• incka

BF mars 2014, Göteborg

Hej!

Jag är ny här och vet inte riktigt hur allt fungerar. Det är möjligt att det redan finns en tråd med det här ämnet, men när jag sökte kunde jag ingen hitta. Upplys mig om jag gör fel :)

Hursomhelst, jag väntar första barnet (bf mars 2014) och bor i Göteborg. Jag har inte så mycket tjejkompisar här i stan, och speciellt inga gravida sådana. Så det vore kul att lära känna några fler!

• Svar på tråden BF mars 2014, Göteborg
  • MrsIgg

Halloj alla nya pregnant ladies :) Hoppas allt är bra med allesammans. Jag och maken var idag på kontroll hos BM. Allt såg bra ut och hjärtat slog jätte fint. Blev helt tårögd när jag hörde min lilla grodas hjärta!

Skrev in oss på de kurser som fanns att skriva in sig på men precis som Biodynamisk skriver är det inte förens i januari det är dags.

Nu är det äntligen helg, dock är jag i dags dato sjukskriven tills graviditetspenningen går igång pga djävulsk foglossning, men maken är iaf hemma så man är inte helt ensam! Dagarna går sååå sakta när man bara är hemma. Usch!

Jaja. Kram på er!

• Hysterika

Hej!
    Ny i tråden
    väntar mitt andra barn med planerat kejsarsnitt 27 mars..
    bor på hisingen i gbg.. nån mer från hisingen?

• EmmaKy

Hej! Jag vill vara med! Väntar mitt första barn med ett planerat kejsarsnitt den 12 mars. Bor i centrala göteborg! Lägg gärna till mig i Facebookgruppen. Emma.kylhov@gmail.com

• MrsIgg

Hej allesammans!

Det händer inte mycket i tråden nu för tiden. Mycket med det jordiska kan jag tänka.

EmmaKy skrev 2014-01-06 18:17:42 följande:
    Hej! Jag vill vara med! Väntar mitt första barn med ett planerat kejsarsnitt den 12 mars. Bor i centrala göteborg! Lägg gärna till mig i Facebookgruppen. Emma.kylhov@gmail.com

Hej och välkommen!
    mammapappabarn14 skrev 2014-01-06 20:16:11 följande:
    Hejsan! 

Jag har precis flyttat till Göteborg och min BF är den 14 feb. Kan jag joina er?

Hej och välkommen!

????
  • mammapappabarn14
    MrsIgg skrev 2014-01-06 20:50:38 följande:
    Hej allesammans!

Det händer inte mycket i tråden nu för tiden. Mycket med det jordiska kan jag tänka.

Hej och välkommen!

Hej och välkommen!

????
    Tack så mycket! jag är 33 och bor i Kortedala. Var bor du? 
  • MrsIgg
    mammapappabarn14 skrev 2014-01-07 12:23:44 följande:
    Tack så mycket! jag är 33 och bor i Kortedala. Var bor du? 
    Själv är jag 26 och bor i Mölndal :) Såg att du precis flyttat till Göteborg. Varifrån flytta du? 
    Annars allt bra?
    Nyckelpigan88 skrev 2014-01-07 12:40:58 följande:
    Hoppar in här jag med :). Väntar mitt andra barn, bor i östra Göteborg.
    Inte långt kvar nu :D
    Hej! Du finns med i den andra tråden också om jag inte minns fel. 
    Andra barnet säger du. Då vet du vad som komma skall med andra ord. 
    Första här så allt är nytt! 
    51 dagar kvar idag. Läskigt! 
  • Nyckelpigan88

51 dagar kvar idag. Läskigt! [/quote]

Yepp. Det var dock ett tag sen (7-8år) jag genomgick allt detta så man känner sig helt ny ändå, haha! Håller med om att det känns läskigt att det inte är så långt kvar nu, men man ser ändå fram emot det nu och längtar extremt! Börjar bli lite jobbigt med magen och alla besvär nu ;)

• mammapappabarn14
    MrsIgg skrev 2014-01-07 17:19:02 följande:
    Själv är jag 26 och bor i Mölndal :) Såg att du precis flyttat till Göteborg. Varifrån flytta du? 
    Annars allt bra?

vi bodde i skåne och flyttat hit i tisdags bara. Känner lite tyngre och ont här och där men känns ändå normalt hittills. Hur har ni det? Motionerar ni? Skulle vara trevligt att hitta på något lagom ansträngande i stan. Vad säger ni? Det är visst läskigt att tänka på den stora dagen. Jag har ungefär 38 dagar kvar. 
  • MrsIgg
    Nyckelpigan88 skrev 2014-01-07 20:55:57 följande:

Yepp. Det var dock ett tag sen (7-8år) jag genomgick allt detta så man känner sig helt ny ändå, haha! Håller med om att det känns läskigt att det inte är så långt kvar nu, men man ser ändå fram emot det nu och längtar extremt! Börjar bli lite jobbigt med magen och alla besvär nu ;)[/quote]

Ja, magen är änna i vägen nu. Skor är ju ett jäkla härke idag att få på sig ;)

Jag hoppas innerligt att jag inte går över men vi får väl se. Längtar något enormt!
  • MrsIgg
    mammapappabarn14 skrev 2014-01-07 22:43:09 följande:
    vi bodde i skåne och flyttat hit i tisdags bara. Känner lite tyngre och ont här och där men känns ändå normalt hittills. Hur har ni det? Motionerar ni? Skulle vara trevligt att hitta på något lagom ansträngande i stan. Vad säger ni? Det är visst läskigt att tänka på den stora dagen. Jag har ungefär 38 dagar kvar. 

Motionerar ingenting faktiskt. Varit sjukskriven sedan mitten av november pga foglossning. Usch! Men det känns bättre nu efter att jag bara varit hemma och tagit det lugnt ett bra tag. Tack och lov!

Ja, träffas hade varit jätte kul!
  • Ahamkara

Hej!

Hur går det för er alla nu när det närmar sig med stora steg?

Jag har bf med första barnet den 1:a mars. Bor för närvarande i Nord-Norge där jag jobbat ett drygt år men nu har jag och min sambo köpt ett hus i Björboholm nära Gråbo som vi kommer att börja flytta till i maj. Jag har aldrig bott i regionen tidigare och känner därmed än så länge väldigt få personer kring Göteborg. Vore jättekul att lära känna några i närheten som får barn ungefär samtidigt.

Någon som bor i Lerum kommun och är med i tråden?

Jag blir gärna till-lagd i eventuell facebook-grupp: nebukadnessars@hotmail.com

• Charlie32

Hej på er,

Kul med en grupp i Gbg med Marsbebisar

Jag får mitt andra barn ( planerat snitt) i slutet på Mars och vi bor utanför Mölnlycke
    Det har gått så otroligt fort denna gången och har i princip inte förberett någonting, stor skillnad med nr 1
    Lite mer int denna gång oxå, hur mår ni som snart får bebbar ?

Hälsningar
    C

• Jessa81

Hej!

Mars närmar sig med stormsteg ð??! Hur mår ni???

Har haft en tuff vecka - rinnig nästa, feber och hosta från helvetet. Underbart att känna rörelser i magen så jag vet att den lille/lilla verkar ha det bra iallafall.

• Ahamkara

Hej Charlie32 och Jessa81. Mars närmar sig minst sagt fort. Då jag har BF 1:a mars (första barnet) så underhåller jag mig lite med att googla tecken på att förlossningen närmar sig - får ju gång på gång konstatera att det inte verkar finnas något mönster utan att det kan vara oerhört olika från person till person. Så svårt att inte vara nyfiken ändå! Är hemma sedan en vecka från jobbet och har mått bra även om jag varit lite trött. Sedan igårkväll har jag dock börjat få en molande värk i ländryggen jag inte haft tidigare under graviditeten som kommer och går och känner att det trycker ned mot bäckenet. Verkar fått en släng av foglossning såhär helt på slutet med ont vid sidan av svanskotan också... 

Hur mår ni andra? Hur känns det inför det som komma skall? 

• Ahamkara

Jessa81: Hoppas du kryar på dig snart! Var själv förkyld för två veckor sen - inte kul att vara det samtidigt som man är höggravid!!

Svar på tråden BF mars 2014, Göteborg