Mascara på 5 åring!!??
Hejsan! Jag arbetar på ett dagis norr om stan.Ett underbart yrke och underbara barn. Men har ett problem som jag skulle vilja ha åsikter om. Jag har en härlig skara barn som jag är fröken åt. Men har under en lång tid reagerat på att en flicka (5år)som verkar ha konstiga hemma förhållanden. Hon bor varannan vecka hos mamman och pappan. Det som är skrämmande är att det verkar se så olika ut i uppfostran varannan vecka hos den här tjejen. Veckorna hon bor hos sin pappa är hon mer mogen, självsäker, ser vårdad ut i hår och normala dagis kläder. Veckorna hon är hos sin mamma har hon ofta nån typ av maskerad kläder eller rätt begagnade små kläder. Ovårdat hår med tover. Problemet är att hon kissar i trosan dom veckorna hon är hos sin mamma. Något vi har märkt på avdelningen. Vi har pratat lite mellan oss som jobbar med henne att det är sån skillnad varannan vecka. Men nu har det blivit ett problem bland hennes vänner på dagis. Dom retar henne för hur hennes lugg ser ut. Att hon har konstiga kläder. Och i månads så hade hennes mamma sminkat henne med mascara! Och dagen efter hade hon sovit med maskaran att hon va helt svart under ögonen. Så den här veckan har hon blivit retad för sina maskeradkläder, en sneklippt lugg och maskaran. Jag tycker så synd om henne. Hjälp mig, va tycker ni föräldrar. Ska jag prata med den här mamman? Vi fröknar har diskuterat att vi snart måste göra nått. Men att den här mamman verkar väldigt udda och kanske inte förstår? Kanske införa sminkförbud och vanlig klädsel så hon inte ska behöva höra från andra barnen att hon ser konstig ut? Snälla tips...