• Anonym (Mamma till 2)

    Hur bli av med mammaflubbet??

    Jag tränar och tränar men jag har fortfarande som en flärp kvar p magen som jag kan vika över byxorna, det är delvis fett delvis löst skin. Jag äter mindre och gör allt som ska ta bort sista men hur jag än gör så försvinner inte det sista så att magrutorna syns. Vad har jag missat?

  • Svar på tråden Hur bli av med mammaflubbet??
  • Träningsexpert Elmina

    Hej

    Hur tränar du idag?

    Den bästa träningen för att förlora kroppsfett med samtidigt behålla muskelmassa är tung styrketräning och intervallträning. Men det viktigaste är att du inte får i dig för mycket energi genom maten. Ät mycket magra mjölkprodukter, magert kött, fisk, skaldjur och ägg.

    Stressa så lite som möjligt och se till att sova tillräckligt.

    Lycka till 


  • Anonym (Mamma till 2)

    Just nu tränar jag bara hemma, många olika tabata varianter. Fast ibland flera pass om dagen. Allt från crunches till squats. Jag har en app som skulle hjälpa mig med maten men den har tyvärr inte ställt in sig efter lchf själv utan jag måste fylla i antal gram och jag kan inte alla olika gram man bör äta, vet att man ska äta Max 50gram kolhydrater för att de ska få heta lchf och att man ska äta 1gram protein/ kg kroppsvikt men fett är ett frågetecken. Jag är inte överviktig utan bara lite extra på magen som jag vill ha bort väger 55kg och är 167cm.

  • Träningsexpert Elmina

    Hej igen

    Härligt att du hittat olika sätt att träna på hemma! Det räcker utmärkt att träna i hemmet.

    Jag skulle råda dig till att iaf äta 1800-2000 kcal om dagen så att du orkar träna effektivt. Fettet kring magen kommer att försvinna men det tar tid om man väljer den långsamma och hälsosamma vägen. Du kan gott öka på proteininnehållet i din kost till 2 g per kg kroppsvikt och dag.

     


Svar på tråden Hur bli av med mammaflubbet??