• Anonym (Förbannad)

Paul Walker

Alltså jag kan inte släppa att han är död. Fattar inte vad det är för fel på mig! Jag har alltid gillat honom som skådis men vad fan. . . Har blivit så illa berörd av han och hans vän dödskrasch. Där är en film som det ser ut som en människa bland vraket som typ segnar ner, bilen tog eld efter 1 min, varför gjorde ingen något? 1 min kan man göra rätt mycket på, varför filmar man? Varför springer man inte fram och försöker dra ut dem? Och om det nu var tex paul i filmen så såg det faktiskt ut som han stod upp, det borde ju varit ännu enklare att dra ut honom. Det sitter i mitt huvud vet att jag inget kan göra men ändå går jag hela tiden och tänker och önskar att det aldrig skulle ha hänt. Och det är ju inte bara det här som påverkar mig utan det är ju alla olyckor, naturkatastrofer osv. Fan mår ju så dåligt av det. Hur ska jag få ut det här ur mitt system? Måste också skriva att jag kan inte fatta att ingen har nämnt något om att paul och hans flickvän träffades bär hon var 16år och han 33år. Det är anmärkningsvärt, var är alla moraltanter nu då?

• Svar på tråden Paul Walker
  • mikipiki

Anonym (förbannad) - Precis, det hade varit DIN reaktion, men som du själv nämner reagerar alla olika i såna här situationer. Jag tror inte det fanns något någon kunde göra och även om han hade blivit räddad ur bilen så hade hans liv aldrig varit detsamma igen med eftersom han troligtvis hade varit brännskadad. Där kan man ju också fråga sig själv om han ens hade haft ett värdigt liv framför sig eftersom han levt på sitt utseende hela sitt liv?

• w3s
    mikipiki skrev 2013-12-07 21:41:00 följande:
    Anonym (förbannad) - Precis, det hade varit DIN reaktion, men som du själv nämner reagerar alla olika i såna här situationer. Jag tror inte det fanns något någon kunde göra och även om han hade blivit räddad ur bilen så hade hans liv aldrig varit detsamma igen med eftersom han troligtvis hade varit brännskadad. Där kan man ju också fråga sig själv om han ens hade haft ett värdigt liv framför sig eftersom han levt på sitt utseende hela sitt liv?

Jag har ju hellre en sönderbränd kropp och lever än en hel kropp och är död, de säger väl sig självt.

Mitt ex pappa brann inne i en gasolpipeline när han jobbade som svetsare, röret small av och han flög ut genom hålet med en helt sönderbränd kropp. Det ända man ser på han nu är att han är lite skrynkligare än andra och får inget hår, och han låg nästan ett år på sjukhus. Men han lever ju iallafall.
  • LillGris
    Anonym (Förbannad) skrev 2013-12-07 20:28:23 följande:
    Paul Walker var en skådespelare, www.thenewstribe.com/2013/12/01/paul-walker-dead-few-recent-quotes-by-paul-walker/. Men det är ju just det, känns overkligt. Och det är ju det att jag tycker han var en så fin och god människa. Inte såg man honom i pressen hela tiden som andra skådisar. Och det är ju just det jag undrar, varför gjorde inte idioterna som filmade något? Tycker det verkar vara så mycket oklarheter. Den ene vännen slog ner en polis på väg till bilen, om poliser var där före varför gjorde man inget? Där borde ju funnits någon mer som kunde försökt. Alla är vi olika. När jag var med i en krock som var på väg att gå riktigt riktigt illa så var jag totalt tyst och lugn, kollade bakom och runt mig för att se om någon skulle köra in på min sida, vännen satt bredvid och skrek och kunde inte fatta varför jag var tyst. Så funkar jag, jag blir lugn och försöker se klart och samla mig, skulle därför inte tvekat en sekund att försöka hjälpa, inte fan hade jag stått med kameran i näven.

När min pappa frontalkrockade med en dåre som kom körandes i full fräs i fel färdriktning reagerade han med gå fram till föraren i den andra bilen och vråla "kom ut din jävla idiot så ska jag slå dig på käften!". Den mannen låg fastklämd och avsvimmad i sin bil. När pappa insåg det började han plocka upp all packning som for ur bilen vid krocken. Rationellt beteende? Icke. Men han var i chock, då reagerar man inte alltid som man ska.
  • Maria 434
    LillGris skrev 2013-12-08 13:42:24 följande:

När min pappa frontalkrockade med en dåre som kom körandes i full fräs i fel färdriktning reagerade han med gå fram till föraren i den andra bilen och vråla "kom ut din jävla idiot så ska jag slå dig på käften!". Den mannen låg fastklämd och avsvimmad i sin bil. När pappa insåg det började han plocka upp all packning som for ur bilen vid krocken. Rationellt beteende? Icke. Men han var i chock, då reagerar man inte alltid som man ska.
    De som filmade stannade kvar för att filma men drog därifrån och sedan när de förstod att det var en kändis som dött passade de på att tjäna pengar på filmen de gjorde istället för att hjälpa de som var i bilen.
    De hade kunnat agera istället för att filma och kanske hade Paul Walker vart vid liv då. De var där innan bilen fattade eld.

Att poliserna hindrade deras kompisar från att närma sig vraket är inget konstigt, vid det laget var det för sent.
  • LillGris
    Maria 434 skrev 2013-12-08 14:24:44 följande:
    De som filmade stannade kvar för att filma men drog därifrån och sedan när de förstod att det var en kändis som dött passade de på att tjäna pengar på filmen de gjorde istället för att hjälpa de som var i bilen.

De hade kunnat agera istället för att filma och kanske hade Paul Walker vart vid liv då. De var där innan bilen fattade eld.

Att poliserna hindrade deras kompisar från att närma sig vraket är inget konstigt, vid det laget var det för sent.

Jag har ingen aning om vad som hände här, jag bara förklarade för ts att bara för att hon blir lugn och strukturerad i en chocksituation gäller inte det för alla.

Jag tycker inte heller det är särskilt fresh att filma en dödskrash, men jag tycker samtidigt inte man kan begära att folk ska försöka hjälpa till att dra ur folk ur en krashad bil. Det är ju potentiellt livsfarligt att göra.
  • Anonym (Förbannad)

Ja och jag skrev att alla är olika, men istället för att filma kan man väl försöka göra något? Någon borde kunnat gjort något. De som var där innan bilen började brinna kunde väl ha agerat? Nej jag mår illa av hur människor ställer upp flr varandra. Och det gäller ju inte bara när det är en kändis.

• LillGris
    Anonym (Förbannad) skrev 2013-12-08 17:00:06 följande:
    Ja och jag skrev att alla är olika, men istället för att filma kan man väl försöka göra något? Någon borde kunnat gjort något. De som var där innan bilen började brinna kunde väl ha agerat? Nej jag mår illa av hur människor ställer upp flr varandra. Och det gäller ju inte bara när det är en kändis.

Jag håller som sagt med om att det är efterblivet att filma, däremot vet jag inte vad du tycker att folk skulle ha gjort? Börja dra ut folk ska man inte göra, det säger ju folk alltid att det kan vara jättefarligt om de t ex brutit ryggen. Ringa larmtjänst är liksom det enda som är safe att göra, just för att man riskerar att själv skadas ordentligt om bilen börjar brinna t ex när man leker hjälte.
  • Jan Banan01
    Crimeli skrev 2013-12-08 18:52:17 följande:
    Dra åt helvete ditt okänsliga svin! Kräks
    Det är alltid tragiskt när någon får sätta livet till i en bilolycka. Men varför blir det så extra tragiskt när en kändis dör??
  • Jan Banan01
    Crimeli skrev 2013-12-08 21:10:49 följande:
    För att det smälls upp och påminner oss alla om hur fragila vi är?

Det inlägget jag kommenterade var bara så jävla dumt. Gillar du inte en film? SE DEN INTE DÅ!
    Det gör jag inte heller. Det var först efter olyckan jag hörde talas om Walker för första gången.
  • Anonym (Förbannad)

Ok. Säg så här, ni är ute och kör med familjen och krockar, bilen brinner inte men kommer troligtvis inom kort att börja brinna, du är oskadd och kan ta dig ur bilen själv. Dina barn sitter bak och har också klarat sig fint men din syster sitter fast och är skadad. Skulle ni väntat på räddning eller försökt få ut systern, skulle ni kunna stå och bara titta på när någon brinner upp? Det handlar ju inte här om det är en kändis eller ej, är fullt medveten om att det händer olyckor var och varannan dag där någon säkert kunde agerat. Här tycker jag utifrån infon man blivit matad med att någon skulle ha agerat. Sen att vissa knappt vet vem han var är väl för att han inte var så mediakåt. Jag tycker att han verkade vara en otroligt fin person som betedde sig som oss andra vanliga, tyckte han var en bra skådis också. Det är tragiskt, verkligen tragiskt. Jag har svårt för att släppa att han är död, har aldrig varit besatt av honom eller någon annan skådis men det var något med honom, något som har satt sina spår.

• Jan Banan01
    Anonym (Förbannad) skrev 2013-12-08 21:49:03 följande:
    Ok. Säg så här, ni är ute och kör med familjen och krockar, bilen brinner inte men kommer troligtvis inom kort att börja brinna, du är oskadd och kan ta dig ur bilen själv. Dina barn sitter bak och har också klarat sig fint men din syster sitter fast och är skadad. Skulle ni väntat på räddning eller försökt få ut systern, skulle ni kunna stå och bara titta på när någon brinner upp? Det handlar ju inte här om det är en kändis eller ej, är fullt medveten om att det händer olyckor var och varannan dag där någon säkert kunde agerat. Här tycker jag utifrån infon man blivit matad med att någon skulle ha agerat. Sen att vissa knappt vet vem han var är väl för att han inte var så mediakåt. Jag tycker att han verkade vara en otroligt fin person som betedde sig som oss andra vanliga, tyckte han var en bra skådis också. Det är tragiskt, verkligen tragiskt. Jag har svårt för att släppa att han är död, har aldrig varit besatt av honom eller någon annan skådis men det var något med honom, något som har satt sina spår.
    Svammel hit och dit. Återigen. Det är tragiskt när någon dör i en bilkrasch. Men varför blir det alltid ett sådant himla liv när en "kändis" dör. Precis som vederbörande var mer värd än någon annan.
  • LillGris
    Anonym (Förbannad) skrev 2013-12-08 21:49:03 följande:

Ja jag kanske är lite egoistisk och så, men jag hade inte riskerat livet för en främling. För mina barn? Ja. För min syster? Antagligen. Men jag vet inte. Jag har två små barn som behöver mig vid liv, det går faktiskt före precis allt annat.

Men det är klart att man reagerar annorlunda om det är någon man känner och älskar.
  • Anonym (Förbannad)

Janbanan01 Förmodligen blir det ju mer snack när en kändis dör pga att det står överallt i media. När jag läser om olyckor som händer blir jag illa berörd oavsett om det är en kändis eller inte. Anledningen till den här tråden handlar egentligen mycket om medmänsklighet, här blev det så brutalt sant att medmänsklighet knappt existerar. Det får mig att må dåligt. Dessutom när det handlar om en människa som verkar så genomsnäll och bryr sig väldigt mycket om andra.

• Blåbärskaka
    Crimeli skrev 2013-12-08 21:42:44 följande:
    Vem var det då?
  • Bubbis01

Vill bara tipsa om en mycket bra film med honom. "Running scared" OBS! Den är våldsam och otäck, men enligt mig mycket bra. Framförallt barnskådisen var fantastisk. Det finns en scen med två människor med barn (jag vill inte berätta mer för att förstöra någon upplevelse) som än idag ger mig mardrömmar, jag mådde fysiskt illa när man fick reda på vad dom var. Enligt mig hans bästa film.

• Jessica 338

är samma här, jag reagerade jätte starkt på hans död, läste allt jag kommer över, kan inte fatta att är borta, men jag försöker tänka på att annat, jag kände ju inte honom alls, så kan inte vara ledsen över någon som jag inte ens kände...

• Anonym (HALELUJA)
    Severus skrev 2013-12-07 14:07:51 följande:
    Man slipper alla filmer man inte frivilligt går och ser på/hyr hem/laddar ner........

Det gör man absolut, men inte reklam, den franchise är så jävla haipad att man ser skitet var man än vänder sig varje gång en ny avsnitt är på väg ut i den värdelösa följetongen.

NU är det i alla fall över

• Anonym (HALELUJA)
    Crimeli skrev 2013-12-14 22:03:07 följande:
    Du tror inte att den blir ännu mer hajpad nu?

Dumbass.

Den sista ja, men sen kommer det inte fler ;)

• Anonym (Förbannad)

Anonym HALELUJA; Det pratas ju om att det ska göras fler filmer, de är redan planerade. Så löjligt att skriva så, ingen tvingar någon att titta. Jag gillar inte allt jag ser heller , ska jag reagera som du då? Jessica 338; Det är så jag känner, tittar fortfarande på allt jag kan komma över, är inne på fb osv. Jag kan inte släppa detta. Så onödig olycka. Och det är väl så jag känner att jag inte kände honom personligt. Men ändå, han kändes så "normal" inte alls den här kändistypen. Önskar jag kunde gjort något.

• Jessica 338
    Anonym (Förbannad) skrev 2013-12-16 01:42:27 följande:
    Anonym HALELUJA; Det pratas ju om att det ska göras fler filmer, de är redan planerade. Så löjligt att skriva så, ingen tvingar någon att titta. Jag gillar inte allt jag ser heller , ska jag reagera som du då? Jessica 338; Det är så jag känner, tittar fortfarande på allt jag kan komma över, är inne på fb osv. Jag kan inte släppa detta. Så onödig olycka. Och det är väl så jag känner att jag inte kände honom personligt. Men ändå, han kändes så "normal" inte alls den här kändistypen. Önskar jag kunde gjort något.
    ja önskar med jag kunde gjort något, har vin diesel på instangram och där skriver han mkt om sin sorg efter Paul:(.....
Svar på tråden Paul Walker