• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Följer du nobelprissändningen?
  • Mercurialis

    Annat: Jag följer inte sändningen live eftersom det inte funkar med mitt jobb men så fort jag har en paus under dagen så kollar jag nyheterna. 

    Mest spännande är fysikpriset och litteraturpriset. 


    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Aniiee

    Nej, jag tittade inte och kommer troligen inte göra det heller, idag. Får leta upp det sen när jag känner att jag har lust (för mycket i skallen idag). Fysik, litteratur och medicin är intressantast, om än kanske inte spännande per se.


    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • fluu

    Nej, jag läser om det efteråt istället.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

    Händer dock ibland att jag bevakar litteraturpriset eftersom jag tycker att det är intressantast.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • stickkontakt

    Jag brukar alltid följa så många jag hinner. Fysikpriset missar jag inte, har sett den sändningen varje år länge. Idag var det riktigt spännande och ett välförtjänt pris tycker jag. 

  • Mentat

    Jag brukar med intresse ta del av vilka som får prisen men de klart viktigaste är vetenskapspriserna. Tyvärr är de normalt sett de som får minst uppmärksamhet, troligen för att jouornalisterna har svårt att förklara vad forskningen går ut på och varför den är viktig.

    Ändå är det ju så att det är de vetenskapliga priserna som förändrar världen. Litteraturpriset kan gå till närmast vem som helst och just därför blir det ofta en diskussion kring vilket land pristagaren kommer ifrån eller dennes kön.

    Fredspriset är mer politiskt och ger upphov till en hel del diskussioner men är sällan något som har förändrat världen så som vetenskapspriserna kan göra.

Svar på tråden Följer du nobelprissändningen?