• Webbredaktör02

    Vad är godast?

    Ska det vara russin i lussebullarna? Vilken pepparkaksform ger godast kakor?

    Prata favoriter och recept i tråden.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är godast?
  • Fia 28

    Lussebullar smakar pyton med eller utan russin. Pepparkakornar smakar samma vilken av mina 20 formar jag än använder =).

  • EvelinasSyster

    Alltså ah, vad svårt. Men nä det får blir pepparkakor ändå! Så himla gott att doppa i te (eller helst varm choklad) och äta när den är lite småmjuk Men lussebullar är himla gott det med! Fast utan äckelrussin!


  • La Lola

    Inget är särskilt speciellt men jag är glad om jag slipper russinäckel i lussebullarna.


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • fluu

    Kan inte välja mellan pepparkakor och lussebullar om de är hemgjorda och bullar med russin. Båda är så otroligt goda och hör till.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Capt Janeway

    Lussebullar är godast och det ska vara russin i.

    Den bästa pepparkaksformen for goda pepparkakor är granen. Helt klart.

  • Texasthecat

    Pepperkakor är godast och formen spelar ingen roll... Det ska INTE vara russin i lussebullarna och om det finns ska det vara de två som lätt kan petas bort...


    Mina Älsklingar Haylie 20/9-10, Natahan 20/9-10, Kaoru 10/5-13 samt sambon Kenji...
  • fluu

    Har alltid tyckt att runda formar ger godast kakor, men nu har jag skaffat en nalleform som gick om ;P


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Pepparkakor!)

    Lussebullar är ju så torra... Pepparkakan är ju inte direkt så "blöt" heller, men degen växer inte i munnen på en iaf. 

  • Aniiee

    Pepparkakor. Med non-stop på. Annars får det vara.....


    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • lövet2

    Jag avskyr saffran, så lussebullarna får vara. När det gäller pepparkakor, så är Nyåkers godast. Många hemmagjorda pepparkaksdegar kan vara jättegoda, men kakorna blir alltid för tjocka. Därför köper jag Nyåkers ...

  • MadHatter

    Hembakata (av mig) lussebullar är det godaste bakverket jag vet, alla kategorier. Jag bakar med russin i. Inte i degen men ett russin i varje snurr (två russin per bulle alltså).

  • Hilmas Mamma

    Måste man verkligen välja?? 😋 Jag vill helst ha MASSOR med russin i lussebullarna!!! O pepparkaka ska vara köpt o inte hembakade!! O sen finns ju MASSA annat gott så här till jul!! Nötter, juleskum, dadlar, fikon, ischoklad, knäck.. Näää.... Jag vill inte välja!! 😊

  • Anonym (Saffran!)

    Jag älskar saffran. Är så ledsen att vi inte har en matkultur där saffran är mer använd. Soppor/grytor/risotto med saffran... mmm! Så det blir lussebullar för mig. Jag älskar dock att äta pepparkaksdeg ;)

Svar på tråden Vad är godast?