• Anonym (Varför)

varför blir jag inte gravid?

Jag är en tjej på femton år. Jag har en undran, varför blir jag inte gravid?
    Jag och min pojkvän kan inte använda kondom även om vi har testat och prövat oss fram så går det inte med det, jag får så ont hur upphetsad jag än är. Så vi kör alltid utan.
    Runt när jag ägglossning så slutar vi inte ha lika mycket sex. Det kan bli upp till 7 gånger om dagen och han kommer alltid i mig.
    Innan ni frågar: nej vi planerar verkligen inte att få barn nu, vi är för omogna för det ännu och jag vill leva livet innan. Det. Ska skaffa ppiller snart också.
    Även om vi inte ska ha barn nu undrar jag. Om vi bara har haft tur eller om det är något fel? Om jag tänker på framtiden. När vi vill ha barn. Tänk om jag inte kan bli gravid?

• Svar på tråden varför blir jag inte gravid?
  • Anonym (Chockad!)

Som jag ser det är det en evinnerlig tur att du inte blitt gravid! Herregud så fel alltihopa,jag finner inga ord! Försök väx upp lite och ta ansvar,så där oansvarig får man inte ens vara vid 15... Du vet hur barn blir till och vill inga ha-jamen skydda er då!!

• MammaMia93

*Facepalm*

Elliot 30 December 2011 <3
  • Memmis1
    Anonym (Chockad!) skrev 2013-11-11 23:46:55 följande:
    Som jag ser det är det en evinnerlig tur att du inte blitt gravid! Herregud så fel alltihopa,jag finner inga ord! Försök väx upp lite och ta ansvar,så där oansvarig får man inte ens vara vid 15... Du vet hur barn blir till och vill inga ha-jamen skydda er då!!
    Gillar kommentar!

Blir lite osäker med de här ÄL..

Anledningen till mens är ju att slämhinnan i livmorden blir tjokare för att kroppen släpper ett ägg å därför blöder man nåra dar senare om ägget inte är befruktat.
  • Anonym (Chockad!)
    Memmis1 skrev 2013-11-11 23:57:54 följande:
    Gillar kommentar!

Blir lite osäker med de här ÄL..

Anledningen till mens är ju att slämhinnan i livmorden blir tjokare för att kroppen släpper ett ägg å därför blöder man nåra dar senare om ägget inte är befruktat.
    Jag är övertygad om att äl kommer i.o.m mensen för de allra flesta. Finns ju de runt tio som blitt gravida och även fått barn tyvärr. Du däremot har missat det där med lutealfasen,d.v.s tiden mellan äl och mens. Den är ca 14 dar för de flesta,kan vara neråt tio dar,men under det är onormalt och ovanligt. Så inga "nåra dar senare" inte.
  • Anonym (ivfare)

Man kan ha mens utan att ha ägglossning. Fått det förklarat flera gånger på Fertilitetskliniken.

• Anonym (PS)
    Anonym (ivfare) skrev 2013-11-12 00:44:33 följande:

Man kan ha mens utan att ha ägglossning. Fått det förklarat flera gånger på Fertilitetskliniken.

Japp! Jag har mens ca 3-4 gånger om året men har aldrig ägglossning.
  • Anonym (Varför)
    Anonym (PS) skrev 2013-11-12 15:47:28 följande:
    Japp! Jag har mens ca 3-4 gånger om året men har aldrig ägglossning.
    Bara för att du har det så betyder inte det att jag har det så. Har regelbunden mens 12 gånger om året, som en vanlig människa. Typiska kännetecken för att man inte har ägglossning är att man inte känner av den (såklart), mensen man har är smärtfri och länge. Jag har riklig mens men mensvärk så jag typ spyr.
  • Anonym (ivfare)
    Anonym (Varför) skrev 2013-11-12 15:54:45 följande:
    Bara för att du har det så betyder inte det att jag har det så. Har regelbunden mens 12 gånger om året, som en vanlig människa. Typiska kännetecken för att man inte har ägglossning är att man inte känner av den (såklart), mensen man har är smärtfri och länge. Jag har riklig mens men mensvärk så jag typ spyr.

Det stämmer inte heller. Jag känner inte ens min ägglossning å har inte gjort det på över 10 år. Du kan ha mens 12 gånger om året ändå och ha mensvärken från helvetet ändå. Å mängden har egentligen ingen betydelse.

Tro mig har fått höra på så många läkare under ett par år nu.

sen behöver det verkligen inte betyda att det är så för dig. Kan bara vara så att din kropp själv känner att den inte är redo för en graviditet just nu.
  • Anonym (Varför)
    Anonym (ivfare) skrev 2013-11-12 17:59:19 följande:

Det stämmer inte heller. Jag känner inte ens min ägglossning å har inte gjort det på över 10 år. Du kan ha mens 12 gånger om året ändå och ha mensvärken från helvetet ändå. Å mängden har egentligen ingen betydelse.

Tro mig har fått höra på så många läkare under ett par år nu.

sen behöver det verkligen inte betyda att det är så för dig. Kan bara vara så att din kropp själv känner att den inte är redo för en graviditet just nu.
    Menade inte att man inte har ägglossning bara för att man inte känner den, började själv känna av den bara för någon månad sen, ungefär när jag började ha sex.
  • Anonym (ivfare)

Har ni bara haft sex i en månad??

• Anonym (Varför)
    Anonym (ivfare) skrev 2013-11-12 18:14:24 följande:
    Har ni bara haft sex i en månad??
    Någon månad sa jag, vi började väl för 4 mensar sedan (förlåt, jag älskar att räkna tid med mensar)
  • Anonym (PS)
    Anonym (Varför) skrev 2013-11-12 15:54:45 följande:
    Nej det skrev jag inte. Bekräftade bara sign. Ivfare tidigare kommentar.

Jag tror ju inte att problemet ligger hos dig. Din kille har kanske kassa spermier...

Tror att du fungerar som en klocka. Du kommer nog inte att få problem att bli gravid när du blir äldre med den du vill få barn med.
  • Anonym (Varför)
    Anonym (PS) skrev 2013-11-12 19:04:46 följande:
    Nej det skrev jag inte. Bekräftade bara sign. Ivfare tidigare kommentar.
    Jag tror ju inte att problemet ligger hos dig. Din kille har kanske kassa spermier...

Tror att du fungerar som en klocka. Du kommer nog inte att få problem att bli gravid när du blir äldre med den du vill få barn med.
    Det hoppas jag, vill verkligen inte bli någon av dom som inte kan få barn, verkar bara hemskt och det var därför jag har blivit lite orolig nu Rynkar på näsan
  • Anonym (ivfare)

Ibland så finns det ingen orsak till att det inte blir nåt. Tror inte du ska haka upp dig nu på barnfrågan. Du är ju bara 16.

Å ni har inte sexat så länge heller.Alla är ju inte superfertila heller. Vet att vissa kan ha perioder när man inte är så fertil å så kommer det perider när man är jättefertil.

• Limalie
    Anonym (Varför) skrev 2013-11-12 19:15:26 följande:
    Det hoppas jag, vill verkligen inte bli någon av dom som inte kan få barn, verkar bara hemskt och det var därför jag har blivit lite orolig nu Rynkar på näsan
    Tror du det är NÅGON som VILL bli en av de som har svårt att bli gravida? Nej knappast. !
  • Anonym (abort)

Jag vart gravid när jag var 15, då hade jag och min pojkvän haft sex i 3 månader. Vi gjorde abort och det var ingen rolig upplevelse. Det sitter kvar än idag, 13 år senare. Skaffa p-piller innan det är försent!

• Anonym (best)
    Anonym (Varför) skrev 2013-11-12 19:15:26 följande:
    Det hoppas jag, vill verkligen inte bli någon av dom som inte kan få barn, verkar bara hemskt och det var därför jag har blivit lite orolig nu 

Någon av dem?
Svar på tråden varför blir jag inte gravid?