• Forumvärd

    Hur många barn har du?

    Här sitter jag och är lite nyfiken. Filosoferar och funderar och undrar hur många barn just du har?
    Jag är mamma åt tre stycken men hur många har du? Solig

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många barn har du?
  • Stjärn

    Har lyckast få en underbar unge på naturlig väg, men tyvärr har det inte fungerat att få fler barn trots flera år av ivf.

  • Anonym (1)

    Skulle vara kul med en fråga om hur många barn man önskade att man kunnat fått/önskar få.
    Bara för att man har ett barn så betyder inte det att man inte vill ha fler. Därför visar inte denna frågeställning om hur många barn man har, något egentligen.
    Svarsalternatilv noll barn borde självklart också vara med.

  • Datejust

    1. Jag mådde så fruktansvärt dåligt under nästan hela graviditeten och förlossningen ska vi inte ens tala om, det gjorde att det fick räcka med ett. Hur fantastiskt resultatet än blev/ är idag.

  • Vilhelmina001

    Jag tycker faktiskt också att 0 borde ha funnits med som alternativ. Det är faktiskt mest intressant statistik - att se hur många som hänger här fast de inte har barn!

  • Anonym (5)
    AngelOfHarlem skrev 2014-01-11 12:51:30 följande:
    Men herregud, ni som inte har några barn, det är väl bara att strunta i tråden. Måste ni svara på alla omröstningar?



    Hade det varit en tråd om vilket bilmärke man har, hade någ flera gnällt över att deras märke inte var med. Eller att de inte ens har bil/körkort.

    Inte det som efterfrågades liksom

    "Ska jag baka jordgubbstårta eller hallontårta?"

    Svarar man "jag tycker chokladtårta" så är man ju helt fel ute. Choklad var inget alternativ i denna omröstning
  • Anonym (Vera)
    Anonym (5) skrev 2014-01-12 09:20:08 följande:



    Hade det varit en tråd om vilket bilmärke man har, hade någ flera gnällt över att deras märke inte var med. Eller att de inte ens har bil/körkort.
    Inte det som efterfrågades liksom

    "Ska jag baka jordgubbstårta eller hallontårta?"
    Svarar man "jag tycker chokladtårta" så är man ju helt fel ute. Choklad var inget alternativ i denna omröstning
    Du förstår verkligen inte skillnaden? Och gnälla, det är skillnad på att fråga/ifrågasätta och gnälla.

    Återigen: är man skriver "Hur många barn har du?" och utelämnar "0" så förutsätter man att alla som är på forumet har barn. Vi är många som inte har barn av olika anledningar - vissa vill ha men inte än, vissa planerar eller är gravida, vissa kämpar och kan inte få, vissa vill inte ha. Vi barnlösa blir ofta ifrågasatta vad vi gör här på forumet och att en forumvärd lägger ut en fråga formulerad på detta vis visar på att FL förutsätter att alla medlemmar har barn.

    Så: om man vänder sig till  samtliga medlemmar på FL (och tycker att de alla är lika välkomna) är det bra att antingen lägga till alternativet "0" eller att skriva "Ni som har barn: hur många barn har ni?".

    Ställer man frågan gällande vilken bil man har (eller vilken fråga än vara månde) bör man alltid ha med alternativet "annat"/"övrigt" för övrig. På frågan vad man ska baka mellan två alternativ finns liksom ingen anledning att välja något annat då det handlar om en person som väljer mellan två olika saker och vill ha hjälp att välja. Det finns liksom ingen parallell där.
  • LängtansBlåaBlomma
    Anonym (5) skrev 2014-01-12 09:20:08 följande:



    Hade det varit en tråd om vilket bilmärke man har, hade någ flera gnällt över att deras märke inte var med. Eller att de inte ens har bil/körkort.
    Inte det som efterfrågades liksom

    "Ska jag baka jordgubbstårta eller hallontårta?"
    Svarar man "jag tycker chokladtårta" så är man ju helt fel ute. Choklad var inget alternativ i denna omröstning
    Verkligen inte samma sak! Se ovanstående förklaring.
  • jamka
    Stjärn skrev 2014-01-11 21:58:36 följande:
    Har lyckast få en underbar unge på naturlig väg, men tyvärr har det inte fungerat att få fler barn trots flera år av ivf.
    Hur gammal är ditt barn? Jag är i liknande situation, en son som är sex år och sedan bara missfall. Men inga IVF.
  • beate

    Jag har fyra barn. 21, 17,15 och sex år gamla. Tre pojkar, sen kom en tjejsladdis :) 

    Jag kan förstå undringarna som fler här har uttryckt om hur många barn man egentligen har (om barnet inte fick chansen att födas av en eller flera anledningar) eller om ens 0 skulle vara ett av alternativen i frågeställningen.

    Dessa frågor är väl inte ens något att ifrågasätta, ingen annan kan väl tala om för mig eller dig om hur du känner huruvida ditt barn är ditt barn även om det inte finns hos dig längre. 

    Vad jag lärt mig både genom livet självt och i olika forum är att hellre fråga hur en person verkligen menar istället för att komma med plumpa kommentarer. Dessutom tycker jag inte att man behöver lägga sig i hur andra känner eller reagerar över frågeställningar. Det är väl min åsikt och känsla, ingen annan äger den och behöver därför inte kommentera om man inte har något snällt att komma med.

    Jag skulle kunnat svara 7 barn då jag fått tre missfall. Det är också min ensak :)

  • Anonym (Ofrivilligt)
    AngelOfHarlem skrev 2014-01-11 12:51:30 följande:

    Men herregud, ni som inte har några barn, det är väl bara att strunta i tråden. Måste ni svara på alla omröstningar?


    Nej, men stör mig då resultatet inte blir statistiskt korrekt samt att frågan tycks vara ställd till samtliga medlemmar.
  • Mamman till trollen

    Tre barn! Elias 6 år, Wilma 4 år och Fanny 2 år. Väntar även en bebis i mars.


    ❤️Elias-07❤️Wilma-09❤️Fanny-11❤️
Svar på tråden Hur många barn har du?