• ikii84

Birma vs ragdoll?

Vilken ras ska man välja? För och nackdelar med de olika raserna?

• Svar på tråden Birma vs ragdoll?
  • Majsan70
    ikii84 skrev 2013-09-24 19:09:09 följande:
    Naaw så fina! Tror ni min bästa vän kan vara en birma?

Jag VET att det kan vara så. Jag har ju 6 stycken bästisar.
  • ikii84

Har lagt handpenning på en liten birma flicka nu. Jag hoppas på att det kommer bli bra.

• Birmafröken
    ikii84 skrev 2013-09-29 22:00:54 följande:
    Har lagt handpenning på en liten birma flicka nu. Jag hoppas på att det kommer bli bra.

Grattis, vad roligt! Vilken färg blev det och när får du hem henne?
  • ikii84

Hon är brunmaskerad och jag får hem henne dem 12 oktober tänkte döpa henne till Freja!

• Birmafröken
    ikii84 skrev 2013-09-30 00:37:42 följande:
    Hon är brunmaskerad och jag får hem henne dem 12 oktober tänkte döpa henne till Freja!

Brunmaskade birmor är jättefina och det är ju också själva ursprungsfärgen för rasen. Min första birma var också en brunmaskad hona. Sedan blev det en blåmaskad hona och min nuvarande birma är en rödmaskad hane.

Hoppas vi får se bilder på lilla Freja så småningom och höra hur det går!
  • Majsan70
    ikii84 skrev 2013-09-30 00:37:42 följande:

Oh så roligt!
    Alla mina är brunmaskade faktiskt. =)
  • ikii84

Igår var uppfödaren iväg för att veterinär besiktiga vaccinera o chippa min lilla flicka. Ringde mig sen helt förtvivlad att min lilla flicka var en pojke men det gör inget. Måste bara komma på ett nytt namn nu!

• Birmafröken
    ikii84 skrev 2013-10-03 11:29:53 följande:
    Igår var uppfödaren iväg för att veterinär besiktiga vaccinera o chippa min lilla flicka. Ringde mig sen helt förtvivlad att min lilla flicka var en pojke men det gör inget. Måste bara komma på ett nytt namn nu!

Haha , ja så kan det gå! jag har erfarenhet av både birmatjejer och birmakillar och kan intyga att de är precis lika underbara oavsett kön. En fördel med killar är ju att kastreringen blir ett mindre och billigare ingrepp.
  • ikii84
    Like holiday skrev 2013-10-03 16:25:04 följande:
    Frej kanske? 

Det är fint! Men tror han ska hets Tyke
Svar på tråden Birma vs ragdoll?