• Daniel12

    Äckligaste spritdrycken?

    Själv röstar jag på Bäska droppar. Vidrigare skit har jag sällan smakat.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Äckligaste spritdrycken?
  • Michael 310
    Robert 832 skrev 2013-12-09 11:20:43 följande:
    Är det en hyllning eller det äckligaste? Själv är jag riktigt förtjust i det.

    Tycker det smakar vedervärdigt, tur att smaken är olika.
  • Daniel12

    Kul att så många ogillar likörer. Det är ju ändå sprit som är smaksatt för att det ska smaka gott.

    Men jag kan hålla med om att sliskigheten inte är speciellt tilltalande.

    Men förstår inte folk som inte gillar Baileys eller Country Lane. chokladmjölk och alkohol går bra ihop tycker jag. (Det är därför jag ofta blandar grogg med Pucko)..

  • Lowika

    Sherry! ... bläääää

    och martini.

    Och någon röd sprit som jag inte minns vad den hette... ochskå avskyvärd, och hemsk eftersmak...

  • Lowika
    Lowika skrev 2013-12-09 14:23:03 följande:
    Sherry! ... bläääää

    och martini.

    Och någon röd sprit som jag inte minns vad den hette... ochskå avskyvärd, och hemsk eftersmak...
    och efter att ha läst tråden inser jag att det röda var Campari :D
    Mickan76 skrev 2013-12-09 14:25:21 följande:
    Campari är för jävla äckligt.
    Plus

  • Lowika
    Gustav Kirchhoff skrev 2013-12-07 00:57:05 följande:
    Lite förvånande att rent brännvin ligger så lågt i omröstningen, oavsett om man tycker att bäska droppar och whiskey är äckligt så nog fan måste det vara ännu äckligare att shotta ren sprit?
    Men ren sprit har ingen direkt eftersmak, eller smak heller för den delen. Det bara bränner.

    Smaksatta spriter kan vara smaksatta med riktigt äckliga grejer och dessutom ha lång eftersmak som är vedervärdig och inte går att bli av med.

    Jäkla skillnad enligt mig då!
  • Elmocco

    Inget av alternativen är speciellt äckligt, Baileys är ingen hit däremot. Den flaskan kan farmor få.

  • Voluptuous Shalimar

    Konstiga alternativ. En dålig whisky är ju äcklig medan en bra är god, samma sak med tequila, grappa och tja, alla andra saker på listan. Jag äter hellre en vällagad pytt i panna än illa tillagat lamm, trots att jag egentligen älskar lamm. Jag dricker hellre nästan vad som helst än fulwhisky, men en god, rökig single malt är jättegott. Till exempel.

  • puss
    Voluptuous Shalimar skrev 2013-12-10 11:23:57 följande:

    Konstiga alternativ. En dålig whisky är ju äcklig medan en bra är god, samma sak med tequila, grappa och tja, alla andra saker på listan. Jag äter hellre en vällagad pytt i panna än illa tillagat lamm, trots att jag egentligen älskar lamm. Jag dricker hellre nästan vad som helst än fulwhisky, men en god, rökig single malt är jättegott. Till exempel.


  • Daniel12
    Voluptuous Shalimar skrev 2013-12-10 11:23:57 följande:
    Konstiga alternativ. En dålig whisky är ju äcklig medan en bra är god, samma sak med tequila, grappa och tja, alla andra saker på listan. Jag äter hellre en vällagad pytt i panna än illa tillagat lamm, trots att jag egentligen älskar lamm. Jag dricker hellre nästan vad som helst än fulwhisky, men en god, rökig single malt är jättegott. Till exempel.
    Ja det har du iofs rätt i. Men jag tänkte i mer generella termer. Man föredrar ju alltid något framför något annat s.a.s. och det finns alltid något man inte tycker om.


  • Gomez

    Men vad är det jag läser.. Rom som är så gott. Aja smaken är som baken.Glad
    Men alkohol i mat då? Har någon något bra recept? Är lite hungrig.

  • Voluptuous Shalimar
    Gomez skrev 2013-12-10 15:44:03 följande:
    Men vad är det jag läser.. Rom som är så gott. Aja smaken är som baken.Glad
    Men alkohol i mat då? Har någon något bra recept? Är lite hungrig.
    Både portvinssås, rödvinssås, cognacssås och whiskysås är ju fantastiskt gott (om kocken kan sin sak). 
  • Gomez
    Voluptuous Shalimar skrev 2013-12-10 15:52:13 följande:
    Både portvinssås, rödvinssås, cognacssås och whiskysås är ju fantastiskt gott (om kocken kan sin sak). 
    Tackar Glad Fl kan man alltid lita på.
Svar på tråden Äckligaste spritdrycken?