Tjohalia skrev 2013-12-30 16:12:29 följande:
Han har verkligen gjort fel, men om du tar ut örhängena är det flickan som får ta straffet. Köp titanörhängen åt henne när det är dax att byta ut läkörhängena istället. Jag tycker hela debatten kring hål i öronen är kraftigt överdriven. De allra flesta ställen där dom tar hål gör det under kontrollerade former. Visst är det bättre ta på piercingstudio, men jag kan inte hålla med om att var och varannan människa som tar hål med pistol har fått livet (eller öronen) förstörda för all framtid. Själv har jag (givetvis inget statistiskt för det, berättar bara om min erfarenhet) tagit hål 10 gånger utan varesig infektion eller andra problem. Min dotter tog hål när hon var i femårsåldern liksom de flesta av hennes kompisar på dagis. Ingen fick några komplikationer av det. Stort sett så har jag aldrig någonsin träffat på en levande människa (kompisar, barn, mammor) som upplevt några problem/komplikationer/allergier pga att dom tagit hål i öronen med pistol. Sen känner jag ingen vuxen kvinna som inte har hål i öronen heller, eller som ångrat att dom tagit hål i öronen. Eller som känner sig bittra för att deras föräldrar tillät det när dom var små. Så gör inte en höna av en fjäder. Dom finns säkert ändå, dom som det gått tokigt för. Men sådär jättevanligt tror jag inte det är. Jag hade dock blivit mycket förbannad jag också, det är inte hans beslut att ta precis som du säger. Men ta det med honom, utmanat straffa dottern.
Flicka 2005 * Pojke 2007
Håller med dig.
Har såklart heller ingen statistik på något jag skriver men jag har aldrig hört av någon att de har fått problem efter håltagning med pistol :/ Det är bara på fl jag läser om hur farligt det är, så jag måste verkligen ha missat nåt. Själv har jag 7 hål i öronen. Alla är tagna med pistol och jag har inte haft några problem. Har aldrig träffat en människa som har tagit hål i öronen på något annat sätt faktiskt.
Det din dotters pappa gjorde var helt fel! Hade min dotters pappa gjort något så jävla dumt så hade jag blivit riktigt förbannad! Jag vill absolut inte att min dotter ska ha hål i öronen när hon är så liten.