• annasmor

    Kost?

    Hej.
    Jag tränar styrka tre gånger i veckan och försöker få in ett konditionspass också. Mitt mål är att bygga muskler och förlora fett.
    Min fråga gäller framförallt kosten. Jag tycker jag har bra koll på mellanmålen som jag varvar med keso och kvarg med frukter och bär, ägg och lite nötter.
    Jag jobbar som kock påven förskola där jag lagar husmanskost såsom. Spagetti och köttfärsås. Kycklinggrytor, fisk mm. Till detta är det allt från fullkornspasta och ris till nudlar och matvete.
    Jag vill ogärna ta med mig egen mat då jag äter med barnen, och jag tycker det är viktigt att dom ser pedagogerna äta samma.
    Jag undrar alltså om jag sabbar för mig själv genom att inte äta mat som gynnar viktnedgång mer. Kan jag mao gå ner i vikt och bygga muskler med husmanskost?
    / Maria


  • Svar på tråden Kost?
  • Träningsexpert Elmina

    Hej

    Självklart kan du uppnå dina mål med husmanskost. Tänk halva tallriken grönsaker (utan någon större mängd dressing). 

    I slutändan handlar det i stort om den totala energin du fått i dig så. Ofta innehåller ju de proteinrika livsmedlens i husmanskost även fett och det är den delen av maten som ger mycket energi.
    Du verkar ju kompenesera med protein till andra måltider (keso, kvarg och ägg)


    Få mer träningstips: www.facebook.com/Foraldrafitness
Svar på tråden Kost?