• Skånetös

Insemination hösten 2013

Någon som ska insemineras nu under hösten 2013? Vi har försökt bli gravida i 2,5 år och ingenting har hänt. Har inte hittats något fel på varken mig eller min sambo. Ska påbörja vår första insemination om ett par veckor. Hade varit roligt att följas åt.

• Svar på tråden Insemination hösten 2013
  • anno81

Tack ska ni ha, grattis till dig nightrose ! Mina grabbar föddes i v 29+5 så det var en överraskning kan jag säga. Blev akut snitt när läkaren kunde känna 2 små fötter.

• clin

Hej tjejer. Vår långa resa fortsätter lite till. Har gjort två ivf försök utan återföring. En med gonal f och en med menopur. Allt ser lysande ut, får ut många ägg o bra befrukting. Dock sedan händer något, embryon dör på dag 2-3. Detta är läkarna väldigt förvånade över. Men brukar ha något bekymmer på vägen om det resulterar i dåliga embryon. Enligt läkaren ska vi göra ett försök till nu med fostimon. Det finns inte så mycket information om detta läkemedel. Vi räknar med att starta i början av nästa år. Våra misslyckanden har tagit hårt på mig o varit nere i en svacka. Har varit sjukskriven i november men nu är jag på banan igen. Tack för omtanken. Kram

• Linda8110
    clin skrev 2014-12-02 13:07:18 följande:

Hej tjejer. Vår långa resa fortsätter lite till. Har gjort två ivf försök utan återföring. En med gonal f och en med menopur. Allt ser lysande ut, får ut många ägg o bra befrukting. Dock sedan händer något, embryon dör på dag 2-3. Detta är läkarna väldigt förvånade över. Men brukar ha något bekymmer på vägen om det resulterar i dåliga embryon. Enligt läkaren ska vi göra ett försök till nu med fostimon. Det finns inte så mycket information om detta läkemedel. Vi räknar med att starta i början av nästa år. Våra misslyckanden har tagit hårt på mig o varit nere i en svacka. Har varit sjukskriven i november men nu är jag på banan igen. Tack för omtanken. Kram

Ja vilken resa det är! Och vilka olika vägar den tar titt som tätt. Du är stark <3
  • Adina15
    anno81 skrev 2014-12-02 13:00:14 följande:

Tack ska ni ha, grattis till dig nightrose ! Mina grabbar föddes i v 29+5 så det var en överraskning kan jag säga. Blev akut snitt när läkaren kunde känna 2 små fötter.

Häftigt med två... Och stort grattis! Hoppas ni alla mår bra!

Tiden går verkligen snabbt...
  • Adina15
    clin skrev 2014-12-02 13:07:18 följande:

Jag förstår du varit nere, jag hoppas duu finner styrka och kraft att samla ny energi till nya försök. Dock har jag faktiskt inte hört att det skulle bero på vilka läkemedel man tar, mina läkare sa att det berodde snarare på matchning av ägg+ spermier. min make hade dels dåliga spermier men sen var matchningen inte heller optimal visade det sig, så vi gick över till IVF med donator... hade alltid samma typer av läkemedel dock. men det finns nog tusen läror på detta och jag önskar dig all lycka!
  • guldlock1980

Jag är också nyfiken! Vill gärna fortsätta se hur det går för alla, som jag ju har följts åt tillsammans med ganska länge. Själv går jag in i v 16 idag. Önskar alla varmt lycka till på det nya året!

• Skånetös

God fortsättning allihopa. Är i v 35 så nu är det inte långt kvar. Mår jätte bra och njuter för fullt. Anno81, hur är det med dina gossar? Guldlock, hur mår du? Snart dax för ultraljud :)

• clin

Får se mig som en kämpare än. Två ivf genomförda, som gett samma resultat. Bra ägg bra befruktning dock dör äggen på dag 2-3. Vi är inte berättigade donator för vi har för god kvalitet. Alla poäng kvar men får vi samma resultat med fostimon nästa gång har läkaren förvarnat om att dem har rättigheter att avbryta behandlingarna........

• guldlock1980

Skånetös: oj snart dax! Spännande :) Jag börjar må bra nu, har varit extremt illamående och sjukskriven pga detta en period. Nu är jag mycket piggare och har till och med orkat träna igen! Har hunnit med 3 ul och lyssnade på hjärtat i fredags. Rul blir den 19/2! :)

• guldlock1980

Clin: betyder det att ni ev får använda donator? Fortsätt kämpa, håller alla tummar jag kan för er!!

• Nightrose
    clin skrev 2015-01-19 15:13:47 följande:

Får se mig som en kämpare än. Två ivf genomförda, som gett samma resultat. Bra ägg bra befruktning dock dör äggen på dag 2-3. Vi är inte berättigade donator för vi har för god kvalitet. Alla poäng kvar men får vi samma resultat med fostimon nästa gång har läkaren förvarnat om att dem har rättigheter att avbryta behandlingarna........

Men får ni ställas i donationskön om det inte funkar?? Borde ni få! Så orättvist livet ska vara då! :/
    Skånetös skrev 2015-01-19 14:30:51 följande:

God fortsättning allihopa. Är i v 35 så nu är det inte långt kvar. Mår jätte bra och njuter för fullt. Anno81, hur är det med dina gossar? Guldlock, hur mår du? Snart dax för ultraljud :)

Nu är det inte långt kvar :) hejja heja!!

Min lille gosse är redan 8v. Tiden flyger fram...
  • Nightrose

Men får ni ställas i donationskön om det inte funkar?? Borde ni få! Så orättvist livet ska vara då! :/

• Adina15

du ÄR en kämpare, men ge inte upp!!

jag och maken gjorde också 3 ivf som fick dåliga resultat, maken hade svaga simmare men ändå tillräckligt bra för att inte gå vidare med donator. vi fick på egen hand gå vidare med inseminationer och ivf med donator. det har tagit 6 år men jag är nu i v 14 och givetvis svävar jag på moln, hur trasig jag än må ha varit under perioder av dessa hemska år som varit.
    Men med det menar jag verkligen- ge inte upp!!!
    kram
  • Adina15
    Nightrose skrev 2015-01-21 14:37:49 följande:

grattis Nightrose! fantastiskt vad fort tiden gått så här med facit i hand!!!
  • anno81

skånetös: nu är det inte långt kvar tills du får hålla din bebisGlad.
    all är bra med mina pojkar. de väger 3,5 kg nu.

clin: du/ni är riktga kämpar!! hoppas de kan lösa det nu så ni får er bebis. har ni pratat om hur ni ska göra ifall det inte funkar?

Svar på tråden Insemination hösten 2013