• George 1

jippi läraren vann

www.sydsvenskan.se/skane/larare-som-slet-i-elev-gjorde-ratt/

Hur fan skall vi annars få ordning på våra vår skola ?
    Lärare måste anses som en auktoritär person inom skolan.
    Alla klagar på att lärarna inte gör ngt, nu har en lärare satt ner foten och tagit ut en elev, OCH får fan för det.

Skäms du mamma som var i TV nu i kväll och " gröt floder " för var hennes lilla guldklimp blivit utsatt för !
    Ungen skulle ha en rejäl smäll på stjärten utan byxor.
    Gör man det han gjort har mamman misslyckats i sin " uppfostran " av pojken.

• Svar på tråden jippi läraren vann
  • Min lycka

Förstår inte meningen med att skriva med stora bokstäver då det bara ser dumt ut.
    Det är inte alla barn som får rätt hjälp vare sig de har diagnos eller inte. Det är ingen ursäkt, bara fakta.
    Självklart ska man sköta sig i skolan, men allt är inte bara svart eller vitt.
    Ett oönskat beteende kan bero på så mycket o på något sätt visar det sig för eller senare.
    Vem vet hur dessa barn har det hemma eller i skolan när ingen ser?

Barnen ska veta hur o veta sin plats.....vilket sekel pratar vi om då?
    Är det dags att plocka fram linjalerna o remmarna med?

• Tom Araya

Helt rätt agerande och att läraren dessutom får stöd av skolan och frias i rätten ger hopp om framtiden.

• Linnez
    George 1 skrev 2014-03-20 20:38:39 följande:
    SLUTA MED DESSA UNDANFLYKTER OCH ATT BLUNDA FÖR ATT UNGEN ÄR CURLAD.
    SÅ FORT NGT HÄNDER MED EN UNGE SÅ SKALL ALFABETET FRAM OCH ÖMKA MED UNGARNA.
    SLÅ NÄVEN I BORDET OCH SKRÄM UPP UNGEN ORDENTLIGT !

BARNET SKAL VETA HUT OCH SIN PLATS ! Demon
    JAg menar OM grabben hade någon diagnos. har han inte det, ja då är han kör ivägg
  • Tom Araya
    Linnez skrev 2014-03-20 21:00:39 följande:
    JAg menar OM grabben hade någon diagnos. har han inte det, ja då är han kör ivägg
    Om han har en diagnos ska han ha hjälp som gör att sådana här situationer inte uppstår.
    Jag tycker lärarens agerande i situationen ändå är korrekt.
  • nevermind
    George 1 skrev 2014-03-20 20:18:12 följande:
    LYSSNAR INTE UNGARNA OCH RESPEKTERAR LÄRARNAS TILLRÄTTAVISNING, SÅ FÅR DE FINNA SIG I ATT BLIR UTFLYTTADE TILL KORRIDOREN.
    ETT BLMÄRKE HAR INGEN UNGE DÖTT AV OCH INTE ATT BLI TILLRÄTTAVISAS.
  • George 1
    Arbetsvegan skrev 2014-03-20 20:45:21 följande:
    Sluta skrika
    NEJ !
  • Linnez
    Tom Araya skrev 2014-03-20 21:03:42 följande:
    Om han har en diagnos ska han ha hjälp som gör att sådana här situationer inte uppstår.
    Jag tycker lärarens agerande i situationen ändå är korrekt.
    Ja, och skulle det vara så att de ansåg att läraren gjort fel, men det nödvändiga, så borde kommunen åka på det istället som drar in resurserna till skolan.
    Vet en kille som inte gick i skolan på flera år (låg/mellan) för att han inte fick en assistent som han hade rätt till, och var därför inte välkommen i klassrummet, och då inte heller skolan.

Nu var det inte så i det här läget, hög tid att eleverna lär sig att respektera lärarna, och att föräldrarna lär barnen att göra det.
  • Vinterankan

Jag blev ofta utslängd när jag gick i skolan (inte fysiskt, jag gick när läraren sa till). Tycker det är självklart att lärare ska slänga ut elever som stör. Oftast är det ingen större orsak bakom än att man vill visa sig cool och att vara uppkäftig mot läraren ses tyvärr som coolt.

• Recept

Jag blev också utslängd i skolan(låg och mellanstatiet), säger som någon sa tidigare.
    Ingen förälder blev arg på läraren, snarare på mig eftersom jag åkt ut ur klassrummet = inte skött mig eller lyssnat.

När jag gick i nian (annan skola) så var det en lärare på min skola som fick sluta.
    Anledningen var att han lett ut en unge, ca 12 år gammal, ur klassrumnmet efter att denna unge hivat ut en bok genom fönstret. Ungen hade blivit intagen lärarens kontor. ungen hävdade att denna lärare hade använt våld. Synd bara att ungen ljög!
    Men det blev ett jävla liv och läraren fick sluta efter den terminen om jag inte minns fel.

Det var dessutom den bästa läraren på hela skolan!

Fördjävligt!

Lärarna måste få ha någonting att säga till om utan att det kommer en hönsig och curlande jävla morsa och gråter ut i media!
    Vem fan vill jobba med något som inte inger någon som helst respekt, föräldrarna bara kör över och trampar ner och låter sina bortskämda barn lära sig att göra i princip likadant.
    Gäller både lärare och förskolepedagoger. Föräldrarna har alltid rätt och lärare och pedagoger alltid fel. För dom små guldklimparna till barn har aldrig gjort något dumt. 

Jag gillar inte sådana föräldrar och kommer heller aldrig att bli någon själv!

• Linnez
    Recept skrev 2014-03-21 09:03:38 följande:
    Jag blev också utslängd i skolan(låg och mellanstatiet), säger som någon sa tidigare.
    Ingen förälder blev arg på läraren, snarare på mig eftersom jag åkt ut ur klassrummet = inte skött mig eller lyssnat.

När jag gick i nian (annan skola) så var det en lärare på min skola som fick sluta.
    Anledningen var att han lett ut en unge, ca 12 år gammal, ur klassrumnmet efter att denna unge hivat ut en bok genom fönstret. Ungen hade blivit intagen lärarens kontor. ungen hävdade att denna lärare hade använt våld. Synd bara att ungen ljög!
    Men det blev ett jävla liv och läraren fick sluta efter den terminen om jag inte minns fel.

Det var dessutom den bästa läraren på hela skolan!

Fördjävligt!

Lärarna måste få ha någonting att säga till om utan att det kommer en hönsig och curlande jävla morsa och gråter ut i media!
    Vem fan vill jobba med något som inte inger någon som helst respekt, föräldrarna bara kör över och trampar ner och låter sina bortskämda barn lära sig att göra i princip likadant.
    Gäller både lärare och förskolepedagoger. Föräldrarna har alltid rätt och lärare och pedagoger alltid fel. För dom små guldklimparna till barn har aldrig gjort något dumt. 

Jag gillar inte sådana föräldrar och kommer heller aldrig att bli någon själv!
    Inte konstigt att att svenska skolan är så dålig nu. Resultatet av undervisningen syns i betygen, blir undervisningen störd hela tiden (nån gång varje dag/lektion) så klart att det ger utslag, även för de barn som inte stör ordningen.

Jag tycker skolan ska ha nolltolerans, stör du undervisningen så åker du ut, sitt på bänken utanför i tio minuter och kom in igen när du lugnat ner dig. Läraren kan skriva frånvaro pga dåligt uppträdande i klassrummet, sedan får rektorn ringa mamma och pappa och säga att Pelle vart frånvarande helt/delvis från fem lektioner den här veckan pga detta. Tar inte mamma och pappa ett snacka med Pelle så är det ju inte mycket skolan kan göra (om inte Pelle inser etta själv och uppför sig under vistelsen i klassrummet)
  • cosinus

Det som förundrar mig mest i det här är att det ens går vidare så här långt.

Jag ska inte svära på att mina barn aldrig kommer att bete sig illa i skolan eller att läraren känner ett behov av att skicka ut dem, jag har själv blivit utskickad som barn och jag ansågs nog ändå som tämligen skötsam.

Men om det händer, om de inte går ut frivilligt utan behöver puttas/dras ur lektionssalen så får jag väl prata med läraren, be om ursäkt för mitt barns beteende. Försöka göra klart som f-n för mina ungar att det där ska inte hända igen och så är det bra så.

Hur är man funtad när man tycker åtal, media och skadestånd känns som en rimlig följd *förstår inte*

Och märken runt handlederna, vilka barn har inte haft det. Mina ungar har t ex försökt slita sig på övergånsställen när de är små, vika undan fötterna när de inte får gå själva över gatan o s v. Och ja, sammarbetar man inte gör det oftast ont när den vuxne måste hålla fast.

• Recept
    cosinus skrev 2014-03-21 09:57:47 följande:
    Det som förundrar mig mest i det här är att det ens går vidare så här långt.

Jag ska inte svära på att mina barn aldrig kommer att bete sig illa i skolan eller att läraren känner ett behov av att skicka ut dem, jag har själv blivit utskickad som barn och jag ansågs nog ändå som tämligen skötsam.

Men om det händer, om de inte går ut frivilligt utan behöver puttas/dras ur lektionssalen så får jag väl prata med läraren, be om ursäkt för mitt barns beteende. Försöka göra klart som f-n för mina ungar att det där ska inte hända igen och så är det bra så.

Hur är man funtad när man tycker åtal, media och skadestånd känns som en rimlig följd *förstår inte*

Och märken runt handlederna, vilka barn har inte haft det. Mina ungar har t ex försökt slita sig på övergånsställen när de är små, vika undan fötterna när de inte får gå själva över gatan o s v. Och ja, sammarbetar man inte gör det oftast ont när den vuxne måste hålla fast.

Håller med fullt ut!

Men den del som vissa föräldrar verkar ha svårt med är att deras barn har gjort fel.
    Jag skulle som du, förklara att det inte får hända igen, för mina barn!
    Barnen ska fatta att dom måste lyssna och respektera och göra som läraren säger.
    Jag kommer inte att hålla mina barn om ryggen i alla lägen. Varför ska man hålla dom om ryggen när dom gör fel, inte lyssnar, säger emot m.m. 

Tala om för dom att dom inte kan bete sig hur som helst.

Jag tänker att den ungen som detta handlar om, vad han lär sig.
    Jo att det är helt okej att inte lyssna på läraren, vill jag förstöra linjal och bänk så får jag det, min mamma hjälper mig ifall läraren blir arg.
    Fel signal tycker jag!

Rätt signal = mamma blir vansinnig på mig om det kommer fram att jag förstör i skolan, bäst att jag låter bli.

• Nomanisanisland
    George 1 skrev 2014-03-20 19:21:25 följande:
    www.sydsvenskan.se/skane/larare-som-slet-i-el.../

Alla klagar på att lärarna inte gör ngt, nu har en lärare satt ner foten och tagit ut en elev, OCH får fan för det.

Skäms du mamma som var i TV nu i kväll och " gröt floder " för var hennes lilla guldklimp blivit utsatt för !

nej. ungen ska inte misshandlas och kränkas. det förtjänar inte ens idioter som argumenterar för att barn ska misshandlas.
  • Nomanisanisland

Enda som ska veta hut är patetiska barnmisshandelsivrare som du. Finns inget försvar i världen för dina patetiska dillerier.
  • Nomanisanisland

Skrämma barn hjälper inte ett dugg - det är du gammal nog att begripa. Du har en fullkomligt vidrig människosyn.
  • Nomanisanisland
    George 1 skrev 2014-03-20 20:45:04 följande:
    Aldrig !
    Ungen skall lära sig veta hut o respektera sin kamrater.
    Släng alfabetstanken, detta är rena blaj blaj 
    Den enda som ska veta hut här är du. Skäms!
  • Nomanisanisland
    George 1 skrev 2014-03-20 19:21:25 följande:
    www.sydsvenskan.se/skane/larare-som-slet-i-el.../

Själv verkar du sakna såväl vett som uppfostran. Svär, uttrycker dig illa och våldsjamsar.
Svar på tråden jippi läraren vann