• Anonym (MS)

Ni som låter er partner ha sex med andra. Hur hanterar ni det?

Jag har sett här på FL att det finns många som låter sin fru ha sex med andra. Cucold kallar en del det för, andra för "fritt förhållande" men det gemensamma är att man tillåter, och kanske till och med understödjer, att frun ligger med andra. Antingen som älskare eller att hon deltar i gruppsex, gangbang eller liknande. (Det tycks vara mindre vanligt med det omvända, dvs att en kvinna tillåter sin man att ha sex med andra kvinnor)

Att jag frågar beror på att jag nyligen fått diagnosen MS. Än så länge kan min fru och jag ha ett normalt sexliv, även om det gradvis blivit svårare. Jag vet också, att om man inte snart får fram en mirakelmedicin, så är det en tidsfråga innan jag inte längre kan stå på benen. Visst kan man hitta metoder att ha sex ändå, men min fru har en stark sexlust och jag vill inte hindra henne att leva ut. En tanke jag haft är att jag skulle ge henne tillåtelse att ha sex med andra så länge det bara handlar om ren sex. Kanske på en sexklubb eller liknande där risken är liten att man blir kär i en annan person, och sen lämnar bara för det.

I teorin känns det som en rationell lösning. Samtidigt vet jag inte om jag skulle klara det känslomässigt när det kommer till kritan. Därför vill jag höra med er som valt att leva så hur ni gjort. Hur har ni tänkt, och hur tänker ni när svartsjukan dyker upp med sitt fula tryne?

• Svar på tråden Ni som låter er partner ha sex med andra. Hur hanterar ni det?
  • Anonym (MS)
    Linnea1994 skrev 2014-05-06 08:44:52 följande:

Måste man ha sex med en annan? Räcker det inte att onanera frma orgasmen, den andra kan väl vara med så långt det går.
    Ja Linnea. Så har vi löst det för närvarande men jag tror hon vill ha mer. Då är jag åter till frågan: finns det någon parklubb eller swingerklubb i Stockholm där man kommer in och är accepterad i rullstol?
  • Anonym (samba)

hoppas personligen till TS att allt går bra, visst kan ni prova men gör det bara om det känns bra för dig också och du ska ju också ha kul och glädje utav det, kanske ni ska satsa på att kontakta ett stabilt annat par?

Talar du och din fru om detta?

Män kan ha problem med potens och få cancer i prostata  upp i åldrarna . tala med en kurator eller läkare ganska omgående och tänk på könssjukdomar

• Anonym (samba)

sätt en rimlig gräns, sjukdom kan ta kraft av den egna kroppen ,vissa perioder måste man sova mycket , äta viss sorts mediciner fara och flänga på swingers klubb på nätterna tar också energi att komma hem sent

ska det vara 1 till 4 gånger per år eller någon gång eller en livsstil? Livsstil innebär att regelbundet träffa andra par och gå på klubben

Trivs man som fisken i vattnet är det o k för man avgör hur man vill leva

Vissa kan hitta den rätta grejen på att börja med sånt, visst om man är stabil inte är olyckligt kär ,inne i en skilsmässa eller just brottas med om man ska orka med det eller inte

Men båda måste gilla hela arrangemanget och ha glädje av det

• Anonym (samba)

för att svara P30 nej jag klarar inte av två träffar pararrellt , jag blir för lätt sårad och ledsen antingen eller då är jag hellre ensam

• Anonym (s)
    Linnea1994 skrev 2014-05-06 08:44:52 följande:

Måste man ha sex med en annan? Räcker det inte att onanera frma orgasmen, den andra kan väl vara med så långt det går.

Varför skulle man inte ha sex med andra om det är något båda vill?
  • Anonym (s)
    Anonym (samba) skrev 2014-05-31 08:44:05 följande:
    för att svara P30 nej jag klarar inte av två träffar pararrellt , jag blir för lätt sårad och ledsen antingen eller då är jag hellre ensam

men det är ju en sak och helt ok att för egen del inte vilja ha det så.

Det som däremot inte är ok är att extrapolera sig själv och sina känslor till att gälla hur andra ska leva.

Det kanske inte funkar för dig, men uppenbarligen funkar det för andra.

Är det ok att dom då väljer att ha det på sitt sätt, precis som du väljer att ha det på ditt?
  • Anonym (samba)

visst men jag måste också få säga hur jag känner det. 

• Anonym (samba)
    Anonym (Mia) skrev 2014-04-30 09:22:26 följande:

Jag låter min kille ha sex med andra. Detta är mycket för att jag inte har samma lust som honom och att vi säkra i vårat förhållande. Sedan är det härligt att se honom få en annan tjej att njuta ibland. Är själv bi, så när lusten finns så är det underbart att ha en sexig tjej och min älskade sambo framför mig.

Jag har samma möjligheter som honom att träffa andra, men jag har bara utnyttjat den möjligheten en gång efter krogen och det kändes inte rätt. Tjejer träffar jag däremot ibland.

Vi har upplägget att jag vill veta vem han träffar och hur de ser ut. (vill ju inte att han är med en tjej jag anser är ful) Han vill veta efter om han inte gör något liknade själv. Men båda har veto att säga att vi inte vill att den andra träffar någon.

Just nu söker vi efter en lite mer seriös Kk som vi kan träffa. Eller han kan träffa och jag kan träffa när lusten väl finns och möjligheten för trekanter eller att jag bara tittar på finns.

Men det är fan inte lätt att hitta seriösa tjejer som vill vara den tredje personen i ett förhållande.

jag vill inte predika om hur andra ska leva, men det krävs ju en stark relation eftersom man hela tiden är med andra.Om kk:t får känslor som man träffar eller om man själv får känslor för den tjej man träffar under en tid. Om ens kille senare börjar umgås med en annan tjej . Fördelen kan ju vara att man får leva ut sin sexualitet
    Om man ska gå in i swingersvärlden bör ju båda tycka det är lättsamt och roligt . Om det finns minsta tvekan i förvägen ,om att bli svartsjuk eller ledsen om partnern plötsligt njuter med en annan,kanske det inte är det som passar?
    Jag är tveksam själv trots att jag gått in och provat, sjukdomen jag hade var godartade tumörer och intensivvård mitt under operation ,det påverkade sexet en tid
    Ensamma tjejer är svårt att ta in till par .Tjejer vet oftast att det kan ge problem inom vissa par och konstig stämning efteråt.
    OM man som par upplever stämningen efter en trekant eller parkväll jobbig kan känslor ligga i vägen.
    Medför swingerslivet problem efteråt inom vissa relationer? Om den ene i relationen plötsligt träffar en annan allt oftare, hur påverkas den egna relationen
  • Anonym (MS)

Jo livet går vidare. Ibland upp, ibland ned. En sak som är bra är dock att jag och min fru har talat rätt mycket med varandra på sista tiden om det jag fruktar. Det som gladde mig var att hon tyckte att jag oroade mig alldeles i onödan. Hon hade själv tänkt på framtiden men kommit fram till att har man lovat att älska någon i nöd och lust, så gäller det. Och hon är en mycket bestämd kvinna som vet vad hon vill, så har hon sagt så så litar jag på det.

Den del av det sexuella som handlar om att få orgasm kunde hon - som hon uttryckte det - "klara på egen hand". Och den delen som handlar om närhet, ömhet och fysisk värme kan vi klara även om jag inte är någon sexatlet längre. 

Men jag är tacksam för det synpunkter som kommit fram här i tråden. Jag skulle önska att jag kunde - som många av er - koppla bort svartsjukereaktionen helt. Rent förnuftsmässigt inser jag att man inte "äger" en annan människa, och om partnern njuter av ett arrangemang så bör man bejaka det. Men känslomänniskan i mig säger tvärt nej. Jag skulle inte kunna - som i ett inlägg - sitta på sängkanten och se grannen köra in sin grova kuk i min fru. Inte ens om hon visade att hon njöt något kopiöst. Fast klarar man det så kanske man kan hitta ett sätt att leva som båda mår bra av, så det ifrågasätter jag inte. Jag är dock inte där just nu.

Kanske är det som sign "Samba" antyder. Att lida av en svår sjukdom gör en mer känslig och rädd om det man har. Risken för att bli lämnad är ju större än om man inte var sjuk. Men i det här fallet gav min frus bestämda svar mig en viss trygghet inför framtiden.

• Gung Ho

Själv tänder jag på att min kvinna har sex med andra.. (Och hon om jag har sex med ngn annan) så jag har ju inte det problemet.. Däremot är det för oss båda viktigt att det är en lek i VÅRAT sexuella och känslomässiga spel.. Jag skulle inte ligga med ngn annan om hon inte tände på det (nu är det bara hittills hon som gått hela vägen och legat med en annan man).. Det är hennes upphetsning som tänder mig.. Men känner man tvärt om att det är jobbigt är det nog lite dömt att misslyckas..

• Coruscant

Ett krav jag hade för att ens överväga att gifta mig - var att vi skulle ha ett "öppet förhållande". Jag är kvinna och vill inte binda min man till enbart mig i resten av hans liv. Jag anser att kåthet och behov av sex är ett behov som vilket annat. Så precis som jag tar en öl / ett glas vin ibland, så vill jag ha sex ibland - vilket inte hänger ihop med förälskelse och kärlek, utan just med kåthet och tillfredsställelse. Och när man är klar, är man klar, ointresserad och går - för att göra något annat. Jag gifte mig med en man och har nu både älskarinna och älskare. Han respekterade mitt val, mitt liv och mina - och vågade sig så småningom själv på att ha sex med andra. Vi berättar inte, vi visar inte bilder etc. Vi är helt enkelt varken svartsjuka eller intresserade, utan vet att det är en drift och ett behov som alla andra. Vi har ett fantastiskt sexliv ned varandra och älskar varandra och lever som en familj med barn. Vi är båda säkra på att detta äktenskap kommer vara för evigt. Vi trivs helt enkelt för bra med varandra och vårt livsval!

Så vad man än vill med sitt liv, så är det bäst att samtala om sina tankar och drömmar och komma fram till ett gemensamt beslut. Ni bestämmer reglerna själva - men man lever bara en gång...

• Anonym (samba)

det gläder mig faktiskt att du har en bra fru,oron för framtiden minskar och känslomässigt lidande
    Är båda överens om öppen relation så avgör man ju själva. Sexuell energi som levs ut ger också kraft att leva

Men om den ene blir lidande utav det och inte orkar med , då ställs frågan på sin spets

• Anonym (Haha)
    Anonym (Usch) skrev 2014-03-23 11:36:27 följande:

Hur tror du att du kommer att må, och hur kommer din självkänsla att vara, när du sitter och knappt kan röra dig medan din fru är ute och njuter och stönar av andra friska mäns kukar?

As fet bra fråga....
  • Anonym (Killen)

Det är en väldigt speciell känsla att se sin tjej kåååååt, se henne på ett sätt man inte kan när man själv knullar henne. Lite svårt att förklara för dom som inte haft erfarenheten.

Men jag tycker att det är otroligt upphetsande att tex. se henne ha sex, se hennes kåthet, se henne i "helbild" när hon får suga en kuk eller bli knullad. Annars ser man ju inte hela kroppsspråket, hur hon rör sig osv.

Sen tycker jag att det är otroligt uppkåtande att se en annan man bli kåt på henne, se hur hård hans kuk blir av HENNE. Bara han ser henne naken så får han stånd, sen när hon suger så blir han hårdare och hårdare sen kanske ett knull tills han sprutar i henne.

Hon är ju min Gudinna, den sexigaste vackraste tjejen som finns, stolt över att få vara tillsammans med en sån snygg tjej.

Kanske låter konstigt men det är otroligt uppkåtande att se killar tända på henne, se hur lätt dom blir hårda, se hur hon kan kontrollera och till viss del dominera andra killar bara för att dom är så tända på henne. Lite som en katt och råtta lek....

För mig är det det allt handlar om, se hennes kåthet från ett håll jag inte kan annars, se henne kåt, se henne våga spela ut sin kåthet framför mig, släppa loss och låta "slampan" i henne komma fram.

(Om det nu är slampigt att njuta av sex.....)

Plus att se de killar hon sexar med tända så enormt på henne, läsa deras sms till henne osv osv... men också hur hon är efter sex, efter hon träffat nån annan och tex knullat.

• Anonym (Killen)
    NicKnejm skrev 2014-08-09 10:35:50 följande:

Jag känner igen mig i vartenda ord. Bra beskrivet av dig, killen.

Tack! Vaknade nyss efter en sådär 5 år.. haha..
  • Karlanton

Hej! För både min och tjejens del handlar det såklart om att vi blir upphetsade av att se eller få återberättat vad dem gjort. Att jag njutit av en annan kvinna eller att en annan man fått vara i henne.

Det blir oftast fruktansvärt hett sex efteråt.
    Tex att hon får smaka på mig och känna att det smakar en annan kvinna om min kuk eller att hon fortfarande är kladdig i fittan osv. 

Vi har precis börjat med det och so far so good, inga övernattningar eller kyssar & smek, bara skönt härligt sex.

Svar på tråden Ni som låter er partner ha sex med andra. Hur hanterar ni det?