att man kan bli jättesur av att bli väckt kl 5 en söndagmorgon- och SPECIELLT om man INTE har jobb eller barn!! För då ska man ju ändå snart gå upp! Har man inte det så vill man väl sova ut en söndag och inte bli väckt kl 5. Kompisen betedde sig som en omogen fjortis som outade TS på Twitter och FB, men som sagt, de är båda unga och omogna.

    PS. Jag vet att tråden är jättegammal, men jag har läst den med stort intresse och kände att jag ville svara.
  • Anonym (fdPåJakt)
    Reclaimyourself skrev 2024-03-25 09:52:33 följande:
    Men vafan, två MIL är ju omänskligt långt att gå, speciellt om man varit ute hela natten, druckit, samt är ledsen för saker som hänt under natten! Hade det varit två kilometer hade det varit en annan sak! 

    Jag tycker att många här i tråden överreagerar och är taskiga mot TS;  vi vet inte vad som hände med killen och med kompisarna som försvann, TS är väldigt ung, och vem som helst kan göra det misstaget hon gjort! Sedan har jag full förståelse för att man kan bli jättesur av att bli väckt kl 5 en söndagmorgon- och SPECIELLT om man INTE har jobb eller barn!! För då ska man ju ändå snart gå upp! Har man inte det så vill man väl sova ut en söndag och inte bli väckt kl 5. Kompisen betedde sig som en omogen fjortis som outade TS på Twitter och FB, men som sagt, de är båda unga och omogna.

    PS. Jag vet att tråden är jättegammal, men jag har läst den med stort intresse och kände att jag ville svara.
    Tråden är 11 år gammal... tror inte att du behöver fundera på och lägga energi på detta.
Svar på tråden Överreagerade min kompis?