Recept skrev 2014-03-21 09:03:38 följande:
Jag blev också utslängd i skolan(låg och mellanstatiet), säger som någon sa tidigare.
Ingen förälder blev arg på läraren, snarare på mig eftersom jag åkt ut ur klassrummet = inte skött mig eller lyssnat.
När jag gick i nian (annan skola) så var det en lärare på min skola som fick sluta.
Anledningen var att han lett ut en unge, ca 12 år gammal, ur klassrumnmet efter att denna unge hivat ut en bok genom fönstret. Ungen hade blivit intagen lärarens kontor. ungen hävdade att denna lärare hade använt våld. Synd bara att ungen ljög!
Men det blev ett jävla liv och läraren fick sluta efter den terminen om jag inte minns fel.
Det var dessutom den bästa läraren på hela skolan!
Fördjävligt!
Lärarna måste få ha någonting att säga till om utan att det kommer en hönsig och curlande jävla morsa och gråter ut i media!
Vem fan vill jobba med något som inte inger någon som helst respekt, föräldrarna bara kör över och trampar ner och låter sina bortskämda barn lära sig att göra i princip likadant.
Gäller både lärare och förskolepedagoger. Föräldrarna har alltid rätt och lärare och pedagoger alltid fel. För dom små guldklimparna till barn har aldrig gjort något dumt.
Jag gillar inte sådana föräldrar och kommer heller aldrig att bli någon själv!
Inte konstigt att att svenska skolan är så dålig nu. Resultatet av undervisningen syns i betygen, blir undervisningen störd hela tiden (nån gång varje dag/lektion) så klart att det ger utslag, även för de barn som inte stör ordningen.
Jag tycker skolan ska ha nolltolerans, stör du undervisningen så åker du ut, sitt på bänken utanför i tio minuter och kom in igen när du lugnat ner dig. Läraren kan skriva frånvaro pga dåligt uppträdande i klassrummet, sedan får rektorn ringa mamma och pappa och säga att Pelle vart frånvarande helt/delvis från fem lektioner den här veckan pga detta. Tar inte mamma och pappa ett snacka med Pelle så är det ju inte mycket skolan kan göra (om inte Pelle inser etta själv och uppför sig under vistelsen i klassrummet)